רן סייקל ואומנות הטיפול באופנוע

בשל היותם של רוב הכלים הדו גלגליים בארצנו מדגמים חדישים, רבים הם המוסכים המחזיקים עובדים המטפלים בכלים שלנו, ברמה בינונית ביותר. זה לא מורגש אצל בעל הכלי, עד שהוא סובל מבעיה מכנית רצינית. או אז מעטים הם בעלי המקצוע המסוגלים להעניק לו את הטיפול הראוי. אחד מהם הוא רמי, בעל מוסך רן סייקל, בת"א.

רמי, בעל מוסך האופנועים רן סייקל בת"א, הוא ללא ספק קודם כל, איש מקצועי מאין כמוהו. אני מכיר אותו כבר כחמש עשרה שנים, ובפרק הזמן הזה עזבתי אותו, מכורך סיבות שונות, וחזרתי אליו שוב, כדי להיווכח שפשוט אין לו תחליף בכל מה שנוגע במקצוענות ובהבנת הכלי הדו גלגלי. גם כשטיפלתי (כאמור מטעמי נוחות) בכלי שלי במוסך אחר, תמיד, כשהיית בעיה רצינית נאלצתי לחזור אליו. לעולם לא נטר לי על הפעמים שנעדרתי ולא עשה לי כל חשבון. אצל רמי, המקצוענות היא בדם והוא לא לוקח שום דבר באופן אישי. ממש כמו דוקטור של אופנועים רמי תמיד יתעניין באופנוע שלך, כמו הייתה זאת חיית מחמד, שקודם כל צריך לדאוג לה. "הגעתי למסקנה שכל הבעיות בכלי נובעות מבעל הכלי", אמר לי פעם בעל מוסך. אצל רמי לעולם לא תגיע לרמה כזאת של הטלת האשמה על בעל הכלי... הוא לא רואה אותך דרך הכיס ואין אצלו חישובים קטנוניים של תועלת כספית, שעלולים לפגוע באיכות הטיפול. רמי רואה את התמונה הגדולה – ותמיד בצורה האופטימית והרציונאלית ביותר. לאורך השנים יצא לי להביא לו גם חברים ומכרים רבים ומדהים לראות עד כמה מי שנתקל בו, יוצא בהרגשה של "וואו" וכולם אומרים לי "מעכשיו אני בא לתקן רק אצלו!"
בעל כלי חדש לא יבחין בזאת, שכן רוב המוסכים נוהגים להחליף חלק חשוד, בל לשאול שאלות. אבל מה קורה כאשר מדובר בכלי ישן, שיש לו כמה וכמה בעיות ולא כולם זכו אצלו לטיפול מיידי ובזמן? כאשר קניתי את הרכב הראשון שלי, מיד שנייה, הגעתי למוסך שהתקשה לאתר את הבעיה. "קודם כל", אמר לי בעל המוסך, "יש כמה דברים שאני צריך להחליף ולתקן ברכב, ועל הדרך, אני מקווה שנפתור גם את הבעיה בגללה באת". עובד מוסך אחר, שאצלו הייתי מתקן את הרכב אמר לי, כאשר שאלתי אותו מדוע אינו מוסר את הרכב שלו, שהתלונן עליו, לתיקון במוסך. "ומה", אמר, "שידפקו לי את הרכב?!" וזה אמר מי שנמצא ממש בתוך המערכת!
לא לחינם הפכה מדינתנו למעריצה של סובארו. זוהי מכונית שכל מכונאי יכול לטפל בה ואילו מכוניות קצת יותר מסובכות טופלו במוסכים בארץ בצורה לא נכונה והוציאו שם רע למכונית.
בדיוק ככה בתחום האופנועים, רמי הוא יוצא דופן – מכונאי שיכול לטפל בכל אופנוע ומבין כל אופנוע – מה שנקרא "הלוחש לאופנוע". רוב המכונאים יודעים רק להחליף חלקים באופנוע בשיטת ניסוי וטעייה ולעשות טיפולים. לעומתם, רמי מסוגל לאבחן בעיה כמו "הרנטגן", שלא צריך לעשות ניסויים בדרך לאיתור הבעיה.
רמי יודע לאתר את הבעיה באופן מיידי והוא לא גורר אותך להוצאות על ניסיונות סרק. ואתה יכול לסמוך עליו שלא יגרור אותך להוצאות מיותרות.
לאורך השנים נוכחתי שגם במקרה של תקלה קלה, שנוח היה לי להגיע למוסך אחר, עדיף תמיד לבוא לרמי, כי מוסכים אחרים מסתבכים לא פעם בבעיות כאלו ואתה יוצא בנזק גדול....
רמי הוא לא הטיפוס שיקלקל את היום שלו בחשבונות קטנים, תמיד הוא מחפש את הסיבות לפרגן, לגלות יחס אנושי טוב, כי בסופו של דבר זה משתלם לו לא לפחות מאשר ללקוח....
עוד דבר שלא מדברים עליו, הוא תשלם במזומן, בשחור, שבעלי מוסכים מסוימים מתפתים לו. רמי אף פעם לא מוכן לקחת כסף שחור, בלי חשבונית. הוא מוכן להסתפק בפחות, העיקר שהכול יהיה חוקי. הוא יודע שברגע שאתה מתחיל לסטות מדרך הישר, זה עלול להתבטא בכל התחומים של הפעילות של העסק שלך. זאת דרך לעשיית כסף של אנשים לא מוכשרים, שלא מסוגלים להתפרנס בכבוד, כי איכות העבודה שהם נותנים לא שווה את הכסף...


אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל