לבושות להצלחה – טיפים ללבוש עסקי מוצלח

התמודדות מול עסקים מתחרים אינה פשוטה בכלל בעידן התחרותי של ימינו ודורשת מיומנויות רבות. אחת מהן ואולי העיקרית שבהן, היא יכולת שיווק עצמי. לכן, כאשר אתן נפגשות עם לקוח/משקיע פוטנציאלי, אתן צריכות לקחת בחשבון שאתן לא היחידות שאותן הוא יפגוש ובשביל להכריע את הכף לטובתכן הפגישה חייבת להיות מוצלחת במיוחד.

זה דבר ידוע שהדקות הראשונות של הפגישה הן שיכריעו לאן הרוח נושבת ושאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. חלק גדול מהרושם הראשוני הוא כמובן ההופעה החיצונית, כך שהדרך בה תבחרו להתלבש היא הדרך שבה אתן מעבירות למי שיושב מולכן מסר מסוים ולביגוד שאתן תעטו עלולה להיות השפעה קריטית לגבי האם הלקוח ירצה לעבוד אתכן בהמשך או לא.

אני רוצה לחלוק אתכן 5 טיפים מעשיים שיעזרו לכן לבחור את הטוטאל לוק, הנכון עבורכן, לפגישת עסקים מוצלחת

בחירת הבגד

כאשר אתן מתכוננות לפגישה עסקית חשובה ואתן צריכות לבחור בגד, שימו לב שהוא עונה על הצרכים הבאים:

1. קלאסי ומחמיא - על הבגד להיות בגזרה קלאסית, להתאים למבנה הגוף שלכן ולהחמיא לו, אך עם זאת לא להדגיש אותו יתר על המידה, גם אם אתן בעלות גזרה מושלמת.

2. לא חושפני – זה לא משנה מאיפה מגיע הלקוח הפוטנציאלי איתו אתן נפגשות, ברוב התרבויות קוד הלבוש המקצועי הוא שמרני פחות או יותר. למשל, בחלק מתרבויות אסיה, זה לא מקצועי ולא מקובל לחשוף את הזרועות, לא משנה עד כמה חם בחוץ. לעומת זאת באירופה, פחות שמרנים לגבי חשיפת זרועות, אך זה מאד לא מקובל שאישה תבוא עם מחשוף לפגישה, גם אם הוא אינו גדול. ככלל, ככל שתחשפו פחות ככה תשדרו יותר מקצועיות וזה כולל כמובן גם פריטים שקופים שאינם מקובלים בפגישות עסקים. זכרו שזה לא משנה באיזו גזרה אתן מתהדרות, פגישה עסקית איננה זמן טוב להדגשת הנתונים המרשימים, זה רק עלול להסיט אותה מהעיקר, במיוחד אם מדובר בלקוח ממין זכר, ולהזיק לרושם המקצועי שאתן מעוניינות להשאיר.

3. מכנסיים – מומלץ ללכת על גזרה ישרה ולא צמודה מדי ולבחור בבד איכותי, אלגנטי ולא קמיט. ג'ינס אינו בא בחשבון, גם אם הוא מאד יפה ומחמיא. כמו כן, התרחקו ממכנסי פשתן או 100%כותנה, שמתקמטים בקלות והעדיפו בדים המכילים גם סיבי כותנה וגם סיבים סינטטיים. שימו לב שהאמרה צריכה לכסות את הקרסול אבל לא לטאטא את הרצפה.

4. חצאיות ושמלות – גם כאן חשוב להקפיד על איכות הבד ולבחור בבד אלגנטי ולא קמיט, אבל ישנו דבר נוסף שאתן צריכות לוודא וזהו האורך. אם אתן יושבות בכיסא והשמלה/החצאית עולה למעלה בצורה כזו שמי שיושב מולכן יכול לראות את הירכיים שלכן, אזי השמלה/החצאית קצרה מדי. אם בחרתן בחצאית עם שסע, הוא צריך להיות קטן, מרוכז בחלק האחורי, ולא גבוה יותר מהחלק האחורי של הברך שלכן.

5. הלבשה תחתונה – הקפידו לבחור הלבשה תחתונה תומכת, שאינה בולטת מתחת לבגדים. אם בחרתן בחליפה לבנה, הקפידו על הלבשה תחתונה בצבע גוף, כך שלא יראו אותה מבעד לבגד. ודאו שהחזייה והתחתון תואמים את המידה שלכן ואינם לוחצים. הלבשה תחתונה לוחצת איננה אסטטית ועלולה לגרום לכן לחוסר נוחות במהלך הפגישה.

נעליים סגורות

בתרבות העסקית מערבית, ייתכן שתוכלו לנעול נעלי פיפ טואו (נעל המאופיינת בפתח קטן בחלקה הקדמי) ולהיחשב "לבושות באופן מקצועי", אבל בתרבויות עסקיות באסיה ובארצות מסוימות באירופה, זה אינו מקובל ורצוי מאד שתנעלו נעליים סגורות. בארץ ישנה פחות הקפדה על כך, אבל מומלץ לא לבוא עם נעלי אצבע, מכיוון שזה משדר זלזול במעמד וחוסר מקצועיות. כמו כן, מומלץ לבחור בנעלי עקב, שמוסיפות נופך אלגנטי למראה הכללי, אל תבחרו בעקבים עבים מדי או בפלטפורמה, המשדרים לוק גס, אך הקפדנה לבחור בעקב שנוח לכן ואתן יכולות ללכת איתו בביטחון מלא. מומלץ שהנעל תהיה תואמת בצבעה לתיק בו בחרתן.

צבעים והדפסים

ככלל, מומלץ לבחור בצבעים ובבדים סולידיים, שאינם מושכים יותר מדי תשומת לב. ומשדרים: סמכותיות, בגרות ומקצועיות, כגון: סגול, בורדו, כחול נייבי, אפור וכ"ד. אבל, כשאתן באות לבחור צבע, למקצוע שלכן יש חשיבות מכרעת. למשל: אם אתן עורכות דין, מומלץ לכן לבחור בצבעים הסולידיים הסטנדרטיים, כמו שחור, כחול וכ"ו, כדי לשדר את הרצינות שאתן צריכות לשדר ללקוח הפוטנציאלי, אך אם אתן מנהלות שיווק, יהיה חשוב לכן לשדר ליושב מולכן שאתן יצירתיות ובעלות ראש פתוח ולכן הקפידו לבחור בצבעים המשדרים זאת, כגון: כתום או ירוק, ועדיין מומלץ ללכת על גוון סולידי יחסית של הצבעים הנ"ל. מבחינת הדפסים, אני ממליצה לכן להקפיד על 2 כללים:
1. ההדפס צריך להיות עדין ורק על חלק מהבגד.
2. ההדפס צריך להחמיא למבנה גופכן. לדוגמה, לנשים נמוכות קומה, מומלץ ללכת על חליפה בעלת קווי אורך, שתתרום למראה מאורך יותר.

אקססוריז

כלל הזהב פה הוא לא להעמיס. בחרו בתכשיט אחד, עדין ונאה. אל תבואו עם עגילים גדולים ועמוסים או שרשרת רעשנית ובכלל כמה שפחות אביזרים נלווים, ככה תשומת הלב הולכת למקום הנכון. ישנן תרבויות עסקיות שבהן חל כלל ה – 13 שאומר, שלא מקובל להגיע עם יותר מ – 13 אביזרים נלווים לפגישה עסקית, לרבות: כפתורי החולצה (אותם צריך לספור), חגורה, סיכות שיער וכ"ו. זכרו, לוק עמוס בפריטים יוצר רושם של חוסר מקצועיות וחוסר ביטחון.

איפור וטיפוח

גם כאן מומלץ לא להפריז וללכת על איפור עדין הכולל, בשעת הצורך, מייקאפ עדין המותאם לגוון עורכן, סומק קל, קצת מסקרה ושפתון בגוון סולידי. כנ"ל לגבי השיער, מומלץ לבוא עם שיער אסוף בקפידה, כך שלא ייצא ש"תשחקו" איתו ,בלי לשים לב, במהלך הפגישה. לעניין הציפורניים, אני ממליצה לכן לבחור בגוונים ה"מקובלים", כמו: ורדרדים/אדומים למיניהם, הכי טוב ללכת על פרנץ' מניקור. הימנעו מצבעים לא סטנדרטיים כגון: צהוב או כחול.

לסיום, חשוב שתזכרו, שכשזה מגיע לעסקים, הרושם לגבי הכישורים, האינטליגנציה והאמינות שלכן נוצר בתוך שניות, כך שההופעה החיצונית שלכן משחקת תפקיד חשוב ביצירת הרושם הנכון. במצבים כאלה, רושם ראשוני גרוע עלול לגרוע מהצלחת הפגישה וזה לא משנה עד כמה אתן מקצועיות. דבר נוסף, אם הפגישה מתקיימת בחו"ל, אל תהססו לחקור על קוד הלבוש של המקום ואיך מקובל להגיע שם לפגישה עסקית.

בהצלחה!!

צילומים: דוד רסולי, ישראל כהן, freedigitalphotos.net


אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל