טיול משפחות: שמורת יגור

בשמורת יגור יש כמה מסלולים למשפחות (וגם כמה למיטיבי לכת). הנה אחד כזה חביב ביותר ומעגלי למשפחות. מרביתו מוצל וממש לא קשה

עלייה וירידה מתונה לרוב בתוך חורש מוצל אל מול נוף המפרץ

בשמורת יגור המסלול המפורסם ביותר כולל את נחל יגור. אב הוא ממש למיטיבי לכת לא משנה אם אתם עולים או יורדים אותו. אבל יש כמה נוספים שממש מתאימים למשפחות. אחד כזה ממש נחמד ולא קשה הוא מסלול בן כ 6 ק"מ המתחיל (כמו מרבית המסלולים) בקיבוץ יגור מיד בקצה חניית הרכבים. במסלול הזה אפשר ללא ספק ללכת עם ילדים ללא קושי. לאחר כמה עשרות מטרים במסלול המסומן אדום (המתחיל כאמור במגרש החנייה) עולים על המסלול המסומן ירוק לכיוון נשר. השביל מטפס במתינות על ההר והעליה כל כך קלה עד שכמעט לא מורגשת. אבל לאחר זמן מה מתחיל להתגלות הנוף סביב והמטייל נוכח לדעת שטיפס די גבוה. במפגש עם השביל בסימון שחור לוקחים אותו עד למפגש עם הכחול ושם יורדים חזרה דרך נחל מעפילים.

השביל מוצל בחלקים גדולים שלו וזה יתרון גם בימים חמים

עלינו למעלה במתינות אך חיש מהר התגלה נוף יפה

כמובן שיש לאפשר לדור הצעיר מנוחה מידי פעם וכמה נוח התיק שלי כשצריך לשבת

השביל מתנהל לו בנחת בחורש וכולל פינות מרהיבות בין העצים

כשהגענו לפיצול שבילים ירוק ושחור, התברר שעלינו די הרבה. הנוף שם מרהיב:

פנינו לשביל בסימון שחור שלקח אותנו לכיוון מזרח. בשביל הזה, העלייה מעט יותר תלולה אך לא קשה מידי:

המטרה היתה להגיע למפגש עם השביל בסימון כחול שיורד דרך נחל מעפילים חזרה לקיבוץ יגור. הקטע הזה אמנם קצת יותר תלול אבל אליה נשארה במורל גבוה

לא רחוק מהמפגש עם נחל מעפילים, ראינו כמה קטלבים בולטים על רקע הירוק של שאר העצים

באזור המפגש עם השביל בסימון כחול היורד לנחל מעפילים, הנוף היה מרהיב:

השביל בנחל מעפילים יורד בצורה נוחה ואליה שמחה מאד שכעת כבר ירידה...

גם כאן הנוף מוצל וחביב. אליה לא החמיצה הזדמנויות לצלם אותי:

באמצע הירידה צפינו בנוף מזרחה הרחוק והקרוב באזור קיבוץ יגור

ירדנו עוד קצת וראינו צוקים מרהיבים מעל נחל מעפילים:

לקראת סיום, פונים מהשביל בסימון כחול בנחל מעפילים לשביל בסימון אדום היורד אל הקיבוץ ומגיע חזרה למגרש החנייה. שימו לב שהקטע הזה בתחילתו תלול מעט וכדאי לעזור לילדים כאן על מנת למנוע החלקה או נפילה. לקראת סיום , לאחר הקטע הזה אליה שלחה לי עוד חיוך ניצחון:

הולכים במסלול האדום עד שנפגש שוב עם הירוק וכאן חוזרים למטה למגרש החנייה

לסיכום: מסלול מומלץ ביותר למשפחות. ממש לא קשה, כולל המון ואין ספור פינות חמד בהן אפשר לנוח ולהרגע בחיק הטבע

על מנת לראות את כל התמונות מהטיול יש להכנס לקישור הבא.