מיטיבי לכת: צפון מערב יוון חלק ראשון: יופי של טרק בחבל הארץ ש"מעבר להרים" ולקינוח ביקור במטאורה

בשבוע נפלא של מסלולים רגליים בחבל זאגוריה, צפון מערב יוון נחשפנו לנופים מרהיבים ומגוונים ולאנשים מאירי עיניים ומסבירי פנים. בהדרכת תום צור. התמונות בכתבה הן רק דוגמה. מומלץ ביותר להכנס לקישורים לכל התמונות בסוף הכתבה.

מהלכים בין מיגוון צבעים בנוף ההררי של זגוריה (= הארץ שמעבר להרים).

עם כל הכבוד לטיולים במקומות רחוקים, הסביבה הקרובה יחסית אלינו, משופעת במסלולי טיול נהדרים. אחד מאלה הוא חבל זאגוריה, בצפון מערב יוון המכיל שפע של הצעות מפתות למטיבי הלכת. בעונה זו של השנה שהיא המתאימה ביותר לטייל שם (בין אמצע מאי לאמצע יוני בערך), טיילנו שם בין הירוק של היער ללבן של שלוגיות השלג וחזינו בפריחה מרהיבה של מיגוון פרחים עשיר, חלקם נדירים ממש שלא נראה אותם אצלנו ואפילו במקומות אחרים. לקינוח, ביום האחרון, בדרך חזרה לסלוניקי, ביקרנו במטאורה בארץ המנזרים התלויים. מרהיב ומהנה ברמות על.

נחתנו בסלוניקי ומשם נסענו לחבל זאגוריה, מספר שעות עם הפסקות בדרך. ביואנינה, בירת המחוז, ביקרנו בבית הכנסת העתיק ושמענו סקירה על תולדות הקהילה היהודית במקום לאורך ההסטוריה. הנסיעה והביקור לקחו את הזמן שלהם ולכן טיילנו באותו יום במסלול קצר שכולו בירידה, מהדרך העולה לכפר קפסובו לכיוון הכפר קיפי, באזור הנחל ויקאקי. כבר מהרגע הראשון נגלה לעינינו נוף מרהיב.

הדרך הזו עוברת בתוך יער ירוק ומפתה

ערוץ הויקאקי ניגלה לאחר זמן מה. ירדנו אליו

ירדנו עוד קצת והגענו למים

סיימנו בגשר הישן ואחר כך נסענו ללון בכפר ויטסה.

יום שני: מסלול מעגלי בסביבת הכפר ויטסה

עם בוקר, יצאנו למסלול מעגלי. התחלנו מויטסה:

סביב הכל פרח ודי מהר ראינו גוונים שונים

עברנו את גשר מיסיוס בדרך לקוקולי:

הדרך כאן עוברת חלקה ביער ובחלק מהמקומות בשטחים פתוחים מהם ניצפה נוף מרהיב:

עברנו בכפר קיפי והמשכנו לכיוון דילופו. בדרך בין שני הכפרים האלה, כשהרמנו ראש ראינו נוף קורץ שעוד נהיה בו במהלך הטיול:

בדרך לדילופו עלינו על גשר הקשתות והצללמנו כולנו (תמונה כאמור בסוף בקישור של היום השני). לאחר מכן בדרך העולה לכפר, צילמתי את הגשר מרחוק:

הדרך לדילופו נכנסה שוב ליער. טיפסנו בכיף:

אכלנו ארוחת צהרים בכפר וביציאה סיירנו בו מעט:

מדילופו עלינו חזרה לויטסה. בדרך הבחנו בקניון הויקוס בברור:

חזרנו לויטסה לעוד לילה. לצחרת, אחרי הקפצה קצרה לכפר מונודנדרי שמעליו, התחלנו לרדת לקניון האדיר ויקוס:

הדרך יורדת דרך יער יפהפה בו ראינו פריחה נהדרת הכוללת פרח נדיר (רמונדה סרביקה - ראו בקישור). הויקוס הוא הקניון העמוק בעולם מבחינת יחס גובה למפתח הערוץ. הגענו אליו סוף סוף והנה הוא הוד פראיותו:

בהמשך הלכנו רוב הזמן על גדת הערוץ שהוא יבש ברובו מלבד מקומות ספורים כמו למשל במעיין קלימה. המשכנו בערוץ האדיר הזה עד מעיינות וידיומטיס הנשפך אליו:

מכאן עלינו לכפר ויקוס ולפני סיום הצצתי שוב לערוץ האדיר:

נסענו לישון בכפר אריסטי. ההמשך יתואר בחלק השני.