ואלה הצאן מה חטאו?

האם ראוי לשמוח לאידם של אנשים שסובלים עקב היותם "בצד הלא נכון" בזמן מלחמה. נזכיר את מדרש חז"ל על גערת הקב"ה במלאכי השרת על שירתם לנוכח טביעת חיל פרעה. אולי הבעת אמפתיה כלפיהם , תאפשר לפתוח דף חדש.

ואלה הצאן מה חטאו?
אחד מעיקרי האיסלאם דוחה ומצמרר במיוחד- הוא קובע שמי שאינו מאמין בנביא מוחמד ובאחרית הימים, הינו כופר. דין הכופרים הוא שבאחרית הימים תוצק נחושת רותחת בגרונם.
אף שהעונש מאד מצמרר, אפשר היה לקבל אותו אילמלא חלותו גם על אנשים שכלל לא התוודעו לאיסלאם, כולל ילדים מעל גיל 12!
מתחת לגיל זה- הם נחשבו לקטינים ולא ראויים לענישה...
אילו פסיקות אלו של הקוראן היו ערטילאיות ולא היו קשורות למציאות, אפשר היה לבטלן כעפרא דארעא, אלא שפסיקות אלו מניעות את המהלכים האכזריים והרצחניים של המוסלמים המיליטנטיים.
אך מנגד- מה קורה אצלנו?
עקב השימוש הציני שהנהגת החמאס עשתה במבצע "עופרת יצוקה" וגם עכשיו ב"צוק איתן", באוכלוסיה האזרחית הפלסטינית , המון אזרחים פלסטינים נהרגו, נפצעו ובתיהם נהרסו.
אך כאשר ישראלים העיזו להביע אמפטיה עם הפלסטינים, הם הוקעו כאן כבוגדים!
אנשי הימין המאשימים בבגידה כל השתתפות בצער הפלסטינים הסובלים,אינם מודעים לעובדה שהם יוצרים מעין תמונת ראי מוקטנת של פסיקות הקוראן.
אמנם אף יהודי לא הרג פלסטיני בגין אמונתו הדתית השונה, אך המון פלסטינים נהרגו, נפצעו וסבלו עקב איוולת סביהם.
אמת- לא היתה לנו ברירה אחרת!
ועדיין - סבל הפלסטינים הוא רב, ואין הם מסוגלים בכוחות עצמם להיחלץ מלפיתת החמאס.
אז מותר להשתתף בכאבם?
לענ"ד לא יגרע מיהדותנו מאום, אם נעיז להפגין גם את אנושיותנו!
ויורשה לי להעלות כאן רעיון בלתי שגרתי: היות והאיסלאם הקיצוני מהווה סכנה לשלום העולם כולו, יכולים אנו, למנף את השתתפותנו בצער האוכלוסיה הפלסטינית האזרחית שנדונה לסבל וייסורים שלא באשמתה הישירה, ולומר שהיהדות בניגוד לאיסלאם, דוחה ומתנגדת לגרימת סבל לכל מי שלא גרם נזק ולא פגע בזולתו.אמירה כזו צריכה להיות מעין ירית פתיחה לעימות בלתי חזיתי עם האיסלאם.
כוונתי שטוב יהיה למצוא דרכי הידברות מאד מתחשבת וזהירה שבהן מנגידים את ערכי היהדות עם האיסלאם.
כדי להקל על המוסלמים לקבל בקורת על דתם, אפשר להעלות על נס דווקא את היחס הזהיר של מוחמד בענייני ניאוף, בהשוואה ליהדות- אם לפי התלמוד על פי 2 עדים ניתן להאשים אישה בניאוף [ואז להוציאה להורג!] הרי מוחמד קבע שדרושים 4 עדים . אך בפועל- די ברכילות כדי להרוג בת סוררה!...בעוד שיהודים נמנעו בד"כ מהריגה ממוסדת על רקע "כבוד המשפחה" ונראה לי שזה יכול להיות פתח לדיון מפרה.
למי הצהרה זו מיועדת: היא מיועדת בעיקר למוסלמים ש"יושבים על הגדר", שמחפשים משמעות לזהותם, אם ערביי ישראל, ואם מוסלמים בארצות אחרות , שרוצים לשנות דברים, אך לא יודעים כיצד ומה.
אני מניח שברור הדבר שבדרך זו אפשר יהיה להתחיל מלחמת תרבויות חיובית- ר"ל, זו הזדמנות לפתוח בתחרות בין היהדות לאיסלאם ,איזו דת יותר אנושית ומתחשבת! ואולי דרך זו תאפשר להסיט את האנרגיות הרגשיות שלנו מהתשוקה לזקיפות קומה כוחנית יהודית , אל זקיפות קומה מוסרית,אחראית ומתחשבת שמעניקה השראה לשלום בעולם.


אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל