מיטיבי לכת: והפעם מאמת המים בקיסריה לחוף הבונים.

הפעם מסלול חריג: 19 ק"מ של חופים יפהפיים ועטורי הסטוריה , ומים נהדרים בהם טבלנו

טיול חוף מלווה בגיחות רחצה וחופים נפלאים וייחודיים. בסוף הכתבה כרגיל יש קישור לכל התמונות

מיטיבי הלכת של חוג גלעד (בחברה להגנת הטבע) מורגלים בכל מיני מסלולים בדרום ובצפון בין הרים וגאיות, בתוך ואדיות ובין מעיינות המספקים נופים בעלי ניגודים מרתקים. אין ספק כי בחירת המסלול הזה הפתיעה אותנו. מעולם לא הלכנו לאורך רצועת חוף, בודאי לא טיול שלם. 19 ק"מ מפרידים בין האקוודוקט מצפון לקיסריה (חוף הקשתות) לבין הנקודה האחרונה בהם ביקרנו בחוף הבונים. במהלך הטיול התברר כי הקטע הזה בהחלט שווה טיול. הוא כולל רצועות חוף נהדרות וייחודיות שלמבד יופיין הן גם שזורות בהסטוריה מענינת עד המאה ה 13 ,שבה הסולטן הממלוכי ביברס הרס את ערי החוף ושיקומן בא רק בעת החדשה. אז נכון שמדובר בטיול מישורי ולא קשה אך עדיין מהנה ביותר במיוחד כשהקיץ כבר כאן ומתחיל להיות חם מידי לטיולים הרגילים. אמנם חשבתי שיהיה שרב של ממש אבל בסך הכל היה חם אבל לא נורא. המסלול החל בחופים נקיים ומפתים באזור ג'סר א זרקא ומעגן מיכאל, המשיך דרך חוף מעין-צבי לכיוון חוף דור ומיד לאחר תל דור ועד הסיום בחוף הבונים מצאנו מראות שונים לגמרי ומדהימים. החל מהבריכה הפיניקית מתחת לתל-דור, לאורך כל ההמשך עד לסיום מול הבונים יש המון מפרצים ובריכות מפתות שבא לך להכנס לכל אחת מהן. אנחנו הסתפקנו ב 4 טבילות לאורך הטיול. בכל זאת, צריך גם לטייל ולהספיק את כל המסלול.

התחלנו מאמת הקשתות הגבוהה בחוף הקשתות באור עקיבא, מצפון לקיסריה

לאחר הטיפוס על האמה ישבנו להסבר ראשון של גלעד על הבוקר

בהמשך צעדנו בכיף על החוף לכיוון כפר הדייגים של ג' סר א זרקא

על תל תנינים, סמוך לכפר הדייגים של ג' סר א זרקא, הים נראה שלו ודייגים רבים מנסים את מזלם

המשכנו צפונה וחצינו את שפך נחל תנינים

מרחוק הבחנו באי היונים מול מעגן מיכאל

המשכנו צפונה. קיבוץ מעין-צבי נצפה על הרכס ממול מתחת לזכרון יעקב

עוד קצת והגענו לשפך נחל דליה, מול פרדיס

המשכנו וטבלנו במים הנהדרים עוד לפני חוף דור. בהמשך הגענו לחוף דור מדרום

בחוף דור התעכבנו מעט והמשכנו. עקפנו את תל דור על שפת המים ומיד אחריו ניגלה לעינינו אזור הבריכה הפיניקית והמפרצים הכל כך יחודיים לאזור הזה.

מכאן ואילך התחיל קטע של מפרצים ובריכות יפהפיות שבא לטבול בכל אחת מהן

הגענו לאזור שנראה כאילו הוא משמש לפסולת בנין... אך ממש לא זה טבעי כאן

עצרנו בנקודה בה יש ריכוז של פינות יפהפיות כמו המעבר הנראה בתמונה.

החבר'ה ניצלו את ההזדמנות לטבול במים בכל הפינות האפשריות כאן

וכשהמשכנו צפונה , המפרץ הזה נראה שונה. יפה אפילו יןותר:

מי שנעל סנדלים הלך דרך המים ונהנה שבעתיים:

לא הספקנו לעכל את המראות הקודמים והנה עוד בריכה מרהיבה:

בעוד אנו מהלכים צפונה לכיוון חוף הבונים, עוד מפרץ מפתה ניגלה לעינינו

לקראת סיום סמוך למושב הבונים הגענו אל המערה הכחולה. ירדנו אליה. מרהיבה ביופייה

זהו - רואים כבר את הבונים ואפשר להתבונן גם בתא שטח קדימה:

קישור לכל התמונות מהטיול.