מי צריך אומץ כדי להתגבר על הפחד?

כמטפלת IPEC אני עוזרת לאנשים להרגיש טוב ולהתפתח, בבריאות הגוף, הרגש והפיננסים. ההתקדמות מרעננת ונותנת תחושה של אופטימיות ומגבירה את התקווה והאמונה שהיא מרכיב חשוב בבריאות ובהצלחה.

ישנם אנשים האוהבים להשאר באזור הנוחות. לא לשנות את הקיים. התנהגות זו נותנת תחושה של הגנה על החיים אבל למעשה מצמצמת אותם. הנוחות נותנת להרגיש טוב באותו רגע אבל רק לרגע.
חלק מהאנשים רוצים להמנע מכאב. חלקם נוטים להפסיק פעולות שעוזרות להם. וחלקם נוטים לאבד את האמונה.
ישנם אנשים המעדיפים את אזור הנוחות, גם אם זה גורם להם להתחבא מאחורי קירות ביתם, מוותרים על החיים, על חברים, על מקום עבודה, על הקשר עם המשפחה וההורים, רק כדי לא להרגיש כאב.
ישנם אנשים המעדיפים להחליף את הכאב בתענוג: אוכל מנחם, סיגריות, הימורים, קניות חסרות שליטה.
המחיר הוא כבד!
ישנם אנשים הפוחדים להשאר לבד ונצמדים לחברים ישנים שלא מפרגנים להם ולא מאפשרים להם צמיחה והתפתחות. ויש כאלה הפוחדים כי הם לבד.
אחרים פוחדים לשחרר את העבודה הישנה למרות שהיא כבר לא מתגמלת
אנשים שנצמדים לזוגיות שכבר מזמן הפכה את ביתם המוגן לכלא עבורם.
הפחד להראות מי אני באמת" / "הפחד להצליח בגדול" / "הפחד להיכשל" / "הפחד מביקורת חיצונית" / "הפחד מביקורת שלי על עצמי"
הפחד יכול לגרום לאגור מחשבות, זכרונות וחפצים בצורה אובססיבית...
 

לכולנו יש זיכרונות, חלקם טובים חלקם גורמים לנו לפחד לא מוסבר. ד"ר דניאלה שילר, פרסמה מחקר מהפכני בו היא מוכיחה שזיכרונות ניתנים לשינוי. אפשר להפסיק לפחד מדברים שהפחידו אותנו בעבר .

כדי לשחרר את הפחד מעלים זכרונות ומטפלים בהם טוב יותר. נותנים לו משמעות אחרת. מפרקים את הקשר בין החויה של הזכרון מבחינה ביולוגית.

"לא חייבים לחזור על אותה חוויה בצורה מדויקת, צריך לחוות חוויה אחרת בזמן שנזכרים ואז נותנים לחוויה משמעות אחרת, משכתבים אותה", היא אומרת.
בשיטת אייפק (ד"ר אורי קניג פסיכולוג קליני) עושים זאת ללא תרופות ע"י גישה ללא מודע בעזרת ביופידבק של מבחן שרירים.
מקבלים תחושת בטחון, יש משהו משחרר כי לא צריך להאחז בעבר אלא להתרכז בהווה.
אם את מפחדת זה הזכרון בהווה של ארוע שקרה בעבר. אנו מחליטים איך להתנהג בעתיד ונוקטים פעולה.

ספר לי על עצמך, נזהה איזו תוכנת זכרון שתולה בלא מודע שלך ומכוונת אותך, מה מעכב ומה מניע אותך... נזהה את הפחד שלך, נראה איך הוא משרת אותך ואעזור לך להתמודד מולו.


מחשבות אכן יוצרות מציאות. שנו את הגישה ואז ההתנהגות שלכם תשתנה.
להלן תרגיל שיאפשר להגביר את הכוח שלכם ויעזור לכם לנוע קדימה. לקבל את מה שיש לצאת מאזור תחושת ה"קורבן" ולפעול באומץ ואז העולם נראה מפחיד פחות. יש לכם יותר אנרגיה והעתיד נראה מבטיח.
 
"היפוך הרצון" - אם מתמודדים עם הכאב מפתחים כוחות-על
1. דמיינו ענן כאב המתקרב אליכם והתמקדו בכאב שממנו אתם נמנעים. צעקו בדממה, "קדימה נראה אותך מתקרב אלי". (כדי להרגיש אותו)
2. צעקו בדממה "אני אוהב כאב" עד שתרגישו שאתם מתאחדים איתו.
3. הרגישו שהענן יורק אתכם החוצה ונסגר מאחוריכם. אימרו בתוככם: "הכאב משחרר אותי" כשאתם יוצאים מהענן הרגישו איך אתם הופכים לאור טהור ונעים קדימה במרץ.
 

אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל