מיטיבי לכת: הליכה במים ביובלים הדרומיים של הירדן

הליכה בתוך החצבני (נחל שניר) ובתוך הבניאס לאורך קילומטרים מעייפת כמו (ואולי יותר) טיול רגלי משום שחלק מהזמן שוחים, חלק הולכים וחלק... נסחפים אבל זו חוויה מענגת ומומלצת אבל לצלם יכולתי מעט יחסית רק בקטעים בהם הייתי בטוח שהמצלמה לא תרטב

חוג גלעד: טיול של כיף שרובו במים במקורות הירדן.

את פרטי מסלול הטיול הזה קשה להסביר כי הוא כלל לא מסומן אבל אני אנסה. או שמכירים את אזור הטיול ואז הפירוט יהיה ברור או שמנווטים עם מפה. המיוחד בטיול הזה שיש בו הרבה הליכה במים ואני מתכוון ממש בתוך המים, לא לצד הנחל. מכיוון שבחלק ניכר מהזמן גם שוחים או הולכים "הליכת סלמנדרה" תוך כדי שכיבה במים או נסחפים על הגב בתוך המים, אי אפשר לצלם בקטעים האלה, אלא אם כן המצלמה היא מיוחדת שיכולה לצלם בתוך מים. מכיוון שהמצלמה שלי רגילה, ל צילמתי בקטע הראשון והאחרון שהיו המרתקים בטיול. מכל מקום, קישור לתמונות שכן צילמתי מופיע בסוף הכתבה (יש להעתיק אותו לשורת הכתובת). הטיול הזה היה האחרון לעונה זו בחוג גלעד. הוא ישוב אלינו בעונה הבאה (באוקטובר) ובנתיים, אני אטייל איתו
בקיץ בחו"ל.

התחלנו כק"מ בתוך שביל "גן הצפון" הנמצא סמוך לבית-הילל. שם ירדנו מהאוטובוס, צעדנו ממש דקות ספורות והגענו לחצבני, בו שחינו / הלכנו / נסחפנו עד החניון הצפוני של קיאקי כפר-בלום. בכל הקטע הזה לא יכולתי לצלם. הקטע הזה לקח את הזמן שלו וכשיצאנו התייבשנו והוצאנו אבנים מהנעליים...

בשלב הזה חזרנו לנקודת ההתחלה מחוץ למים, על השביל המצוי לאורך הנחל. שביל זה עובר בין קני סוף גבוהים וצמחיה עבותה. הלכנו רטובים אך מרוצים מהקטע הראשון.

חצינו את החצבני חזרה בנקודה בה התחלנו את ההליכה במים. בשלב הזה כבר היו בו הרפתקני קיאקים שגדשו אותו.

מכאן הלכנו מזרחה על שבילים לא מסומנים. עברנו צמוד לגושרים אבל מדרום לו והמשכנו לכיוון כביש 918. הנוף בכיוון מזרח (כיוון ההליכה) היה בקטע הזה האזור של תל פאחר ותל עזאזיאת שנודעו לשימצה לפני מלחמת ששת הימים כמוצבי הצבא הסורי שהטריקו רבות את ישובי עמק החולה המזרחי. הם נכבשו במלחמה ההיא שרק ביום ששי האחרון ציינו לה 48 שנה.

מעט לפני כביש 918, פנינו דרומה. יש שם שילוט המפנה לשביל הדן הדרומי. הלכנו בו עד לנקודה בה נכנסנו שוב למים. הנוף היה פסטורלי:

נכנסנו למים לאחד מפלגי הדן ובקטע הזה נכנסתי עם המצלמה כיוון שהוא רדוד. אבל, תריך להזהר מאד שלא למעוד ואני כן נפלתי פעם אחת לתוך המים אבל רק נרתיק המצלמה נרטב חיצונית - למזלי המצלמה לא נפגעה

הקטע הזה היה קצר אבל מעניין

לאחר זמן לא ארוך הגענו לנקודת היציאה

העלייה מהנחל בנקודה הזו בסיוע חבל

בדרך זו יצאו כל השאר

מכאן חזרנו חזרה לנקודת הכניסה לפלגי הדן הדרומי והלכנו מעט דרומה לכניסה לקטע של הבניאס. נכנסנו לבניאס ומכאן כבר לא יכולתי לצלם משום ששוב התנועה במים היתה באמצעות הליכה / שחייה / היסחפות עם הזרם. רגע לפני שנכנסנו למים צילמתי את הבניאס בו הזרימה היתה חזקה יותר מאשר בחצבני

ההליכה / שחייה בתוך הקטע הזה של הבניאס (אורך של כ 2 "ק"מ) לוקחת את הזמן שלה. בבניאס יש גם מכשולים וצריך להיזהר מהם כששועטים במורד הזרם.
יצאנו מהקטע הזה וחזרנו צפונה על שביל המקביל לנחל. בכך הסתיים טיולנו הפעם. רטובים אך מרוצים.