החופשה שהכזיבה והפתיעה לטובה

הזמנתי חבילת נופש שבועית לי ולבתי בעלה בתה (נכדתי) בת הארבע, ובנה (נכדי) בן השנתיים. 2 יחידות דיור בעיר חאניה, ורכב צמוד לכל התקופה. אמרתי נתרגע קמעא אחר כמה טלטלות ומתחים שעברו על בתי בשל מעבר דירה שלא היה קל. אך לאחר יומיים בעל הבתים בחאניה חזר בו כנראה עקב הצעה מפתה יותר. נותרתי עם 5 כרטיסי טיסה וללא מקום שהייה. יום רודף יום ואין בנמצא דירות פנויות, לבסוף התפשרתי על בית מלון במקום דירות פרטיות, אך גם זה אין. התפשרתי על אזורים אחרים מחוץ לחאניה ולא היה בנמצא. פשרה רודפת פשרה ואין בנמצא.
כבר הרהרתי ואף החלטתי לספוג דמי הביטול של הטיסה 100$ לאיש סה"כ 500$ ובכך להתפטר ממלכוד זה שנקלעתי אליו ואקבע לי מועד אחר בנחת וברוגע ובמיקום שנבחר ולא תחת אילוץ ופשרה. אך מתברר שכבר הסוכנת סגרה עסקה בשמי במלון אילמי בחרסוניסוס ואין לבטל. ודמי ביטול 50% מעלות העסקה קרי זה מה יש ואין בררה . בתי התבאסה מה גם שהמלון והמיקום לפי מה שראתה באינטרנט זה לא זה. מלון די פשוט, די עממי, די מינימאליסטי, מה גם באחד הכתבות באינטרנט נכתב הכול מומלץ בכרתים חוץ מחרסוניסוס שהחוף שלה סלעי וצוקי ולא מומלץ למשפחות, בעיקר משפחות עם ילדים קטנים. עכבות ותקלות בזו אחר זו ואין מוצא למלכוד שנקלענו אליו. באין בררה אמרתי לה אנו נצא ונהיה נחושים שנבלה ונהנה ויהיה מה שיהיה. אפשר בכל מצב לעשות לימונדה מלימון. וכך אכן זה היה. על פי כל הנתונים אין משהו מעודד בחופשה זו. מדירות פרטיות התפשרנו למלון, ממלון מפנק התפשרנו על מלון פושר פשוט עממי ומטה, מהעיר חאניה העיר התיירותית התפשרנו על חרסוניסוס עיר שחוף ימה סלעי וצוקי. זה מה יש וזה מה יהיה.
המטוס היה מלא עד אפס מקום על טהרת הישראלים, ברובם בני נוער לפני גיוס רועשים וגועשים רווי אנדרלין, הורמוני הבגרות נשפכים מהם מכל כיוון בצעקות, בשירה, במכות, באיסוף משדה התעופה אורקליון למלון עלו אתנו שבעה נערים שלא חדלו לרגע מרעש מכות צרחות וולגריות במיטבה . אני ובתי הבטנו זה בזו ושתקנו לאמור אנא אנו באים? החלטנו להפיק את המיטב מהחופשה ויהי מה. נציגת החברה פנתה אלינו ופתחה שלא נפתח ציפיות בקשר למלון, הציעה לנו מסלולי טיול אך סירבנו, העדפנו טיולים עצמאיים ברכב שכור. הגענו למלון ומתברר כי החדרים שלנו משום מה תפוסים, ושוב אני ובתי מביטים זה בזה לאמור מה עוד מה הלאה איך תקלה רודפת תקלה עכבה רודפת עכבה אכזבה רודפת אכזבה איזה תקלה עוד צפויה לנו בדרך? מדחי אל דחי ולאן? עד כאן חלק האכזבות והתסכולים.
אך מאחר והחלטנו ליהנות ויהי מה אכן ההפתעות באו בזו אחר זו, צצו והופיעו כמו במקהלה והפכו את שהייתנו מאכזבה ותסכול לחופשה נעימה חוויתית ומהנה. ראשית המיקום של המלון נמצא במבואה סולידית אינטימית ונעימה הנושקת ממש אבל ממש לחוף, מלפניו ומכל סביביו משתקף נוף ים. הים אכן צוקי ומסולע אך מרהיב ביופיו ובגווניו התכול \טורקיז, כל רצועת החוף פרוסה כגלויה ופזורים בה כסאות נוח בכל מיני מקומות, כביצים עזובות שאין להם בעלים המזמינים כל נופש שייתי וינפוש. בהיות החוף צוקי נוצרו בו מעין מבואות סגורות מערות קטנות או תאים למתבודדים ולרומנטיקנים. המלון אכן די עממי וצנוע מעין בתי דירות בגדלים ובתצורות שונות, אינו חנפני, ולא פומבוזי, אין בו זקיפים מכופתרים ומעונבים בשער המקבלים פניך בקדה ובהשתחוויה, ואין בו דיילות המכרכרות סביבך בחיוכים חנפניים ומאולצים, אך יש בו הכול מכל מה שנדרש לחופשה מהנה. בנוסף עקב זה שהחדרים שלנו נמצאו תפוסים שופרנו בדירה גדולה ומרווחת ממש על קו החוף 3 חדרים גדולים שתי מרפסות 6 מיטות מטבח מאובזר ממש סוויטה ברמת VIP כמו כן שופרנו בהכל כלול 3 ארוחות ביום ללא רישום מספר חדר קרי המסעדה\הטברנה פתוחה מ -0730 עד 24.00 בהפסקות קטנות ובין לבין הבארים פתוחים וזמינים לכל מה שתחפוץ בירות, אוזו, ויסקי, וכל מה שהלב חפץ או כל מה שהעין חומדת, ויסלחו לי אחי בני עמי אם אציין כי היעדר צליל עברי לאורך כל החופשה תרם לתחושת ההינתקות להירגעות ולהעצמת החוויה.
ביום הראשון והשני בילינו בברכת המלון נכדתי בת הארבע שפחדה לדשדש בהונות רגליה במים לאחר יום וחצי הספיקה לגמוע חצי ברכה בשחייה פראית ידיים רגליים ראש וכל אברי הגוף, נכדתי בת הארבע שפחדה לקפוץ לזרועותיי כשאני בתוך הברכה לאחר יום אזרה אומץ בקפיצות נועזות כך שאני התחלתי לפחד.
שכרנו רכב וטיילנו ימים ארוכים בערים ובכפרים התירותיים והאוטנטיים של כרתים ביום השלישי בקרנו בעיר Spili עיירה קטנה נעימה ותוססת הממוקמת מדרום ל- Rethimnon רחובותיה מרוצפים וחנויותיה מתויירים בכל מיני מזכרות למוצרים יווניים אוטנטיים העיירה משולבת ישן עם חדש סמטאות עתיקות עם רחובות חדשים ומודרניים טיילנו במבואותיה וסמטאותיה ואכלנו צהריים באחת המסעדות

ביום הרביעי הילדים נסעו לפארק מים ואני נותרתי להתבודד ולהתמזג בנוף הימי בשאון גליו. ביום החמישי נסענו ל - Agios Nikolaos עיר חוף השוכנת ממזרח עיר הבירה של האי ארקליון צפונית לעיירה Lerapetra ומערבית לעיירת SITIA לאורך כל החוף המפותל מסעדות ובתי קפה מפוארים המזמינים כל עובר אורח אטרקציות תיירותיות כוללות הלגונה הקטנה אגם VOULISMENI חופים קטנים, בעיר סירות דייג מסורתיות ברווזים יונים אמפיתיאטרון ובתי קפה רבים

ביום החמישי נסענו לחניה הזמנו שייט בסירה שקרקעיתה זכוכית כך שהנכדים התמוגגו מפלאי הים במעמקיו לאחר כשעה של הפלגה עצרנו בשום מקום להתבוננות ולהתמזגות עם הים וגם לשחייה קלה בים הפתוח. המדריך צלל מתחת לסירה השקופה וצפינו בו כשעלה לאוניה הביא אתו קונכיה עם מעין נחש בפנים וכוכב ים חיים והתבוננו בתנועותיהם האיטיות. ובין לבין בקרנו גם במספר כפרים עתיקים ואוטנטיים המשמרים ומשלבים ישן עם חדש ומשקפים בהחלט את האקלים והטמפו של יוון. יוון של טברנות של שירה וריקודים של ארכיטקטורה מיוחדת ושל
שגרת יומי כדרכי ביום יום השכמתי קום ולאחר מקלחת והתרעננות קלה הקדמתי להתייצב במרפסת חדרי לדייט הקבוע עם החמה שטרם יצאה מנרתיקה, אך לאחר מספר דקות בצבצה מעל קו האופק ואט אט בקעה את הרקיע והופיעה במלוא הדרה. כה גדולה, וכה יפה, וכה עגולה וכה בוהקת, שלא כמו החמה אני לא תמיד התייצבתי לדייט אתה במיטבי פעם מגולח ופעם חצי מגולח, פעם במכנס ופעם בתחתון וגופייה, אך החמה כמו ליידי אצילה תמיד תמיד הופיעה במיטבה יפה בוהקת ומקרינה כמו שזה עתה הפעם הראשונה שיוצאת מנרתיקה . לאחר המפגש הרומאנטי עם החמה יצאתי להליכה לאורך פיתולי החוף הצוקי והמסולע ובין לבין נכנסתי לאחת ממבואותיו מעין מערה חצובה בסלע ותרגלתי מידיטציה למנגינת רחשי הגלים ושאונם המתנפצים על ירכתי הסלעים, לאחר מכן בדרכי לחדר האוכל הרגשתי כמו מהלך בתרדמת קלה, מעין תנומה בהקיץ, מעין חצי חלום חצי מציאות, כמו דמיון ומציאות מהולים זה בזה, כמו חלום ופיקחון משמשים בי בערבוביה, ואני מהלך כמו מרחף וכמו אני עומד והקרקע נשמטת מתחת לרגליי כאותו מסוע שבשדה התעופה. משם לחדר האוכל \ מסעדה השוכנת מתחת לגלי הים המדמה מעין ספינה העוגנת במזח שגלי הים מתנפצים בה.
וכך התנהלנו יום מנוחה ונופש, ברכה וים, ויום טיולים ושוטטות בערים ובכפרים, וכל יום היה גדוש בחוויות מהנות טעונות עינוגים וריגושים וממש נהנינו מכל רגע ורגע. זו הייתה חופשה חלומית שלא דמיינו. יום רודף יום וכל יום וטעמו עמו רווי חוויות וריגושים הנאות ועינוגים, הימים חולפים והחופשה מסתיימת כמה חבל, כמה בא לנו להישאר עוד. והופ שיחת טלפון מהארץ המודיעים לנו כי הטיסות בוטלו ואנו "נאלצים" להישאר עוד. בתי קפצה משמחה. בכיף ובשמחה רבה נשארנו עוד יומיים של כיף ברכה וים עינוגים ופינוקים טיולים ומסעדות וכך החופשה שהכזיבה בראשיתה, הפתיעה במלא עוצמתה מה שמלמד ניתן לעשות מכל לימון לימונדה ועוד הרבה משקאות ומטעמים ערבים