מיטיבי לכת: מסלול בשמורת מירון - מומלץ!

חידשנו את טיולי מיטיבי הלכת לעונה זו בטיול בשמורת מירון. חצבים וסיתווניות כבר פורחים בשטח

ירוק עד בשמורת מירון

בשמורת מירון כרגיל, ירוק בכל מקום גם בשלהי הקיץ. חצבים וסיתווניות כבר פורחים והאזור טובל בשלווה אופיינית. בחרתי לפתוח את עונת מסלולי מיטיבי הלכת שם כי הנופים והמראות שם תמיד מזמינים ומרהיבים.
מסלולנו הפעם היה מעגלי: יצאנו מחניון בר יוחאי, עם השביל בסימון כחול שקטע ממנו למעשה הוא כביש סלול. קטע קצר זה הסתיים מהר והתחלנו לטפס בנחל מירון עליון.

הקטע הזה (בסימון כחול) לא קל ומחייב טיפוס זהיר לאורך העלייה

תוך כדי טיפוס בנחל, הנוף הטיפוסי היה פראי ומזמין

בתום הטיפוס בנחל מירון עליון הגענו לעין-זבד. הנוף משם מרהיב

לאחר הפסקה + קפה בסמוך לעין זבד, המשכנו עם השביל בסימון כחול לכיוון עין הזקן. בסוף הקיץ אין בו אפילו טיפת מים.

המשכנו לכיוון נחל כזיב עליון עם שביל בסימון ירוק. הנוף בו מפתה ולעיתים יש צורך בזהירות בירידה:

לאחר אזור עין-שביל, בהמשך נחל כזיב עליון, החלטתי להמשיך דרך הנחל במקום לטפס בשביל סימון ירוק משום שממילא התוכנית היתה להגיע לעלייה להר עפאים (סימון כחול) דרך שביל בסימון אדום
המצוי בשלוחה שמתחת לבית-ג'אן. יש בקטע הלא מסומן הזה גדרות בואדי וצריך להזהר לא להסתבך ולא להכנס לחלקות פרטיות מעובדות. משום כך יש צורך לזהות מרחוק את מכון טיהור השפכים של בית-ג'אן ולהגיע לדרך (קטע סלול) העובר מעליו מצד מערב. הקטע הזה הוא כבר השביל בסימון אדום (עד מהרה הסימון נראה) וזה הביא אותנו להמשך שלו , בסימון כחול שאיתו כבר טיפסנו על הר עפאים. העלייה בצהרי היום החם שהיה כאן היום הצריכה מאמץ מיוחד.

לאחר הטיפוס התלול יחסית על הר עפאים המשכנו לעלות כל הזמן במתינות. השביל עבר לפרקים בתוך חורש וצמחיה או באזורים פתוחים מהם נשקף נוף מרהיב והאויר היה נהדר

נוף הר חסד ובית-ג'אן המשיכו ללות אותנו בכל מקום על הר עפאים

אתנחתא קלה בטרם נגיע לקטע האחרון - שביל ישראל שיוביל אותנו חזרה לחניון בר יוחאי

עזבנו את השביל בסימון כחול לטובת שביל ישראל, בקטע חזרה לכיוון חניון בר יוחאי. בדרך, פגשנו בסתוונית מנצחת:

בדרך לסיום נעצרנו ליד כסא אליהו:

לפני סיום ראינו את הישוב מירון על צלע ההר ממול. המשכנו לכיוון חניון בר יוחאי ושם הסתיים הטויל

לסיכום:

מסלול בהחלט למיטיבי לכת. ארוך ולא קל הכולל פעמיים טיפוס וירידה לגובה ממנו התחלנו (סך כל טיפוס כ 400 מטר). אבל למיטיבי לכת זו לא צריכה להיות בעיה. הנופים מרהיבים, האויר פנטסטי.