המדריך הלא רשמי לחובבי הרכיבה על אופניים

בטרם תצאו לרכיבת האופניים שלכם, עיצרו לרגע והקדישו מחשבה לרכיבה העומדת לפניכם.

 

היום, או בפעם הבאה, בטרם תצאו לרכיבת האופניים שלכם, עיצרו לרגע והקדישו מחשבה לרכיבה העומדת לפניכם. בין אם תכננתם לצאת לרכיבת כושר מאומצת, או לרכיבה קלה בלבד, התחילו את הדיווש בגישה הבסיסית כי אם לא כיף לכם, ואתם לא שואבים הנאה מהפעילות, נדרש שינוי לרוטינה שלכם. לשיפור ומיקסום הפעילות הגופנית שלפניכם, העזרו בשאלות הבאות:
 


האם האופניים שלכם תואמים את מבנה גופכם?

ראשיתה של רכיבה מהנה, נעוצה בהתאמת האופניים למבנה גופכם. אופניים גדולות, או קטנות, ממידת גופכם, ישפיעו באופן דרמטי על אופן הרכיבה שלכם, כמו גם על ההישגים וההנאה שבדרך.
 

מהו סגנון הרכיבה שלכם?

כידוע לכם, ישנן סגנונות רכיבה מגוונים, החל מרכיבת קרוזינג ועד לרכיבה תחרותית. בין שתי הקטגוריות הללו, קיימים מספר לא מבוטל של סגנונות רכיבה נוספים. זהו את סגנון הרכיבה החביב עליכם, והבינו מדוע בחרתם בו. לסייע בכך, שאלו את עצמכם האם אתם מעדיפים רכיבות קצרות או ארוכות? איזה סוג של מאמץ חביב עליכם, קל או אתגרי ומאומץ? האם עצם המחשבה על דיווש מגרה אתכם, או גורם לכם למתח ולחץ נפשי? האם אתם נהנים לצאת לרכיבת מבנה, או שהרכיבה הסוליטרית עדיפה לכם?, האם אתם יוצאים לרכיבות אופניים כמובילים, או שאתם פועלים תחת לחץ או השפעה שאינה נוחה לכם ונגררים? האם מסלול הרכיבה תוכנן מראש, או שאתם פשוט רוכבים לאן שהדרך מובילה אתכם? ענו לעצמכם על השאלות שלעיל, זהו את סגנון הרכיבה שעושה לכם את זה, והתאימו מסלול. זיכרו כי ככל שתתחברו לפעילות הגופנית המתוכננת, כך יאריכו וישתפרו היחסים שלכם עם האופניים שלכם.
 


מה מטרת הרכיבה שלכם?

רוכבי אופניים העידו, כי חוו קונפליקט במחשבות טרום הרכיבה שלהם, שנבע מקושי בהתאמת המאמץ הנדרש לסיום המסלול, ליכולתם הפיזי, לזמן שעומד לרשותם, וכדומה. בנוסף, ניכר כי, לעתים, במקרים בהם תוכננה רכיבה מאומצת ומאתגרת, גורם המאמץ הרתיע ואף האט מעט, בדרך להשגת המטרה. לאלו מכם, שחוו רגשות אלו, הפתרון המומלץ הוא, להגדיר את המטרה שלשמה נועדה הרכיבה. הקדישו מחשבה, תוך התייחסות לתחושות המלוות אתכם כעת, זהו את ריגשותיכם, ושאלו את עצמכם, האם עצם המחשבה על יציאה לרכיבה מעורר בכם יצר אתגרי, תחושת צפיה, התלהבות, תשוקה, או להיפך, מעורר בכם עייפות וחשש? בררו עם עצמכם, האם אתם רוכבים בזמנכם הפנוי לשם הנאה בלבד? האם אתם מנסים לדחוק פעילות ספורטיבית כל שהיא בסדר יומכם העמוס דיו גם כך? האם יעדכם הוא השלת מספר קילוגרמים ממשקלכם? זיהוי מטרת הרכיבה שלכם והתאמתו לרוכב שאתם, ייסע לכם לממש את המטרה שלשמה אתם יוצאים לרכיבה.
 

לסיכום:

לימדו להקשיב למסרים שגופכם משדר אליכם. מאמץ פיזי רב, ללא הנאה בצידו אינו מאפשר התמדה, ולעתים אפילו מוביל לויתור ואכזבה. אמצו גישה המשלבת בין אופי הרכיבה, למטרות שהצבתם לעצמכם, תוך הקפדה לשלב גם את אלמנט ההנאה.
יסודה של ההצלחה, טמון בתובנת הפרספקטיבה, כי אם הרכיבה מלווה במחשבות חיוביות, ברוגע ובהנאה, ניתן יהיה לשאוב מהפעילות העומדת לפניכם, הישגים גבוהים יותר, והמאמץ הגופני הנוסף יתורגם בראשכם כפעילות נחשקת, מאתגרת ומספקת. זכרו כי במצב נפשי רגוע ונעים, קל יותר לצאת מטווח הנוחות, ולאמץ את הגוף והשרירים יותר. לאחר רכיבות מאומצות, הניחו לגופכם להתאושש כיאות, השתדלו לישון לפחות שמונה שעות בלילה, וקחו לכם לפחות יום אחד בשבוע של מנוחה מרכיבה. אל תהפכו את הרכיבה למטלה, הקפידו להינות מהדרך, מההישגים, מהאוויר והנופים שבדרך. שדרגו את התחומים הדורשים שינוי, או שיפור, ובנו לעצמיכם תוכנית רכיבה המשלבת, רכיבות קלות כמו גם רכיבות מאתגרות לסירוגין. תכננו מסלול רכיבה ותוכנית אימונים, אשר תוכלו להתחייב לממש באופן קבוע ובהנאה גדושה. סיפוק יביא עימו התמדה, התקדמות והישגיות ספורטיבית לצד הנאה. בסופו של יום, אהבת הרכיבה, כמוה, כמו כל סוג של אהבה, תתחזק ותתגבר, ככל שתהיה מאתגרת, מספקת ומהנה יותר עבורכם.




 
 

אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל