שיקספיר בתיאטרון תמונע

העזה שלא אכזבה. פרינג' במיטבו. מומלץ לצפיה. נהנתי.

ראיתי את המלט הרבה פעמים בגרסאות שונות ועיבודים שונים.
בפעם האחרונה היתה ההפקה המפורסמת של תיאטרון הקאמרי עם איתי טירן כהמלט באולם 3, עם הכסאות המסתובבים שבינתיים הוסרו והאולם הפך לאולם הצגות רגיל.

ההצגה בקאמרי זכתה לפרסום רב והוצגה בארץ ובחו"ל מספר רב ביותר של פעמים.
קצת מוזר היה לי לראות שמעלים את המלט מחדש וזאת בתיאטרון פרינג' כאשר ההצגה בקאמרי ירדה לא מזמן בלבד.

ראיתי את ההצגה בתמונע ונהנתי ממנה ביותר.הקונספציה,ההעמדה,מספר השחקנים וצורת הבימוי שונים ביותר מכל מה שראיתי עד כה.משתתפים בהצגה 7 שחקנים בלבד הממלאים 21 דמויות.היא בוימה בכשרון רב על ידי נועם פלג שעשה גם את העיבוד.
צורת הישיבה בתיאטרון תמונע בהפקה זו היא כזו שאתה מרגיש בתוך הבמה וכאילו ואתה מהווה חלק ממנה.הטקסט צומצם והעלילה מתרכזת בעיקר בלבד.
הפעם החידוש בהפקה היה שהשחקנים שיחקו והלכו לאורך הבמה כל הזמן כאשר הקהל יושב משני הצדדים.

דורי פרנס תרגם את המחזה תרגום שוטף, קולח ועכשוי ביותר.השחקנים כולם עושים עבודה יפה. חלק מהשחקנים משחק בכמה תפקידים.
המלט בביצועו של דורי אנגל טוב אך לא משכנע ביותר. היה הרבה רגש במשחקו. הוא גם היה היוזם ומפיק ההצגה.
יצאתי בהרגשה שהוא היה העיקר. תפקידו הובלט וכל שאר המשתתפים היוו כאילו שחקני משנה לצורך קידום העלילה.

למרות זאת בלטו אלחי לויט בכמה תפקידים. כשהוא מחליף בגד הוא נכנס לתפקיד חדש אך לא הבגד הוא שהבדיל ביניהם אלא צורת המשחק השונה, ההבעה, התנועה .

איציק גולן היה מרגש ביותר בחלק מתפקידיו הרבים שביצע.
יואב בר לב הרשים בהתנהגותו המלכותית וקולו הערב.
עוד השתתפו הילה מצקר-הלוי כאופליה, עירית נתן-בנדק וינון ספיר.

את התפאורה המינימליסטית עיצב בטוב טעם אבישי אייל. התלבושות היפות והמודרניות -לוסיאנה פילמר. כמו תמיד התאורה של זיו וולושין ומתן פרמינגר היתה מעולה. על המוסיקה היה אחראי אודי ברנר ועל קרבות החרבות תומר בן יוחנן.

נהנתי מאוד מההפקה. אין היא הפקה גדולה. זאת הצגת פרינג' דלת אמצעים אך ראויה בהחלט לראיה.

לראות או לא לראות: העזה שלא אכזבה. פרינג' במיטבו. מומלץ לראיה. נהנתי.
 

אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל