אוהבי רכיבת אופניים - כך תדוושו גם בימות החורף הקרים

ימי החורף אמנם מביאים עימם אתגר, אולם בצידם הנאה רבה. אל תניחו לקור להקפיא את תכניות הרכיבה שלכם, היעזרו בטיפים הבאים לשמור על כושר גופני ורכיבה חורפית, מאתגרת ונעימה.

רכיבת אופניים חורפית דורשת היערכות נכונה לפניכם מספר המלצות יעילות ללבוש תואם חורף. זיכרו כי הביגוד מהווה היבט חשוב ברכיבה במזג אוויר קר. הימנעו מלבוש מוגזם מאחר והגוף מייצר חום וזיעה בשעת הפעילות הגופנית המאומצת, ותגובה זו עלולה לגרום להתייבשות. המדד צריך להיות כזה, לפני שהתחלתם לדווש תחושו קרירות קלה.
 
הראש: העדיפו כובע טרמי עם כיסוי אוזניים, אשר ישמור על חום הקרקפת, המצח והאוזניים. לחילופין ניתן לבחור בכובע גרב אותו ניתן לחבוש מתחת לקסדה שלכם.
פנים: כדי להימנע משאיפת אוויר קר ואף נוטף בשעת הרכיבה, העזרו במטפחת בנדנה אותה תהדקו על מחצית החוטם שלכם. ניתן להיעזר גם בסרט מצח מונע זיעה, אלא שהפעם השימוש בו יהיה בחלקו התחתון של החוטם, כך שיסגור קלות בלבד את הנחיריים שלכם.
 
פלג גוף עליון: בבסיס הלבוש מומלץ לבחור בבגד צמוד לגוף עשוי חומר סינטטי, שתפקידו לשמור על חום הגוף. המנעו מכותנה, שכן חומר זה סופג זיעה, מתלחלח ומקרר את הגוף במהלך הרכיבה. לשכבה שניה, מעל זו הצמודה לגוף, מומלץ לבחור בפריט לבוש מרווח מעט, כך שמעבר אוויר יתאפשר בין שכבות הבגדים. העדיפו פרטי לבוש בעלי רוכסן בחזה, כך שתוכלו לאפשר התאווררות בשעה שחום הגוף עולה, ובכך תימנעו מהזעה בשעת הרכיבה. את לבוש פלג גופינו העליון, נחתום במעיל-רוח בעל רוכסן דו-כיווני (עליון ותחתון לבחירה). מומלץ להעדיף מעיל בעל חסימת לחות קידמית, אשר לו פתחי אוורור בצידו האחורי.
 
כפות ידיים וזרועות: מומלץ לרכוש כפפות אשר עוטפות את פרקי הידיים ומאפשרות את החדרת קצוות השרוולים והידוקן פנימה. בחנויות הסקי המקומיות, ניתן לרכוש כפפות ״לובסטר״ (דמויות לצבתותיו של סרטן-הים), אלו יתרמו לשימור מוגבר של חום כפות הידיים.

פלג גוף תחתון: בדומה לפלג גוף עליון, שיטת הלבוש היא בשכבות.

כפות הרגליים: התחילו בגרביים בעלות שכבת בידוד נוסף. בימים קרים במיוחד, מומלץ לגרוב גרביים גבוהות המגיעות עד לאמצע השוק, ואפילו מעט יותר גבוה מכך. בבחירת הגרביים שלכם הימנעו מגרבי כותנה, שכן הן יספחו אליהן את הזיעה המופקת מהרכיבה שלכם, ויגרמו לקבלת האפקט ההפוך מהרצוי. במקביל הימנעו מנעילת נעל צמודה מדי שתקשה על מחזור דם תקין. מומלץ לנעול נעל שגדולה בכחצי מידה ממידת נעל הדיווש שלכם, או לחלופין, נעלו מגף קל משקל, עמיד לרטיבות.

אביזרי עזר: תאורת אופניים קידמית ואחורית, פגושי גלגלים לסיוע במניעת התזת מים, שתיה נאותה, שכן בימות הקור לעתים אנו שוכחים לשתות ולמלא את מאגרי הנוזלים שלנו. הקפידו למלא גם את מאגרי הדלק האנושי במזון בריא, בעת הרכיבה שבו בנינוחות תוך נעילת הברכיים והמרפקים והימנעו ככל האפשר מתנועות חדות ופתאומיות.
לסיכום: בזמן הרכיבה הרשו לעצמכם להתמכר לניחוחות שבדרך, למראות ולנופים סביבכם, לקצב פעימות לבכם המתגבר, לאדרנלין שהולך ומתעצם בכם, ולמאמץ המועיל מהגמול העצום שהרכיבה שלכם הפיקה.
 

אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל