צפון מערב יוון, חלק שני, ימים רביעי וחמישי.

המשך תאור הטרק הנפלא בחבל זגוריה בהדרכת תום צור. שוב,ממליץ בחום להיכנסלכל התמונות דרך הקישורים בסוף החלק הזה כי אין באפשרותי להציג בכתבה תמונות רבות מידי ומטבע הדברים מוצגות כאן רק דוגמאות

היום הרביעי: טיול באזור אריסטי - קלידוניה

עם בוקר יצאנו מאריסטי לכיוון ערוץ הויודיומאטיס.כבר בהתחלה נוף הנחל מלמעלה מותיר רושם עז:

עברנו בחורשת דולבים יפהפיה בדרך לכנסיית פנגייה. בכנסייה הזו טיפסנו לאזור הפעמונים, משם נוף הנחל נראה מרהיב ביותר:

הוידיומאטיס זורם לעיתים במתינות, לעיתים באון אך הוא יפה בכל מקרה ויש בו פינות חמד רבות. הוא מגיע לאלבניה ונשפך לבסוף לים האדריאטי. הנה אחת מהמראות המרתקים בו:

לאחר שביקרנו בעוד כנסייה עתיקה, כנסיית פנאגריני, המשכנו עם הנחל עד גשר קלידוניה:

מגשר קלידוניה טיפסנו בעלייה לטירה העתיקה - טירת קסטריטצה. בדרך, נשקף נוף עמק אאוס היפהפה:

טיפסנו לטירת קסטריטצה וגם פילסנו דרכנו בשיחים... כנראה שמאז התקופה הביזנטית לא ביקרו כאן... אבל היה שווה כי מלמעלה נשקף נוף מרהיב לכיוון אריסטי:

היום החמישי: ממגאלו פאפיגו לאגם הדרקון וחזרה לביקתת אסטרא

זה היה היום האינטנסיבי בטרק שלנו. יצאנו ממגלו פאפיגו בדרכנו לכפר השכן מיקרו פאפיגו, כשבדרך עברנו ערוץ נחמד שהמקומיים מצאו שיטה לאגור את מימיו בשנים טובות.
הם בנו סכר עם דלתות לצורך הענין רואים את הדלת הזו מאחורי בתמונה:

משם המשכנו לכפר מיקרו פאפיגו וממנו התחלנו לטפס לכיוון ביקתת אסטרא. השביל בעלייה עובר בתחילה בתוך היער:

אחר כך ככל שעולים העצים נעלמים אך הנוף הפתוח מרהיב:

שפע של פריחה ליווה אותנו בעלייה, למשל הנה ריכוז של ארוויס , לשון הכלב וברוניקה:

לאחר עוד כמה עצירות כולל לארוחת צהרים, הגענו לביקתה. הנוף ממנה מרהיב: שלוגיות על רכס אסטרא ממזרח, אגם מי שלגים ומפל קטן בעמק שמצפון לה

המשכנו לאגם הדרקון. ירדנו לאגם הראשון ולפני הטיפוס הלאה , היינו חייבים תמונה מהאגם ומהשלג שמאחור:

הפריחה מסביב היתה מרהיבה. נרקיסים, צבעוניים צהובים ואפילו... גנסיאנה ויולט, פרח נדיר:

עוד פרחים אפשר לראות בקישורים המצורפים... טיפסנו בנחישות לאגם הדרקון ואיזה נוף בדרך:

סמוך לאגם מצאנו כרכומים אך אל אלה אתייחס בתאור היום הבא. הגענו אל האגם - הנוף מרהיב ומעשיר נפש:

נוף קניון אאוס האדיר מצפון לנו נראה מכאן מהמם:

חזרנו לביקתת אסטרא ללינת לילה כשהנוף המדהים סביב מלווה אותנו:

על מנת לראות את כל התמונות בכל אחד מהימים , 4, 5 , יש להכנס (להקיש) על כל קישור: