הדרכים הנכונות להושיב ילדים בשקט -חלק ב'

מה עושים? איך מושיבים ילדים בשקט?מה המורים וההורים יכולים לעשות?

במחקר שפורסם בוושינגטון פוסט ,גילתה אנגלה הנסקום
מה מפריע לילדים לשבת בשקט בכיתה
ואז לעיתים, הם מאובחנים בטעות, כסובלים מהפרעת קשב.
(מומלץ לקרוא את החלק הראשון של המאמר -למה ילדים לא יושבים בשקט בכיתה)

מה עושים ?
כדי לשפר את המערכת הסנסורית אצל ילדים
ולשפר את יכולת הקשב שלהם
הם צריכים לתרגל את מערכת איזון הגוף-על בסיס יומיומי.

• הם צריכים להתהפך (ראש למטה)
• להסתובב במעגלים
• להתגלגל על הדשא או במורד גבעה
• הם צריכים לשחק –כדי להניע את הגוף בכל הכיוונים

• הם צריכים בבי"ס ,יותר הפסקות לתנועה במהלך השיעור
• יותר שיעורי ספורט שבהם מחזקים את היכולות הפיזיות,הקואורדינציה והסיבולת
• לשבת על כדורי יציבות (כדורי פילאטיס)


איך הגיבו המורים למאמר?
הם יודעים מה הילדים צריכים ,אבל הם לא מתכוננים לעשות כלום בנדון.
הם אמרו:
היינו מאד רוצים לאפשר לילדים הפסקות ארוכות יותר –אבל אין לנו זמן"
או ידינו קשורות"

כשמורה אומר –אין לי זמן או ידי קשורות
זה כמו שתלמיד אומר: אני לא יכול,לפני שהוא מנסה".

אנחנו יודעים לייצר טכנולוגיות מדהימות ,אבל לא מוצאים דרך לתת לילדים מספיק זמן לתנועה!

ומה ההורים יכולים לעשות?
• כשהם חוזרים מבי"ס ,הילדים צריכים להיות קודם כל בתנועה
(ואנחנו מבקשים מהם –מיד להכין שעורים עם מוח "כבוי")
• כשיושבים איתם להכין שעורים ,תיצרו הפסקות ותתנועעו איתם לכל הכיוונים
• תדאגו שהם יעשו פעילות פיזית כל יום , לפחות שעה.
• שישבו על כדור פילאטיס בבית
• שיקפצו על טרמפולינה


כדי שילדים יוכלו ללמוד
הם צריכים להיות קשובים
וכדי להקשיב –הם צריכים לזוז!


אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל