התזמורת הפילהרמונית - שומן, ברוך, דבוז'אק

קונצרט יפה






אמש התקיים קונצרט של התזמורת הפילהרמונית הישראלית בהיכל התרבות בתל אביב.היה זה קונצרט רגיל למינויים אך בנק מסויים הציע כרטיסים לקונצרט זה במחיר אטרקטיבי מאוד במחיר בעל שתי ספרות.
האולם היה מלא מפה לפה ולאור המחיר ה מיוחד אפשר היה לראות בקהל אנשים שלא רואים בקונצרטים הרגילים למונויים.

הקונצרט התחיל בנגינת הפתיחה לפואמה הדרמטית "מנפרד" מאת שומן.זאת מוסיקה טראגית, עצובה שנכתבה כלווי לפואמה מאת לורד ביירון.כבפואמה כך גם במוסיקה אפשר היה להרגיש את המתח, האי שקט והפאטוס שבפואמה.זאת היתה מוסיקה עוצמתית ומרשימה.
המנצח על הקונצרט ניקולאי זניידר הוביל את התזמורת הן ביצירה זו והן בהמשך הקונצרט ביד בטוחה .

בהמשך נוגן הקונצ'רטו לקלרנית ויולה ותזמורת מאת מקס ברוך.זאת אחת היצירות הלא כך כך ידועות של ברוך.היא נכתבה ב1911 בסגנון שעבר זמנו כבר אז ונשכחה.עם הזמן התחילו לבצעה .היצירה יפה. היא נכתבה עבור בנו של ברוך שהיה קלרניתן והיא מלאה פיוט.
ברוך השתמש ביצירה במוטיב משיר עם שוודי מפורסם.מה היתה הסיבה לשימוש זה שברוך אינו קשור בכל צורה שהיא בשוודיה אינה ידועה.
שילוב בין הקלרנית והויולה שילוב לא כל כל מקובל היה מעולה ביצירה זו שהיתה כולה מלאת יופי.
הביצוע היה טוב מאוד.שני הסולנים שרון קם-קלרנית ואורי קם-ויולה הראו היטב בנגינתם את הוירטואוזיות שלהם וצלילם היפה.לקונצ'רטו גם גירסה לויולה וכינור.

הקונצרט הסתיים בביצוע נהדר של הסימפוניה השמינית מאת דבוז'אק שהיא אחת המפורסמות מבין הסימפוניות שלו אחרי כמובן "מן העולם החדש-מס'9.
לדעת רבים סימפוניה זו נחשבת לסימפוניה עם הרוח הצ'כית הלאומית החזקה ביותר.יש בה תאור מוסיקלי של נופי ארצו ומוטיבים משירי עם צ'כיים.הסימפוניה מסתיימת בקצב מהיר וחגיגי מלא שמחה וגיל.

לראות או לא לראות:קונצרט יפה,מבוצע טוב מאוד עם יצירות ערבות לאוזן.


אלי ליאון

עיתונאי-מבקר אמנות,
חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.



 

אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל