אופס- פאדיחה, האם מודה ועוזב ירוחם?

פרסמתי כאן מאמר שכותרתו "טהרת המשפחה ובעילת קטינות", התברר לי שהמאמר שעליו התבסס מאמרי ,היה מבוסס על אמיתות חלקיות בלבד. שני רבנים שאליהם שלחתי את הטיוטה של מאמרי לא הצליחו להפריכו



"חברות וחברים יקרים
היות ששיתפתי כמה אנשים ביניהם רבנים בתובנות [השגויות בחלקן] שרכשתי בעקבות קריאת מאמר בשם "פדופיליה כהילכתה, ובני שיחי לא הצליחו להפריך את הכתבו במאמר ששלחתי אליהם, הם רק ניסו לגמד את הטענות.
עד אשר סיפרתי אודותיו לידידתי טובי, שהיא שומרת מצוות, ועל אף שאין לה כל השכלה מסודרת היא הצליחה למצוא מאמר שמפריך את טיעוני המאמר הראשון.
אז מה דעתכם חברים יקרים על מאמר חז"ל: כל המלמד את בתו תורה- כאילו מלמדה תיפלות!





R. Joseph said: Come and hear! A maiden aged three years and a day may be acquired in marriage by coition
(intercourse) and if her deceased husbands brother cohabits with her, she becomes his. (Sanh. 55b)
"

ראשית לכל , לשון הגמרא היא לא נישואין כפי שכתוב באנגלית MARRIAGE(השלב השני, שבו מותר בעילה , מה שהטקסט הזה באנגלית טוען) , אלא קידושין  , "בת שלש שנים ויום אחד מתקדשת בביאה" , נעזוב לרגע את הפרשנות ונבין על מה מדובר , מדובר על קידושין, בלשון התורה אירוסין , השלב הראשון של מיסוד נישואין , אבל זה עדיין לא נישואין מושלמים שבהם מותר לגבר ולאישה יחסים שהם מגיעים בשלב הנישואין עצמם.

על מה בעצם מדבר הטקסט ? ... הטקסט מדבר על ממתי לאבי הנערה מותר לקדש אותה לגבר כשהיא לא בגירה (אלא קטנה ,אישה עד גיל שלש ימים ויום אחד נחשבת תינוקת , מהגיל הזה עד גיל 12 נחשבת קטנה ,בגיל 12 היא נחשבת "נערה" שעדיין ברשות אביה (לצד סממנים נוספים מלבד הגיל שחייבים להיות כדי להגדיר אותה כנערה  ,שלא אציינם כרגע) למשך  שש חודשים , ולאחר מכן היא הופכת לבגירה שיכולה לבחור את בעלה בעצמה )  , דבר שלפי התורה מותר (שאב יקדש את ביתו הקטנה) אך חכמים תיקנו שלא לעשות כי אין זה ראוי לארש קטנה לפני שהיא מבינה ורוצה להתחתן ועדיף לתת לה לבחור בעצמה לפי השיקולים שלה (ולכן רואים כמה מצחיק זה לטעון שחכמים טענו שמותר לשכב עם קטנה כפי שה"מצטטים" המלומדים טוענים )

הרמב"ם כותב ".  ואף על פי שיש רשות לאב לקדש בתו כשהיא קטנה וכשהיא נערה(מהתורה), לכל מי שירצה--אין ראוי לעשות כן; אלא מצות חכמים שלא יקדש אדם את בתו כשהיא קטנה, עד שתגדיל ותאמר בפלוני אני רוצה"

"וכן האיש, אין ראוי לו שיקדש קטנה; ולא יקדש אישה עד שיראנה, ותהיה כשרה בעיניו"

עד פה אנחנו מדברים רק על הקידושים , מה בקשר למילה "ביאה" שמוזכרת ?  , התורה אומרת שמותר לקדש בכסף , בשטר , ובביאה . הרמב"ם כותב
 
"אף על פי שעיקר הדברים כן הוא, נהגו כל ישראל לקדש בכסף, או בשווה כסף; וכן אם רצה לקדש בשטר, מקדש.  אבל אין מקדשין בביאה, לכתחילה; והמקדש בביאה, מכין אותו מכת מרדות, כדי שלא יהיו ישראל פרוצים בדבר זה, אף על פי שקידושיו קידושין גמורין."

בא מדברים אלה , שככלל , אמנם מותר לקדש בביאה , אבל מי שעושה את זה , מכים אותו מכות מרדות על המנהג הבזוי שהוא עושה , (וכך נהוג מימי קדם)  , ונהוג לקדש בכסף  , ובשטר ,  לא בביאה .


בשולחן ערוך אבן העזר סימן לז סעיף א:

"האב מקדש את בתו שלא לדעתה, כל זמן שהיא קטנה. וכן כשהיא נערה, רשותה בידו וקידושיה לאביה..., לפיכך מקבל האב קידושי בתו(הכסף של הקידושין כמדומני) מיום שתלד עד שתבגר, ואפילו היתה חרשת או שוטה וקדשה האב, הרי היא אשת איש גמורה. ואם היתה בת שלש שנים ויום אחד, מתקדשת בביאה מדעת אביה".

ובסימן לז סעיף ח סעיף יא:

"מצוה(מצוות חכמים , כמו שהרמב"ם הביא , שמבוססים על דברי רב כנראה "אסור לו לאדם לקדש את בתו שהיא קטנה" ) שלא יקדש בתו כשהיא קטנה, עד שתגדל ותאמר: בפלוני אני רוצה".

עולה מהדברים שהלשון ביאה שננקטה בגמרא , מדברת בכל אופן על לשון קנין , בצורה שהייתה שגורה בתקופה ההיא , עוד לפני שהמונח "קידושין" נכנס לתמונה והשפה שהשתשו בה לכאלה עניינים הייתה בעיקר שאולה מלשון התורה , של קניין, לקיחה,בעילה וכו' .

והרי דעת חז"ל כפי שנראה הייתה בהחלט שלילית אפילו על עצם קידושין לקטנה לפני שהיא בגירה , אז האם באמת אפשר לחשוב שהם היו מתירים שכיבה עם קטנה ??? , הרי כל הפואנטה של הגמרא הזאת זה ממתי מותר "טכנית" לאבא של קטנה , לארש אותה לגבר

כמו כן ראוי לומר , הגמרא היא דיונים הלכתיים , לא "הלכה" למעשה , הלכה למעשה לא לומדים מגמרא, אפשר לפוסק להעזר בגמרא כדי לפסוק הלכה, אך מה שכתוב שם הוא בעיקר דיונים בין חכמים על ההלכה .

נ.ב: הגיל הזה מוזכר לכל מיני ענייני נשים

Kethuboth 11b . "When a grown-up man has intercourse with a little girl it is nothing."

נביא את לשון הגמרא קודם כל "אמר רבא הכי קאמר גדול הבא על הקטנה ולא כלום דפחות מכאן כנותן אצבע בעין דמי "

הגמרא כאן לא "מתירה" לעשות את הזוהמה המוסרית הזאת (לשכב עם ילד\ילדה) אלא מדברת על מצב היפותטי של אם זה קרה שגדול בא על קטנה (או למקרה שהגוים שתנסו להסביר להם את זה מטומטמים מדי להבין את הכוונה של המילים , מדובר באונס) , האם היא נחשבת בתולה או לא  , מכיוון שלבתולה צריך נדוניה יותר יוקרתית (!!!!!!) ועל זה הדיון ! (מסכת "כתובות"!! מדבר על ענייני כתובה , וזה "נושא" שדנים בו שם, כי זה נוגע לעניין כתובה ,לעניין המתנות שגבר צריך לתת לאישה כשנישא לה , ואם היא בתולה, היא צריכה לקבל נדוניה יפה ולכן דנים על נושא כזה)

לכן מה שכתוב , זה האם קרום הביתולין נפגע מהעניין , ורבה אומר שזה "לא כלום" מבחינת קרום הביתולין, מכיוון שהיא קטנה מדי שיקרע בגיל הזה(או שבגיל הזה הוא יתאחה)  (כמדומני בדיון הזה הם מדברים אפילו על ילדה ממש , תינוקת , מתחת לגיל שלוש ) ולכן היא נחשבת "בתולה" , ולכן , צריך לה נדוניה יקרה ... זה הפואנטה של הדיון, אין שום היתר לשכיבה עם ילד\ילדה  , יש שם גם דיון דומה אם חס וחלילה קרה מקרה של ילד קטן (לא בגיר) שוכב עם אישה בגירה ...





אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל