זכות קדימה נותנים, לא לוקחים

על זכות קדימה, הולכי רגל, אופנוענים והנהג הישראלי הממוצע.


לא ברור לי כיצד משרד התחבורה המשקיע מיליוני ש"ח בפרסומות שונות ומשונות טרם בחר את הולכי הרגל כנושא חשוב מאוד במערכה הכללית במלחמה בתאונות הדרכים. דווקא יש פרסומת על הולכי הרגל- זו שמדברת על כך שהם חושבים שהם חסינים, אבל העובדה שהם חוצים במעבר חצייה, אם הם חוצים במעבר חציה, לא אומרת שהם מוגנים.
הולך הרגל הבלתי מוגן בעליל נפגע פגיעות קשות, ואני תוהה האם מדובר ברשלנות הנהגים בלבד או ברשלנות משותפת של הנהגים והולכי הרגל גם יחד. הדבר אף חמור עוד יותר אם לוקחים בחשבון את יכולותיהם המוגבלות של מרבית הנהגים בארץ.


הגיע הזמן להעביר מסר ברור להולכי הרגל העושים בכביש כבשלהם כמו במעבר החצייה שאיננו שייך להם אלא אמור לשרת אותם בלבד.
כן. זכות קדימה נותנים, לא לוקחים!

הולכי הרגל לוקחים זכות קדימה, מתפרצים לכביש, אינם מסתכלים ימינה או שמאלה, מתפרצים תוך שהם מתריסים בתנועות ידיים עצבניות לרכב שבקושי מספיק לעצור עצירת חירום, מפתיעים את הנהגים בפעולות בלתי צפויות, מסכנים ומסתכנים בחייהם בשגרה.
מאחר ודרכי היא לא רק להצביע על כשלים אלא לנסות ולהציע פתרונות להלן כמה מהם:

אגב, אני בטוח שקיימים פתרונות נוספים, טובים יותר מאלו שאני מעלה כאן, ואלו יעלו אם נציף את התופעות ונטפל בהם במהירות ובעקביות, אלו הן הצעותיי:

 

 

מכת הולכי הרגל:

1. מסע פרסום : זכות קדימה נותנים, לא לוקחים.
2. אכיפה- מתן קנסות להולכי רגל המתפרצים לכביש מבלי לעמוד ולהמתין על המדרכה עד שכלי הרכב יעצור עצירה מוחלטת ויאפשר להם מעבר. זה גם יעשיר את קופת המדינה.
3. מתן קנסות גבוהים במיוחד להולכי רגל החוצים כביש במעבר חציה (שלא לדבר על חציה שלא במעבר חציה) תוך שימוש בטלפון הנייד, בדומה לדיבור בטלפון הנייד בשעת נהיגה.
4. מתן קנס גבוה במיוחד לאלו החוצים שלא במעבר חציה.


מכת האופנועים:
 

כל נהג מכיר את החוויה המרנינה כשהוא עוצר ברמזור (עומד ראשון לצורך הדוגמה) ותוך שניות עשרות קטנועים ואופנועים החוצים את פס העצירה עומדים על מעבר החציה ומעבר למעבר החציה (בתוך הצומת) כשהעולם שייך רק להם. אין חוקים. "כל דאלים גבר".
על האופנוענים למיניהם, המצפצפים צפצוף ארוך (תרתי משמע...) על חוקי התנועה ניתן להשתלט בקלות רבה.
להלן הצעה להעשרת קופת המדינה וריסון האופנוענים ורוכבי האופניים:
מתן קנס גבוה לכל מי שעובר פס עצירה. פשוט מאוד, קל מאוד, הרבה כסף. נקודות, נהיגה מונעת, הדרך לחינוך מחדש.


מכת המשוחחים בטלפון הנייד בנהיגה:

מכה. ממש מכה.
נוהגים במכוניות מהודרות שערכם מאות אלפי ₪, אבל דיבורית חס וחלילה לא יתקינו.
קמצנות ? טמטום ? יוהרה ? כל התשובות נכונות ויש עוד כמה בארסנל.
בכל נסיעה קצרה שלי אני מבחין לפחות בעשרה נהגים המדברים בנייד או המסמסים תוך כדי נהיגה.
תופעה חדשה היא נהגים ה"נתקעים" ברמזור עם הראש למטה בעודם מפעילים את מכשיר הטלפון הנייד ומעכבים את התנועה.
בנהיגה חסרת הסבלנות במדינתנו הקטנה כבר נתקלתי במספר חמומי מוח המבקשים לסגור חשבון עם אלו המעכבים אותם בדרכם.


פתרון:

1. כל אדם הנתפס מדבר בטלפון הנייד יחויב להתקין דיבורית תוך 24 שעות, זאת מעבר לקנס הגבוה שיספוג.
2. נהג זה יזומן עם רכבו לבדיקה תקופתית אצל מתקין מורשה על מנת להמציא אישור כי הדיבורית תקינה כל שלושה חודשים במשך שנה. את האישור ישלח למשרד התחבורה. נהג שלא ישלח את האישור למשרד התחבורה במועד שיקבע ייקנס באופן אוטומטי בקנס גבוה. במידה ולא ימציא אישור מתאים תוך 30 יום יישלל רישיונו.

חיבור של שלושת התופעות - האכיפה הנדרשת, החינוך הנדרש, החטא ועונשו, ובעיקר לקיחת האחריות של האנשים על עצמם ועל אחרים, יביאו ללא ספק לשיפור רב.
כולי תקווה שמשרד התחבורה המתקצב מיליונים "יבזבז" את תקציבו בצורה יצירתית יותר.

ושלא ידברו איתי על תקציבים וכ"א. מהכסף שיכניסו אפשר לבנות אימפריה, אני מתנדב לנהל אותה על פי אחוזים מהרווחים.

למען ההגינות יש לציין שהכותב, נהג, הולך רגל, עם פתיל קצר, ועצבני לאללה משלושת התופעות הללו.
אה כן, באותה הנשימה אני מוכן להיות חלק מהעשייה. חלק פעיל.


אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...

כותבי המדור

הצג הכל