נחל פרת (ואדי קלט): מסלול מוכר למיטיבי לכת, אך תמיד טוב לשוב ולטייל בו

תמיד טוב לשוב לטייל בנחלי מדבר יהודה. אחד הקלאסיים שבהם - נחל פרת. נוף מרהיב עתיר הפתעות והסטוריה. בסוף הכתבה תמצאו קישור שדרכו אפשר לראות את כל התמונות. בהחלט מומלץ.

שפע של מים והפתעות נוף

זו התקופה לטייל בנחלי מדבר יהודה, לפני שיהיה חם מידי. אמנם החורף השנה אינו חורף של ממש אבל הטמפרטורות אפילו במדבר במשך היום נעימות לטיול. נחל פרת הוא מסלול שתמיד נחמד מאד לטייל בו . אז השבת טיילנו שם במסגרת חוג גלעד (של החברה להגנת הטבע) ונהננו מכל רגע.
התכנסנו לתצפית בקרבת הישוב אלון. משם ראוים את כביש אלון וכל האזור

לאחר התצפית ירדנו לואדי עצמו לאזור עין מבוע. נוף טיפוסי לנחל פרת נגלה לעינינו:

אזור עין- מבוע (אחד המעיינות שהם המקורות של הנחל) שופע במים אם כי השנה מעט פחות עקב מיעוט הגשמים

השמש החלה לעלות והשילוב שלה והמים יצר אוירה פנטסטית במסלול הנחל

נופיו הטיפוסיים המרהיבים של נחל פרת ניגלו לעינינו די מהר.

בדרך חצינו פעמים רבות את הנחל על פי תוואי המסלול. במרבית המקרים אפשר היה להמנע מלהרטיב את הרגליים אבל בחלק מהמקומות כפי שנראה בהמשך טבלנו

בטיול הזה ממש צילמתי הרבה. היה קשה להרגע מהנוף היפהפה הטומן בחובו הפתעות בכל רגע:

בהמשך המסלול כבר טבלתי במים ולאחר הטבילה הזו הגענו לבריכה נהדרת בנחל:

זוהי באמת פינת חמד. בעוד חלק ירדו בסולם על מנת להגיע אל הבריכה:

היו שניים שכבר טבלו במים הנהדרים:

לאחר הפסקה קצרה על מנת שכולם ירדו למטה ומי שרוצה יטבול בבריכה, המשכנו לאורך תוואי הנחל. הנוף בו פשוט מרגש. אני לא יכול להראות כאן בתצוגה המקדימה את כל התמונות לכן אני שוב ממליץ לצפות בכולן דרך הקישור המצורף בסוף.

והעין והמצלמה לא יודעות שובע...

עלינו במקצת וצעדנו מעל הנחל. גם מלמעלה הנוף מרתק:

בהמשך ירדנו לעין-קלט וגילינו קניון מרהיב:

צעדנו במים (קצת מעל גובה הברכיים) עד לנביעה. החבר'ה נהנו מכל רגע:

והנה הבריכה עצמה בעין-קלט:

בשלב הזה הלכנו לראות בנחל גשר עתיק מהתקופה המוסלמית תחת שלטון בית עומאיה. בהחלט מרשים

המשכנו הלאה לכיוון מנזר סנט ג'ורג' כאשר בשלב הזה ההליכה היתה בצמוד לאמת המים (העתיקה והמשוחזרת) המובילה עד היום מים ליריחו אם כי כיום אין בה כמעט צורך. הנוף לא חדל מלהיות מרהיב:

תוואי אמת המים כאן ממש מעל הנחל

בדרך לכדה המצלמה עוד שילוב יפהפה של שלוחה עם הנחל:

אנו בדרכנו למנזר סנט ג'ורג' והנוף ממשיך לשגע:

הגענו לתצפית על המנזר:

לאחר הסבר ממצה של גלעד , המשכנו בנתיב. ירדנו לנחל פרת, עברנו מתחת למנזר ובדרך ראינו שער יפהפה מתוח מעל הואדי:

מהואדי עלינו לתצפית בצד השני לקראת סיום. בדרך לא יכולתי עדיין להרגע וצילמתי שוב את הנחל למטה:

הגענו לתצפית. מבט אחרון לאזור המנזר והנוף המשגע:

זהו. כאן סיימנו. אמנם מסלול למיטיבי לכת אבל לא קשה מידי. התמורה מדהימה, אחד הנחלים הכי יפים שיש לנו.