טיול בוינה ובאוסטריה

נסענו לביקור של ארבעה ימים בוינה בירת אוסטריה. ביקרנו באזור הווכאו שלאורך נהר הדנובה , באזור האגמים המקסים זלצמרגוט ובעיר זלצבורג.

החלטנו לצאת לטיול של מספר ימים בוינה- בירת אוסטריה, לכך נוסף טיול קצר של טעימה מאוסטריה עצמה שכלל נסיעה לעמק וכאו שלאורך הדנובה , ביקור בזלצבורג ויומיים באזור האגמים של זלצמרגוט.
יצאנו בלילה לנסיעה ברכבת לנתב"ג לטיסת בוקר של חב' אוסטריאן . בשדה התעופה בנתב"ג הכל התנהל במהירות , אין יותר בדיקה של מזודות לפני ההגעה לדלפק והן נבדקות לאחר מסירתן, זה מביא לסגירה של דלפקי חברות התעופה שעה לפני ההמראה. גם את התור בדלפק הקבלה עברנו במהירות היות וכירטסנו את הטיסה כבר בבית.סיבוב קפה ודיוטי פרי ועליה למטוס.הטיסה עברה בנחת ועם הגעתנו לוינה לקחנו את המזודות ונסענו במונית למלון. בתכנון חשבתי לקחת רכבת לעיר אך מתחנת הרכבת היינו צריכים לקחת תחתית וממנה להמשיך ברגל או בחשמלית וזה לא מתאים לחופשה. לאחר נסיעה די קצרה הוריד אותנו הנהג במלון שנמצא קרוב לכיכר קארלפלאץ, קיבלנו את החדר למרות השעה המוקדמת בה הגענו ויצאנו לסיור רגלי ראשון בעיר שהוביל אותנו דרך מדרחוב קרנטנר לכיכר סט' סטיפן, הכיכר המרכזית של העיר העתיקה שכל מי שמטייל בעיר מגיע אליה. בכיכר מספר כרכרות המובילות לסיור רכוב בעיר. נכנסנו לכנסית סטיפן בעלת הגג המעוטר בסימני מעוינים .ומעבר למזבח ואתר הבמה הראשית אין כמעט מה לראות. יצאנו למדרחוב השני המגיע לכיכר- גראבן, המוביל למדרחוב נוסף – קוהלמרקט שבו מרוכזות חנויות היוקרה של כל השמות המפורסמים. בסיום השיטוט הלכנו למסעדת פיגלמולר המפורסמת בשניצל הענק שלה. המסעדה ממוקמת בסמטה קטנה קרוב לכיכר וסניף נוסף מחוץ לסמטה ברח' Luger . העיפות החלה לתת את סימניה וחזרנו למלון למנוחה ולפירוק המזודות. בערב יצאנו עוד פעם למדרחוב קרנטנר .
יצאתי בבוקר מוקדם לתחנת הרכבת שבכיכר קרלפלאץ כדי לקנות כרטיסים לתחבורה הציבורית לשלושה ימים כדי שיקל עלינו להגיע ממקום למקום. התחבורה בוינה מחולקת לרכבת תחתית עם מספר קוים שפרושים בצורה די מוזרה ומצטלבים ביניהם במספר תחנות, חשמלית ששנים מקויה מקיפים את העיר העתיקה משני צדדיה וקוים נוספים המגיעים למקומות מרוחקים מעט מהמרכז. כל הקוים נפגשים לאורך הרינג- הכביש המקיף את העיר העתיקה ומאד נוח לעבור מחשמלית לחשמלית ומחשמלית לתחתית. בתוך העיר העתיקה עצמה נוסעים אוטובוסים קטנים כך שכמעט מכל מקום יש תחבורה ציבורית באותו כרטיס.
את הבוקר התחלנו בביקור בארמון שנברון המרוחק קצת ממרכז העיר ואליו ניתן להגיע בתחתית 4U . מתחנת התחתית שנברון הלכנו כחמש דק' לכניסה לארמון. בכניסה יש מסלול מפותל לקופות( בגלל העומס בעונת התיירות) ורכשנו כרטיסים למסלול הארוך של הארמון. בקופות מוכרים כרטיסים לשני מסלולים בארמון לכניסה למתחם ולגן החיות שנמצא בגני הארמון. הכניסה לגנים עצמם חופשית ואפשר להגיע אליהם גם מכוון הכביש הניצב לתחנת התחתית. ברחבת הכניסה התחיל להתארגן שוק לקראת האיסטר המתקרב. בכניסה לארמון עצמו יש נקודה להשארת תיקים , מעילים ודברים נוספים כל שההליכה תהיה נעימה. לידיעתכם כי הצילום בארמון אסור ויש שומרים שמסתובבים כל הזמן. לאחר מכן קיבלנו מכשיר אודיו להסברים ששימש אותנו די טוב ( הסברים קצת ארוכים מדי) והפעלתו פשוטה. הסיור בארמון לקח לנו מעל שעתיים .בסיום החלק הראשון של הארמון יש שלט יציאה ושומר לידו. למי שיש כרטיס למסלול הארוך יותר צריך להציג אותו כאן ולהכנס לחלק העשיר יותר של הארמון. בסיום הסיור רצינו לטייל בגנים אך בחוץ היה גשם שוטף וישבנו בקפה שבכניסה לשטרודל תפוחים מעולה וקפה. חזרנו למרכז העיר לסיור במדרחובים וכניסה לחנויות וארוחת שניצל בפיגלמולר וחזרה למלון למנוחה עד הפסקת הגשם. אחה"צ יצאנו לטיול קצר לאורך הרינג בעזרת החשמלית . עצרנו ליד בנין הרטהאוס שבחזיתו נערך שוק אכרים ממחוז איסטריה שבדרום אוסטריה, במקום היו הרבה מסעדות , להקות זמר ונגינה וחנויות של מוצרים שונים , מרבית המציגים התהלכו בבגדים מסורתיים שהוסיפו הרבה צבע לאוירה.
את היום השלישי התחלנו בביקור בארמון הופבורג שבמרכז העיר. בצידו של הארמון לכוון הרינג נשלמו ההכנות לקראת המרתון של יום א' הקרוב, המקום נראה כמו מחנה משודרג, אהלי לינה ולידם אוהלי אוכל גדולים. ניתן לקנות מספר סוגי שילוב של כרטיסים ואנו קנינו כרטיס משולב לבי"ס לרכיבה ולאוצר. בי"ס לרכיבה מציג במהלך ימי השבוע בין השעות 10.-12.30 תרגילים של הסוסים הלבנים בליווי מוסיקה ומופע ביום א'.התרגילים נערכים ברחבה מוקפת כסאות .

בדיעבד זה לא היה מלהיב כמו הפרסום עצמו. בכל קטע של האימון משתתפים חמישה סוסים וחלק מההליכה נעשה צמוד לקיר.לאחר התרגול הלכנו לחדרי האוצר של הארמון שהציגו בגדים , כתרים, שרביטם ותכשיטים ממאות שנים. את ארוחת הצהרים אכלנו במסעדת הסנדביצ'ים טרזסניוסקי בסמטה צמודה לגראבן שבה מקבלים פרוסות לחם עם כל מיני ממרחים. היה צבעוני וטעים. ולהשלמת הארוחה הלכנו לגלידרית Zanoni שליד כיכר סט' סטיפן. גלידה איטלקית מעולה.נסענו בחשמלית D לטיול קצר בגני ארמון בלודר המשתרעים בין שני ארמונות .בערב נסענו לביקור קצר בלונה פארק שבצפון העיר ולגלגל הענק וסיימנו את היום בקפה זאכר עם עוגת השוקולד המפורסמת וקפה. המקום נראה כמו לפני הרבה שנים עם מלצרים בחליפות ותפאורה בהתאם .
ביום האחרון בעיר נסענו בחשמלית מס' 1 לבית הנדסווטר המוזר המזכיר את בניני גאודי בברצלונה. הבית צבעוני וצעקני ולידו יש מרכז חנויות הבנוי כמו כפר קטן בסגנון דומה. חזרנו עם החשמלית לביקור בשוק שנערך לקראת חג האיסטר המתקרב עם המון ביצים בצבעים שונים, חלקן בתבניות וחלקן לקישוט. ומכאן הגענו בדיוק בזמן לכיכר השוק הישן- הוהר- לקראת הפעלתו של השעון המנגן בשעה 12.00
הלכנו לארוחה אחרונה בפיגלמולר ומכאן נסענו בתחתית U4 לארמון שנברון לביקור בגנים המעוצבים עם המזרקה הגדולה שול הארמון. בגן יש גם גן חיות קטן ומבוך נחמד .עליתי במעלה הגבעה לגלורייט..לצפיה על הארמון ועל העיר..חזרנו למלון ונסעתי באוטובוס לשדה התעופה לקחת את הרכב השכור שהזמנו, מהשדה חזרתי למלון והתחלנו להתארגן לקראת היציאה מחר בבוקר.
בבוקר יצאנו מוקדם מהמלון אבל הכבישים כבר היו חסומים לכבוד המרתון , עקפנו את הכביש הראשי ויצאנו לכוון נהר הדנובה, נסענו לאורך הנהר כשגשם מלווה אותנו לכל אורך היום. המסלול שהכנתי עובר בעמק הוכאו שהוא אזור גידול גפנים הנמצא צמוד לגדה הצפונית של הדנובה בין הערים קרמס ולינץ. לאורך הדרך יש כפרים קטנים עם יקבים וכל השטח מסביב מכוסה בכרמים שחלקם מטפסים על ההרים .בעונת התיירות אפשר לשוט לאזור הזה ולרדת בכפרים המרכזיים. עצרנו בכפר דירנשטיין המפורסם בעקבות סיפור האגדה על ריצ'רד לב הארי שהיה כלוא כאן בזמן מסעי הצלב. הכפר סגור לתנועת כלי רכב ויש חניון אחד בכניסה ממזרח וחניון נוסף בכניסה המערבית. הכביש בין שתי הכניסות עובר במנהרה מתחת לכפר, רעיון מעולה לשמירה על המקום. בכפר יש שני מלונות די מפוארים ורחובות עתיקים וצרים עם חנויות מזכרות . המשכנו לאורך הנהר לעיר מלק. מעל העיר ניצב מנזר גדול ומפואר עם ספריה ענקית ותקרות מצוירות. לאחר סיום המסלול נסענו לאזור האגמים של זלצמרגוט וכאן טילנו לאורך האגמים עד ליעדנו – סנט וולפגנג ללינה .הצימר היה ממוקם במרחק כמה דק' מהמרכז וירדנו קצת לטייל בכפר שהיה סגור בגלל יום א'

היום הוקדש לביקור בעיר זלצבורג . התחלנו את הביקור בסיור בגני ארמון הלברון שמדרום למרכז העיר עם 250 מזרקות בגדלים שונים. הכניסה לאזור המזרקות היא בסיור שיוצא כל חצי שעה עם מדריך המסביר עליהן בזמן שהוא מרטיב חלק מהאנשים. הסיור מתחיל באמפי קטן מעל שולחן שמהכסאות סביבו משפריצים מים. בהמשך נכנסים לתוך המבנה שם יש מתקן הפועל על מים ומשציע ציוצי ציפורים. ומנורה שמתרוממת בכח המים עד לתקרה. ביציאה מהמבנה זכה כל מבקר במקלחת קטנה. ליד היציאה יש מתקן שמפעיל דמויות נעות בעזרת מים. לאורך המסלול הרבה מזרקות ודמויות קטנות . ביציאה מאזור המזרקות יש את גן הארמון ובו ניצב ביתן הזכוכית מהסרט צלילי המוסיקה. מכאן נסענו למרכז העיר לחניון הגדול שנמצא מתחת למצודה . ביקרנו בקתדרלה הענקית ובכיכרות שסביבה . הגשם די הפריע לטיול הזה. לא עלינו למצודה כי לא היתה אפשרות לרכוש כרטיס לעליה ברכבל בלבד אלא רק כרטיס משולב הכולל כניסה למצודה שלא התכוונו לבקר בה . חזרנו לרכב ונסענו לחלק המזרחי של העיר לארמון מיראבל. בו צולם הסרט צלילי המוסיקה. לארמון גן פרחים מקסים בהמשך יצאנו מהעיר עד למונדסי וירדנו לאורך האגם חזרה לסנט ולפגנג .
הגיע היום האחרון לטיול ולהפתעתנו התעוררנו כשכל האזור מכוסה בשלג., ניקינו את הרכב מהשלג שהיה עליה, העמסנו את המזודות , הדלקנו את החימום ויצאנו לטיול של חורף. נסענו לבאד אישל ואחריה להאלשטאט. ממש לפני הכניסה להלשטאט יש מגרש חניה בצד שמאל של הכביש וממנו יש תצפית מקסימה על העירה , האגם וההרים שסביב. מול החניה יש מפל שנופל מראש הסלע. בכל הכפרים באזור האגמים יש מגרשי חניה גדולים ומרבית הכפרים סגורים לתנועת כלי רכב.המשכנו בטיפוס על צלע ההר המושלג לבאד אסוזי וממנה לגמונדן. מכאן נסענו על האוטוסטראדה לשדה התעופה להחזיר את הרכב ולהכנס לשדה לקראת הטיסה הביתה