כיף של מסלול משפחות: סובב הר הילל שבשמורת מירון

בשמורת מירון כיף אמיתי לטייל באביב. הגובה מכתיב טמפרטורות נוחות, אפילו צוננות בבוקר, הכל ירוק ופורח והמסלול בן כ 6.5 ק"מ אינו קשה מידי אף כי אדמונית החורש כבר לא פורחת עדיין מרהיב ונעים לטייל כאן

מסלול מעגלי מתאים לכל משפחה מטיילת

המסלול הזה קלאסי לכל משפחה מטיילת. בהר הילל, בגובה של כ 1000 מטר, הבוקר האביבי עדיין צונן למדי , אך לא עובר זמן רב והשמש מצליחה להפשיר ולחמם היטב.
התחלנו את המסלול במפגש שבילים בסימון ירוק וכחול. השביל הכחול הוא בעצם כמעט כביש לכל דבר שמגיע מבית-ג'אן. על מנת להגיע אליו יש להכנס לבית ג'ן (בפיצול הכבישים בכניסה יש להמשיך ישר) ולהבחין בסימון שבילים שחור על עמודים וקירות. הסימון הזה מוביל בסופו של דבר ליציאה המזרחית לכיוון הר-הילל עם השביל בסימון כחול. כששביל זה נפגש עם שביל בסימון ירוק מבחינים במגרש חניה המצוי כ 50 מטר מהמפגש לכיוון השביל הירוק. מחנים ומתחילים לצעוד על שביל זה שבקטע הזה לכיוון מזרח הוא רחב וגם רכבים עוברים בו מידי פעם. צועדים עליו כ 1 ק"מ לטרם מגיעים לשביל בסימון שחור העולה ממנו צפונה. זה שביל אדמונית החורש.

בסוף התאור כאן יש קישור לכל התמונות מהטיול

לוטם שעיר מצוי כאן בשפע בתקופה זו:

האדמוניות השנה כבר פרחו ואנחנו פספסנו אותן לפני שבועיים עקב הסערה. דחינו את הטיול להיום. אז נכון שאין כבר אדמוניות פורחות אבל שביל האדמוניות העובר ביער עדיין יפהפה
לילדים הוא מהווה מקור להרפתקאות

השביל טובל בירק ועולה לפסגת הר-הילל. טיפסנו עליו במרץ.

לקראת הפסגה יצאנו מהבין העצים וראינו את החרמון המרהיב מרחוק. השנה ירד שלג שם אפילו ביום העצמאות

השביל בסימון שחור מגיע לשיא הגובה בהר הילל ( 1071 מטר) ובהמשך יורד לכיוון שביל דרך המלך בסימון כחול. הירידה עוברת ביער נחמד

בסוף לקראת השביל בסימון כחול הוא מסתיים במדרגות

עשינו הפסקת אוכל וקפה בעין הזקן. מקום יפה עם נוף פתוח אבל הנביעה לא נובעת כבר שנים.

עם סיום ההפסקה ובטרם המשכנו, החבר'ה הסתדרו לצילום קבוצתי

מעין הזקן המשכנו לכיוון דרום מזרח עם שביל לא מסומן במקביל לערוץ נחל כזיב בעליה והתחברנו לשביל בסימון שחור

השביל החל לרדת. ירדנו איתו עד לפיצול שבילים עם ירוק. מהצומת הזו יש נוף מרהיב לכיוון החלק הדרומי של שמורת מירון ולכיוון הישובים חמדת ימים, שפר ולתאי שטח רחוקים. עצרתי לצילום עם הילדים:

למטה , באזור חמדת ימים ושפר ,בטווח הקרוב, הראות השתפרה מעט.

פנינו מערבה עם השביל בסימון ירוק. עד מהרה הגענו לעין-סמוכה שאין בו כמעט מים ולמשטחי הגיר שמעליו. נחמה ישבה לנוח בשדה חרציות מרהיב והנכדה בנתיים נמנמה במנשא

השביל הירוק כאן משתרך מעל המצוק ונוף מרהיב של בקעת בית-הכרם ושל האזורים הרחוקים יותר דרומה נראה כאן לאורך כל הדרך

החברה לקראת סיום אבל עדיין הולכים כאילו זה עתה התחיל הטיול, לאחר כמעט 7 ק"מ. כל הכבוד