טיול משפחות קל בנוף ירוק ומרהיב - שמורת הר חורשן שבכרמל

האביב בארצנו קצר. כדאי לנצל את התקופה הזו בה עדיין הירוק שולט בנופים לטיול משפחות קל בנוף מרהיב. בסוף הכתבה יש קישור לכל התמונות.

מסלול אחד משיפעת המסלולים בשמורת הר חורשן הסמוכה לישוב בת שלמה

שמורת הר חורשן שבכרמל בסמוך לישוב בת-שלמה היא מקום נחמד לטיול משפחות. במקום מצויים שפע של שבילים המהווים אופיות לכל מיני מסלולים שהמשותף להם הוא העליה להר חורשן וההתבסמות מהאויר ומהנוף של האזור שממזרח לזכרון יעקב. השבילים אמנם רחבים וגם רכב פרטי יכול לנסוע בהם אבל במקומות רבים אפשר לרדת מהשביל ולפוש בצל העצים כשהמראות סביב מרהיבים. אנחנו הלכנו הפעם במסלול מעגלי של כ 6 ק"מ. טיפסנו להר חורשן וירדנו מצידו המזרחי לנחל דליה בו חזרנו לנקודת ההתחלה.

הגענו לבת שלמה (דרום) נכנסנו למושבה והמשכנו ברחוב הראשי כ 500 מטר עד שהכביש מסתיים. שם התחלנו ללכת. די מהר נגלה לעינינו נוף מרהיב מממזרח להר חורשן:

ירדנו מכיוון בת שלמה לכיוון שמורת הר חורשן (דרומה) וכשהגענו לפיצול שבילים בחרנו ימינה (מערבה) בשביל סימון אדום. כבר בהתחלה ראינו ריכוז יפהפה של חוטמיות:

ההליכה בשביל זה היא במקביל למטעי השסק. בת שלמה נקראה בעבר גם בירת השסק עקב ריבוי המטעים האלה בקירבתה

השביל בסימון אדום משך מערבה עד אשר הסתובב ממש הפוך והחל לטפס. כשיטפסנו ראינו את הפסגות אליהם נגיע, בגובה 178 מטר מעל פני הים. העלייה מתונה ואינה קשה

טיפסנו במרץ לפיסגה כשהבנות כרגיל נותנות דוגמה

בפיסגה עצרנו לארוחת בוקר וקפה כשנוף הישוב למטה (בת שלמה) נשקף מבעד לעצים

המשכנו עם השביל בסימון אדום מעבר לפיסגה כשמידי פעם עצרנו להפסקת ריענון

הגענו לפיצול שבילים: האדום שבו הגענו ממשיך ישר כשחור ויש גם ירוק לצדדים. המשכנו בשחור כי הוא יורד לנחל דליה. עם הכניסה לנחל דליה נגלה לעינינו נוף השיבולים (עדיין ירוקות) המוכר. בנחל דליה הלכנו בסימון שבילים כחול עד לסיום המסלול - בעלייה חזרה לבת שלמה (במסלול האדום שוב).

הנוף הירוק המרהיב העלה את מפלס מצב הרוח ו...הרצון להצטלם. הנה שירי ויפעת ברגע של אושר:

נחל דליה הביא אותנו לכיוון בת-שלמה בחזרה מכיוון מזרח. התקרבנו עוד לישוב. הנה נוף טיפוסי:

הדרך היפה מתפתלת בין הצמחיה ונעימה מאד להליכה

זהו סיימנו את המסלול המעגלי . עכשיו נטפס חזרה טיפוס קצר לקצה המושבה , לחניית הרכב

לסיכום: מסלול קל ונוח לכל משפחה, אפשר לתפוס צל ומנוחה בכל מיני פינות ולהנות מכמה שעות רגיעה בטבע.