מסלול משפחות מרהיב: קטע מנחל מירון וקטע מנחל עמוד עליון

מסלול משפחות מעט ארוך: מחניון בר יוחאי דרך נחל מירון, עין-יקים, בריכות שכווי, נחל עמוד ועליה לעין-כובס. כל מטר שווה. טיול מרהיב ומהנה.

סתיו מרהיב בנחלי הגליל העליון

הפעם בטיול משפחות הלכנו מעט יותר, כ 7 ק"מ מחניון בר יוחאי עד לעין כובס שמעל נחל עמוד, אבל בשבת סתווית ויפה כזו, כל מטר היה שווה. בסוף הכתבה יש קישור שדרכו אפשר לראות את כל אלבום התמונות מהטיול.

מחניון בר-יוחאי ירדנו לנחל מירון עם סימון שבילים שחור ושביל ישראל. הילדים השתדלו מאד לא להתחלק עקב הרטיבות ששררה על חלוקי הנחל

חיש מהר ניגלו לעינינו ירוק + זהוב ואחר כך גם צהוב - צבעי שלכת מרהיבים. אין ספק, נחלי הגליל העליון בימים אלה הם מקום לרומנטיקנים ללא תקנה

בעודנו צועדים בנחל מירון תפסתי את אלון לבד לרגע

המשכנו לאורך נחל מירון, חיצינו גשר. היתה זרימה בנחל ואפילו פה ושם מפלוני מים

בדרך לבריכות שכווי הדרך יפהפיה

עצרנו ליד ברכות שכווי

זה גם מקום מפגשם של נחל מירון ונחל עמוד הבא מצפון. המשכנו עם נחל עמוד עליון (סימון שחור + שביל ישראל). הצצנו לרגע במערת שכווי בה נמצאו שרידים לתקופת האדם הקדמון והמשכנו בנחל עמוד. לאורך המסלול בנחל מירון וגם בנחל עמוד יש שרידי מבנים שחלקם שימש כטחנות קמח וחלקם כמבטשות בתעשיית הבדים הענפה שפרחה בצפת במאות ה 16 - 17. השתמשו כאן בכח המים כבבטשה = הפעלת לחץ על בד תוך כדי ייצורו.

בהמשך, הילדים עלו על עוד שרידי מבנה שכנראה שימש לטחנת קמח בנחל עמוד

חלק מהעצים בערוץ הנחל חרוכים משריפות בקיץ הקודם אך מראה טיפוסי של ערוץ העמוד הוא מרהיב

בעודנו מהלכים הגענו לעלייה לעין-כובס שהיא נקודת הסיום. מכאן עלינו תחילה לשייך כובס ואחר כך לעין-כובס עם שביל בסימון כחול.

העלייה לעין-כובס לא קלה אבל גם לא קשה מידי

בעלייה מצאנו מקבץ רקפות

סיימנו כמעט את העלייה. לפני עין-כובס, הגענו למבנה העתיק של שייך כובס המצוי ממש מעל נחל עמוד.