מסלול משפחות בכרמל: מנחל נשר לבית אורן דרך נחל כלח

הכרמל משופע במסלולי טיול. הפעם בטיול משפחות הלכנו מגבעת ההגנה קטע מעל נחל נשר, המשכנו לנחל כלח עד הגשר המוביל לשוצצריה הקטנה ומשם עלינו לבית אורן. בסוף הכתבה יש קישור לכל התמונות מהטיול.

טיול נחמד למשפחה שהולכת בתוך חורש טיפוסי לכרמל

בטיול הזה פיצלנו רכבים. השארנו אחד בנקודת הסיום בכניסה לקיבוץ בית-אורן ועם שאר הרכבים נסענו לנקודת ההתחלה - בגבעת ההגנה הממוקמת צפונית לצומת דמון לכיוון חיפה.
הכוונה היתה לפלס דרך לכיוון נחל נשר.

למעשה המטרה היתה למצוא את השביל שהולך על השלוחה מעליו מצפון לדרום לא רחוק מקו מתח גבוה. הקטע הזה היה בעייתי כיוון שהלכנו די ישר למטה בין העצים ובתוך הצמחיה. יחד עם זאת זו היתה חוויה וחלק מהילדים ראו בזה הרפתקה לשמה...

סיימנו את הקטע הזה על השביל מעל נחל נשר איתו פנינו דרומה עד למפגש עם שביל בסימון אדום העולה מהנחל. בשלב הזה התחלנו לעלות איתו לכיוון צומת דמון

עזבנו את נחל נשר וטיפסנו לכיוון צומת דמון ונחל כלח מיד אחריו

בנחל כלח פגשנו היום המון ילדים מתנועות נוער שמילאו את הנחל

אבל אפשר היה לחוש את הנחל ולהנות ממנו

נוף הנחל מרהיב ומרתק

מלכת הפוזות לא החמיצה הזדמנויות בנחל

והנה מקום בעייתי בו שי עוזר להוריד את שני

זהו - הגענו לגשר עם הנחל בסימון כחול ופנינו בעליה לבית-אורן , שביל בסימון אדום. צילמתי בזום צניר מרהיב מעל אזור שווצריה הקטנה

בדרך לבית אורן נגלה נוף מרהבי של אזור דרום חיפה

לקראת סיום נגלה לעינינו קיבוץ בית - אורן. זה - סיימנו את המסלול

לסיכום: מסלול משפחות נהדר. בהתחלה, מי שלא רוצה לרדת לנחל נשר מגבעת ההגנה דרך סבך צמחיה יכול למצוא נתיב נוח יותר מזה שאנו ירדנו בו אבל יש לזכור שהילדים דווקא נהנו מהאתגר.