מיטיבי לכת: לאורך רכס הגלבוע, הפעם בחלק המזרחי שלו בין הירוק והסגול ושאר גוונים

אי אפשר באביב לפסוח על הגלבוע. פריחת האירוסים לבדה, לא כל שכן פרחים נוספים ונופים מרהיבים מושכים אותי כל שנה מחדש לבקר בו בתקופת האביב. קישור לכל התמונות בסוף הכתבה.

מסלול שונה מהרגיל: טיפוס על הגלבוע מכיוון מזרח דרך הר אבנר והמשך על הרכס

אחד המקומות האולטימטיביים לטיול שתמיד עולה בראשי בתקופת האביב הוא הגלבוע. אירוס במרבצים סגולים ועוד פרחים נהדרים המכסים בצורה נרחבת את שטחיו , בנוסף לנופים מרהיבים מנקודות תצפית שונות לאורך הרכס המרתק הזה הן סיבות מספיק טובות לבקר בו בכל שנה באביב. החורף השנה שחון במיוחד ולכן כמות הפרחים אינה כבשנים עברו וכן גובהם די נמוך. השבוע האחרון שהביא איתו גשמים וקור מתאים עודד במקצת את הטבע והאריך את הפריחה , אם כי לא בהרבה. האירוסים ישארו פורחים עוד שבוע, אולי כמה ימים מעבר לזה. אחר כך יעלמו. למי שאינט יודע, האירוסים נעלמו לגמרי מכל האזורים בגלבוע ונורו כיום בעיקר רק באזור אחד: מתחת למלכישוע. לא ניכנס כעת לסיבות אך זה המצב.
הפעם טיילנו עם דישל שהוא גם תושב האזור במסלול לא כל כך מטויל: טיפסנו על הגלבוע מכיוון מזרח. התחלנו מעמק בית שאן במקביל לנחל בזק.

טיפסנו על שביל בסימון שחור לכיוון חירבת נר. מולנו הזדקר רכס הגלבוע שאותו היינו עתידים לכבוש ברגלינו

בדרך עצרנו לתצפית מעל נחל בזק

כבר בתחילת הטיפוס פגשנו פריחה מגוונת כגון: לשון הפר:

או מקבצים של עכנאי יהודה

כשהגענו לאזור של חירבת נר, האנטנה בהר מלכישוע כבר נראתה באופן מוחשי יותר

את חירבת נר ראינו רק מרחוק. עצרנו בחירבת פארס ושמענו מדישל הסבר לגביה ולגבי חירבת נר

משם טיפסנו לכיוון נקודת גובה 520 בדרך לתצפית הר אבנר. פיתוליו של נחל בזק נראו מרהיבים במבט מלמעלה:

הטיפוס על נקודת גובה 520 היה לא קל

על הר אבנר התצפית מרהיבה. השמים היו מעוננים והראות היתה לקויה. בכל זאת עמק בית שאן נראה היטב למטה

מהר אבנר צעדנו לשביל מתחת למלכישוע, מקום בו יש ריכוזים של אירוס הגלבוע. השנה יש פחות ורובם אף נמוך מהרגיל אך עדיין מרהיבים את העין והנפש:

מכאן המשכנו והקפנו את מלכישוע מדרום. הנוף דרומה מרהיב:

המשכנו לכיוון מירב ובדרך פשגנו בצבעוני בודד:

בכניסה לישוב מירב עצרנו להביט דרומה. הכפר ג'לבון נמצא מתחת לישוב מעבר לקו הירוק.

ממירב המשכנו אבל לא תמיד בנתיבים מסומנים. צעדנו במסלול בין מירב לג'לבון כמובן מהצד הצפוני של גדר ההפרדה דרך השדות והיער היפהפה לכיוון צפון. כשיצאנו מהיער נגלתה לעינינו מעלה הגלבוע בצורה ברורה

בדרך היו עוד לא מעט מרבצי פרחים הדרים, כולל פה ושם אירוסים. לקאת סיום המסלול, הצצתי שוב לנוף מדרום מזרח למעלה הגלבוע:

סיימנו את הטיול בירידה לאזור נחל יצפור שבין הר יצפור להר מצפה הגלבוע. היה טיול נהדר בנופים מרהיבים ובמזג אויר אידאלי לטיולים. מומלץ