מתי הכי חשוב לצחוק? 6 דרכים מעשיות לצאת ממצב רוח רע

זה קורה - לפעמים משהו לא מסתדר לך. אינך מוצא את מקומך. עצוב לך- חש שאולי יש איזו קנוניה נגדך, נמאס לך. מרגיש בודד. יש דרכים פשוטות ומשנות מצב רוח. זה תלוי בך. בוא תגלה כמה טוב יש לך ובך ... אינך לבד. יש לך אותנו. מצא חברים שמחכים לך כמו שאתה להם. ..טיפ: צחוק גורם לשמחה, לא רק שמחה גורמת לצחוק...

אחת מהתקופות האלה, המדכאות, בהן אין חשק לכלום

היא קמה עייפה בבוקר. מרגישה סוג של עצבות, עניינים לא מסתדרים לה כפי שקיוותה, בזוגיות, בעבודה. היא חשה סוג של דיכאון ואכזבה משתלטים עליה. אולי אכזבה מעצמה אולי מהסביבה, קצת מסכנות, אך הרוב הוא מן חוסר חשק וחוסר רצון להתאמץ, מה זה? ייאוש? תסכול?
קורה לפעמים משהו לא מסתדר לך שנמאס לך, שאתה משתדל וממש לא הולך. הדבר העיקרי שאתה חש הוא - בדידות. זה מוכר. קורה בחיים כמעט לכל אחד. אם זה רציני יותר או פחות,תדע: לכל אחד יש את המורדות הללו.
בוא נסכים, שאפשר לקחת לעצמך לעתים יום יומיים להירגע, להתכנס, לנוח, לרחם על עצמך,זה גם בסדר! ולחזור לשגרה - ההרגשה אמורה לחלוף. למה? כי "החיים בנויים מעליות ומירידות , וירידה היא סימן שבקרוב תבוא עליה."

 
בנוסף, מוגשות לך 6 דרכים להתעשת, לעזור לעצמך מהר יותר לחזור למעגל החיים עם אתגרים שמחים ויעילים. מה שטוב בהן, זה שאתה יכול לתכנן ולבצע אותם בכוחות עצמך או עם סביבה שקיימת תמיד לידך - רק שאינך רואה אותה לפעמים, ובלי מאמץ רב מידי. נדרש כאן רצון ובחירה בלבד. ובלי רחמים עצמיים.
 

6 דרכים מעשיות כיפיות ופשוטות לשמח את עצמך. זכור- לעולם אינך לבד

ראשית, עובדה שכדאי להפנים:

כדי להתמודד עם מצבים של עצב. פעמים רבות עלינו לעשות בדיוק ההפך ממה שאנחנו רוצים לעשות.

מתחילים.
1. לפני הכול: הודו לאל כי טוב. הכינו רשימת תודה.
ברשימה יהיו לפחות 30 דברים עליהם אתם מודים ו/או גאים בעצמכם. הוראות מדויקות:
קחו דף גדול, עט טובה, שבו. כתבו את המילה "תודה".
עברו לשורה חדשה. והתחילו לרשום. הכינו רשימה - "על מה אני יכול/ה ורוצה לומר "תודה".
ודאי תגידו "את צוחקת עלי? במצב שלי להגיד 'תודה' ? אני אומלל/ה."
כן. בדיוק. תתפלאו! זה שלב מקדים הכרחי. למרות הצורך הנואש לקטר ולילל.

קדימה. שבו והכינו רשימה. לדעתי תהיה לכם רשימה מכובדת ביותר.
מתחילים לדוגמא:
תודה שאני יכולה לקרוא,
תודה שאני יכולה לצחוק

2. צחקו הרבה!
הידעת? הצחוק גורם לשמחה, לא רק השמחה גורמת לצחוק.
הוכח מחקרית ומדעית - המוח אינו מזהה בין צחוק מזויף לבין צחוק אמיתי ומשחרר חומרים מרגיעים לגוף - כאילו היה זה צחוק אמיתי. צחוק גורם להרפיית כל השרירים המתוחים בגוף ולהקלה מיידית.
 
הבעיה: קשה למצוא סיבה לצחוק בתקופות הללו.
תשובה: יוזמים ומתחילים גם בלי שמחה. זו הסיבה שקמו חוגי יוגה צחוק, אימון והרגעה בעזרת צחוק. עליהם נאמר: "Fake it 'til you make it" חפשו בטלוויזיה/ ב"יוטיוב", מערכונים, סטנדאפ, סידרה קומית אהובה.
ועשו לכם טיפול טוב באמצעות צחוק! חצי שעה לפחות ביום. רצוי גם לפני השינה, זה עובד! בדוק.

3. שירו
שיר הוא ליטוף וניגון של מיתרי הנשמה. לא משנה היכן שרים, ברכב, במטבח, במקלחת. כאשר אתם שרים הנשמה שרה איתכם. אספו שירים שאתם אוהבים שנים רבות והכינו קלטת אהובה עליכם אם קשה לכם להכין, קנו מוכן, או בקשו מחבר או מבן משפחה. בנוסף. בכל מקום בסביבת מגוריכם, יש ערבי זמר עם שירים ממגוון השירים והאומנים. ודאי תמצאו משהו שאהוב גם עליכם.


4. ריקדו
לא משנה היכן אם זה במועדון, במטבח או בחדר שינה. תנועות גוף לצלילי מוסיקה מרגיעות את כל מערכות הגוף. למי שטרם גילה,יש שילוב מנצח, פעילות גופנית תוך כדי ריקוד בשם "זומבה", שנמצא בכל מקום. מה זה? מוסיקה שמחה וקופצנית לריקודים. באים חבר'ה, בכל הגילים, מכל הסוגים,לא רקדנים אך עם הרבה רצון טוב. רוקדים בשורות. לא צריך לדעת כלום, לא צריך בן/בת זוג. החוג הזה נמצא בדרך כלל במכוני כושר או לידם. (מדובר בגילאי 8-80) יש מאמנת או מדריכה על הבמה, היא מדגימה וכולם עושים את תנועות הריקוד כמוה. כשמתעייפים יוצאים מהשורה וחוזרים אח"כ. באותה הזדמנות מרוויחים גם כושר גופני טוב וגם גזרה נאה.

5. צאו אל הטבע
הביטו בירוק, בצמרות עצים. מומלץ מאד: שפת הים בליל קיץ. נשמו את האוויר ,
הרגישו את הבריזה, את רחש הגלים. אפילו היכנסו למים יש תחושת התמזגות עם המים.
אפשר ללכת בהרים, בכרמים, ביער.


6. הטיפ החשוב ביותר בא בסוף - חברים - אל תהיו לבד
כל אחד יכול למצוא חבר. כל אחד זקוק לחבר. כל אחד יכול למצוא את מי שמתאים לו, קרוב לו באורח חייו \דעותיו\מצבו המשפחתי\ מקום מגוריו ועוד. אל תאמינו שאין בכל הארץ הזו מאות אנשים שמתאימים לכם. שמחכים רק לכם. פשוט לא חיפשתם מספיק.

מחקרים רבים מוכיחים חד משמעית שחברים משפיעים ישירות על אושר של אנשים, על איכות חיים על שמחת חיים ועל תוחלת החיים. 
לא נעים להודות אבל, לחברים משקל אפילו יותר מאשר בני משפחה. כן, הטענה היא שחברים דואגים לך ושומרים עליך, בעוד בני משפחה, למשל ילדים בוגרים רוצים גם שתעזור להם,את זמנך, כספך וכו.  חברים עושים פלאים. וטעם לחיים. עשו לכם חבר או שניים, טובים טובים, כאלה שאפשר לצחוק אתם עד השמיים ולבכות אתם דמעות כמים. בחר חברים טובים שתוכל להיות למענם והם למענך.
 
 

סיכום- אל תישאר לבד!

אל תחמיץ תכנית יציאה ממצב רוח מדוכדך ופגיע.
ניתן להשתמש בה גם על בסיס יומיומי כשהכול בסדר, זכור- היא גם תכנית מניעתית.

א. הכנת רשימה של תודות+ דברים שאתה גאה בהם
ב. לצחוק
ג. לשיר
ד. לרקוד
ה. לצאת לטבע
ו. להיות עם חברים שתהיו משמעותיים אחד לשני, אל תהיו לבד!

אינכם חייבים לעשות את הכול, אבל השתדלו.

הארה חשובה: יש לציין שכאשר חולף זמן, יש בעיה אמתית וחווים קושי בביצוע מרוממי מצב הרוח,
יש לפנות לבעל מקצוע ולברר לעומק מה הדרך הטובה ביותר
עבורך להתמודד עם המצב.

ומה עם החיוך? (מטפלים בסעיף ב)

משפט גירושין. השופט: גבירתי למה הורדת 15 שנה מגילך והצהרת שאת בת 30? "
האישה:" ל-15 השנים שהייתי נשואה לבעלי הרשע, סבלתי ובכיתי אתה קורא "חיים"?

בהצלחה :)

 

אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל