מסלול משפחות מעגלי נהדר לאביב ולקיץ: ממצפה הילה לנחל כזיב דרך המונפורט ועין -טמיר

האביב בקרב מאסף והימים החמים כבר פולשים אלינו. זה הזמן למסלול משפחות מהנה מאד בנחל כזיב, מאזור מצפה הילה וחזרה, הכולל טבילה מענגת במי הנחל כ6.5 - 7 ק"מ - יופי של מסלול

מסלול מומלץ שכולו תענוג צרוף. בסוף הכתבה - קישור לכל תמונות אלבום הטיול. מומלץ גם כן

המסלול ידוע אך אחזור על פרטיו: מאזור מצפה הילה (מפגש שבילים אדום שחור - יש שם מגרש חניה) , יורד שביל בסימון אדום לכיוון נחל כזיב דרך מבצר המונפורט. בערוץ הנחל פונים ימינה (מזרחה) בסימון ירוק עד עין-טמיר הנמצא במפגש שבילים אדום ירוק. לאחר הטבילה בבריכות שם חוזרים מעט לאחור ולוקחים שביל בסימון שחור העולה חזרה לאזור מצפה הילה, היכן שהושאר הרכב. מומלץ לעשות את המסלול כפי שכתוב כאן משום שהירידה לנחל חשופה לשמש והולכים בה בשעות הבוקר עדיין לא חם מידי. העלייה בשביל המסומן שחור נעשית בדרך כלל לאחר כמה שעות בנחל בשעת צהרים שחם למדי אבל לשמחת המטיילים היא מוצלת כולה ממש כמעט עד ההגעה חזרה לחנית הרכב וכך, כשמנשבת רוח קלילה בין העצים העליה חזרה ממש לא קשה וחוץ מזה היא די מתונה ובודאי פחות קשה מאשר לעלות הפוך כלומר את המסלול בסימון אדום (שירדנו אותו).

הפעם - טיילנו רק אליה ואני. אמנם המסלול רחש מטיילים אך זה לא פגם בהנאתנו. התחלנו כאמור מאזור מצפה הילה בשביל בסימון אדום. כבר בהתחלה נופו המרהיב של נחל כזיב עד הים:

והנה מבצר המונפורט נגלה לעינינו:

מתחת למבצר המונפורט, המסלול עובר מתחתיו בין קירות מצוק. אליה מיד רצתה כאן תמונה:

מבצר המונפורט חולש על הדרך העולה מנחל כזיב וממנו נוף הנחל מרהיב עוד יותר:

בירידה לכיוון הנחל צילמתי כמה תמונות במבצר, כמו למשל המגדל הצפוני:

כשירדנו מהמבצר לכיוון ערוץ הנחל, נתקלתי בפרח די נדיר אבל כל שנה הוא מצוי כאן: מישויה-פעמונית. איזה יופי

הדרך לערוץ הנחל טבולה בירק. אליה נהנתה מכל רגע

כשירדנו לערוץ, העפתי מבט אחרון לאזור מבצר המונפורט:

הלכנו כעט בשביל בסימון ירוק מזרחה לכיוון עין-טמיר. המסלול עובר בתוך חורש נעים ומרהיב ומידי פעם מציץ הנוף מסביב. בדרך הבחנתי בהעתק הבולט מדרום לנחל

הגענו לבריכה הגדולה הראשונה:

הנחל שופע מים לאחר החורף האחרון:

ובדרך לעין-טמיר ראינו עוד בריכה נהדרת ומפל קטן:

הדרך לעין-טמיר בקטע הזה חוצה את הנחל הלוך ושוב מספר פעמים. אליה צילמה אותי כמו מקצוענית:

באזור עין-טמיר היו המון מטיילים שרחצו או הסתופפו בבריכה המרכזית לא רחוק מהניקבה עצמה

באחת הפינות השוצפות מזרימה חזקה, ישבתי ונהניתי כמו בג'אקוזי:

גם אליה טבלה בנחל ונהנתה מאד:

לא ברצון רב נטשנו את מימי הנחל הצוננים והתחלנו לטפס בשביל המסומן שחור לכיוון מצפה הילה, לנקודה בה השארנו את הרכב. אליה עלתה כאן במרץ: