מסלול משפחות אתגרי בנוף מוכר: הר תבור

הפעם בחרתי מסלול לא שגרתי, שיכול לעניין משפחות המחפשות מסלול לא ארוך מידי, (קצת פחות מ 6 ק"מ) אך בקטגורית משפחות בהחלט אתגרי.

מסלול מעגלי: עלייה להר תבור ברגל, טיול בפסגתו וירידה רגלית משביל אחר.

זה בהחלט לא המסלול הקלאסי לטיול בהר תבור. מרבית המשפחות מגיעות דרך הכביש הפתלתל העולה עליו מכיון דבוריה. בפסגה מחנים את הרכב ומטיילים שם במסלול מעגלי כ-2 ק"מ בניחותא ואז חוזרים ברכב. אנחנו בחרנו הפעם לטייל בהר באופן שונה: עלינו וירדנו לגמרי ברגל. המסלול בהחלט מיועד למשפחה המחפשת מסלול אתגרי יותר מטיולי המשפחות המקובלים.
העלייה ממושכת וכוללת חלקים תלולים למדי. הירידה גם היא כוללת קטעים דרדרתיים המחייבים משנה זהירות. אבל הנופים, הפריחה והאויר בדרך שווים את המאמץ. בטיול הזה הלכנו אלון (חברי לעבודה) ואני , עם שני ילדים בני 8. מן הסתם לחלקכם יש ילדים כאלה המסוגלים לטייל במסלול הזה. נותר רק לקוות שגם ההורים יכולים... בעונה הזו הלב מתרחב לא רק ממאמץ העלייה אלא גם ממבחר הפרחים בדרך. אנחנו ראינו רקפות, כלניות, עיריות, בן חצב יקינטוני (על הפסגה למעלה) , אירוס אחר הצהרים , פעמוניות ועוד כמה שלא זכרתי את שמם. האדמה יבשה עקב מיעוט הגשמים והפרחים השנה נמוכים ובכמויות קטנות יותר אבל בכל זאת יש במה לשזוף את העין.
כרגיל, מומלץ לראות את כל תמונות הטיול. על מנת להכנס אליהן, יש בסוף הכתבה קישור שיוביל אותכם לאלבום כולו.

העלייה להר בשביל בסימון שבילים כחול, במקביל לסימון שביל ישראל.

תחילת המסלול בכניסה לכפר שיבלי, למרגלות התבור בצד המזרחי. נוסעים על כביש 65 מעפולה לכיוון צפון וממש לפני צומת גזית פונים לכביש המוליך לכפר שיבלי. אחרי כ 150 מטר יש תחנת דלק. מולה יש חניות מסומנות בכחול לבן. אנחנו השארנו שם את הרכבים.
משם, נעים לצד הכביש המוביל לשיבלי כ-200 מטר ורואים את תחתית המסלול בסימון שביל ישראל ובסימון כחול. מגמת השביל למעלה, לכיוון ההר.

כבר בתחילת העלייה ראינו שפע של פרחי עירית

העלייה בקטע ההתחלתי די תלולה גם אם זה לא נראה בתמונה הבאה:

הדרך ירוקה ופורחת והילדים שמחו להצטלם עם העיריות והכלנית.

מידי פעם במהלך העלייה הנוף מציץ בין עצי היער הנוף מצפון להר תבור. העלייה מתמשכת ומצריכה הפסקה מידי פעם.

אנחנו כבר כמעט בפסגה והנוף מצפון להר נהדר. הראות טובה ורואים בין היתר את שיבלי (למטה), כפר תבור באמצע וכפר קמא באופק.

נעצרתי כאן לקחת אויר ולהשתמש בנוף הנפלא כרקע.

הגענו לפסגה. אך טבעי היה המעבר להפסקת ארוחת בוקר + קפה. המשכנו בשביל הסובב את הפסגה (מסומן בשחור). הילדים מצאו כל מיני פינות חמד לבקר בהן.

בהמשך נגלה לפנינו הנוף לכיוון מערב ודרום.

בנתיים נכנסנו גם לראות מערה לא עמוקה המצויה ליד המסלול.

והנה הכנסייה הציצה בין העצים לפני שפנינו לכיוון דרום.

על הפסגה התחברנו לשביל בסימון אדום היורד חזרה. לפני שנבלענו שוב בחורש, הצצה נוספת לנוף הפעם לכיוון דרום מזרח, לאזור עין-דור וכפר מצר.

הירידה בקטעים מסוימים די תלולה ולכן הלכנו לאט ועצרנו מידי פעם.

בדרך למטה ראינו אירוס אחר צהרים:

זהו. אנחנו כבר מסיימים , רואים את תחילת המסלול שאליו שבנו שהרי המסלול מעגלי.

בסוף צריך לשוב אל המסלול הכחול בעזרת שביל שאינו מסומן בסימון כלשהו היוצא מהכביש לאום אל ענם והולך מזרחה עד השביל הכחול. אנחנו כאן קיצרנו וירדנו די ישר דרך מטעי הזיתים
חזרה עד לאזור תחנת הדלק שבתחילת המסלול.

תוכלו לראות את כל התמונות מהטיול בקישור הבא.