טיול למיטבי לכת: רמת מזר התחתונה - אויר נקי ונופים מרהיבים

בניגוד למקובל, טיילנו הפעם ב"חוג גלעד" בחלק התחתון של רמת מזר. הרחבנו לב וריאות בין הנחלים צין, צנין, מזר וצפית. הנופים כאן מרהיבים לא פחות מאלה הנגלים בחלקה העליון של רמה זו.

מנחל מזר לנחל צפית דרך ההחלקים התחתונים של הנגב המזרחי

טיול ברמת מזר שבמזרח הנגב הוא תמיד חגיגה לעיניים. מרבית הטיולים באזור זה מתקיימים דווקא בחלקה העליון שם ההליכה על מצוק מכתש חצירה (המכתש הקטן) מהווה את שיאו של הטיול. הפעם,
חרגנו מהמקובל וטיילנו בחלק התחתון. מתברר שההנאה לא פחות שלמה. הנופים מרהיבים , תענוג.
כמו בפעמים רבות קודמות, טיילנו במקום שכאילו שייך ל"ארץ אחרת". בעוד שבצפון ובמרכז ירדו ממטרים והיה די קריר, ברמת מזר (ובודאי גם דרומה משם) השמים היו בהירים והטמפרטורות אידאליות לטיול רגלי.

מסלול לא מסומן.

המסלול שהלכנו בו הפעם ברובו הגדול אינו מסומן. הוא מיועד רק למי שיודע לנווט. כשהמפה בידיים של גלעד, אין שום סיבה שנוציא אפילו את המפות שלנו מהתרמיל. ואכן הוא לקח אותנו למסלול יפהפה אבל כמעט ללא שבילים מסומנים.
התחלנו את טיולנו בחלק התחתון של נחל צין. ממש תחתון, רגע לפני שהוא חוצה את כביש הערבה בדרכו לים המלח. גם בחלק הזה יש הפתעות מענינות: סדקים ונקיקים, קשתות שנותרו מהתמוטטות קונגלומרט (החומר ממנו עשויים חלק מהדפנות של הנחל) ונוף כללי נהדר של הנחל. גלעד הזכיר לנו להעיף מבט בשרידי הכתובת שהשאירו על אחד מקירות הנחל חיילי פלוגה ג של הפלמ"ח שעברה בדיוק כאן ב 1944 בדרכה לרביבים. מדובר על הפלוגה המיתולוגית שבפעם הראשונה מצאה איך להגיע דרך נחל חתירה לכיוון ומאז נקרא המעבר ההוא בנחל הזה "מעלה פלמ"ח".

לאחר הליכה לא ארוכה בנחל צין, עברנו לנחל צנין. המעבר היה נחמד:

בדרך לנחל צנין הנוף סביב מרהיב. בכיוון מזרח , הבחנתי בכמה כיפות חוואר לבנות. איזה יופי

בנחל צנין לא חסר מקומות מוצלים ולכן עצרנו שם לקפה... בהמשך צעדנו בנחל ועד מהרה זיהינו מרחוק את "סכין צנין" עליה טיפסנו בהמשך:

טיפסנו גם טיפסנו על הסכין... זוהי דרך צרה העוברת על קו הרכס כשמשני הצדדים תהום, הנוף המרהיב של נחל צנין ונוף יפהפה באופן כללי סביב

כשסיימנו את הקטע הזה יכולנו לצפות מרחוק לכיוון מערב, ברכס חצירה הסוגר על המכתש הקטן. אולם הפעם, לא למכתש היו מועדות פנינו.

בהחלט הלכנו על הסכין... כמו שרואים בתמונה הבאה:

כעת שברנו מזרחה ועברנו על פני מפל יפהפה בנחל צנין. כשעלינו מנחל צנין על מנת להמשיך לכיוון נחל מזר, ראיתי אותו שוב וצילמתי אותו הפעם מלמעלה:

מהרמה שמעל נחל צנין הנוף מרהיב ביותר:

הנה אנחנו כבר בדרך לנחל מזר והעין לא יודעת שובע מהנוף המרהיב:

צעדנו בנחל מזר ונהננו מנופיו.
בנחל מזר עצי שיטה סלילנית פזורים לרוב, מה שמאפשר אופציות רבות להפסקה נוספת שאחריה המשכנו עוד קצת עם הנחל. בין היתר ראינו שם על אחד הקירות צור מקומט. ממש מרהיב

עלינו מנחל מזר לכיוון נחל צפית.כשהתקרבנו מעליו ראינו את סכין צפית שגם עליה תכננו ללכת. איזה נוף נשקף ממנה:

רגע לפני הירידה לנחל צפית, צילמתי אותו מלמעלה. איזה נחל

קשה להרגע מהנוף הזה... איזה בולדרים כבירים בנחל:

צעדנו בכיף בין קירות נחל צפית המדהים:

כאקורד סיום, לפני הכינוס לנקודת המפגש עם האוטובוס, צעדנו לאזור המפלים של הנחל. שם ירדנו לערוץ עם חבל וטיפסנו חזרה בסולם יתדות:

היום עמד כבר להגמר. נסענו כשני ק"מ מערבה למקום מפגש הנחל עם כביש המכתשים. היה טיול נהדר במזג אויר אידאלי ובחברה משובחת.