איך אנו בוגדים בצדקתנו

בעיקבות המאמר "פאשיזם עם טליתות = יהודיות תת-מוסרית" הריץ אלי גלעד (גילי) חסקין את השאלות: "...ההתנחלות פסולה ברמה הפרקטית. לא מבין את הטיעון המוסרי.....ממי השטח "נכבש"? ומה ההבדל המוסרי בין התיישבות בגליל, בנגב ובמשולש, שגם הם יועדו למדינה הערבית ונכבשו במלחמת הקוממיות? "

בעיקבות המאמר "פאשיזם עם טליתות = יהודיות תת-מוסרית" הריץ אלי גלעד (גילי) חסקין את השאלות: "...ההתנחלות פסולה ברמה הפרקט

איך אנו בוגדים בצדקתנו
צבי י' כסה

בעיקבות המאמר "פאשיזם עם טליתות = יהודיות תת-מוסרית" הריץ אלי גלעד (גילי) חסקין את השאלות: "...ההתנחלות פסולה ברמה הפרקטית. לא מבין את הטיעון המוסרי.....ממי השטח "נכבש"? ומה ההבדל המוסרי בין התיישבות בגליל, בנגב ובמשולש, שגם הם יועדו למדינה הערבית ונכבשו במלחמת הקוממיות? "

לא היינו קולוניאלים מראשית התקומה ! ! !
אני מהמעטים שחיים עם גֶנים ישירים של העלייה השלישית. וחובה עלי ללמד שבבראשית התקומה לא הייתה קולוניאלית. מימשנו הגדרה עצמית מבלי להיות כובשים.
הנה הסיפור על שתי ישראל – 48-67 מול 67 – X מי ראויה יותר:
האנטישמיות הדתית נתנה מוצא - להמיר דת. זו המודרנית היא גזענית. אדם אינו יכול להמיר גזעו.
מנהיגי העם שעלו מהאורתודוקסיה למודרנה חזו את האסון מהאנטישמיות הגזענית.. התשובה הרעיונית הייתה "זהות לאומית", התשובה הפוליטית הייתה לנרמל את הקיום היהודי = מדינה בארץ ישראל. ארץ שרק בה אפשר לכנס את קפרא מתימן, אותנו מרוסיה וחברי קיבוץ סאסא מאמריקה והישמעאלים יושב אז בארץ.

עם מי הצדק ?....
היו באירופה 8 מיליון יהודים מועדים לחורבן. בארץ היו פחות מחצי מיליון ערבים. חצי מיליון מול 8 מיליון. מעבר לדמוגרפיה עולות שאלות על אין זכות או יש זכות. ועל עם מי הצדק? שלושה הוגים מניחים לפתחנו את התשובות:
• .אין זכות לאף עם על שום ארץ, אומר ההיסטוריון יגאל עילם. אין עם שאבותיו לא הרגו או בלעו את הקודמים להם. ויש עיקרון שארץ שייכת לעם היושב בה. נדמיין שאירופה שקעה בים והאי הבריטי נשאר. הניצולים שטים לאנגליה ועל החוף עומדים האנגלים ואומרים: יש עיקרון, הארץ שלנו לא תעלו. מחזירים הניצולים: חיינו קודמים לעיקרון שלכם. אין זכויות. (שומר מצוות יטען להבטחה אלוהית. ושאינו שומר מצוות אם יטען כך הרי זה מכחישן ושקר בלשונו).
• יש זכויות אומר א. ב. יהושע: הזכות הטוטאלית לריבונות – אדם ריבוני בחברה ריבונית במדינה ריבונית. ומי שמונעים ממנו זכות זאת רשאי ללכת לכל מקום לממש את ריבונותו אנחנו לא באנו לסתם מקום אלא לאחד שאנחנו יכולים לטעון שהוא שלנו כמו שאנגליה וצרפת של האנגלים והצרפתים..
• עם מי הצדק ? - מנחה לנו עמוס עוז אל "משפט הצדק": טובע בים מוצא קרש הצלה. עליו אנשים. אם הם אומרים גם אתה הם בני אדם. אם הם אומרים רק אנחנו הם פסולים לעדות. אנחנו – 8 מיליון – טבענו בים ומצאנו קרש הצלה – ארץ ישראל – אנחנו אמרנו גם אנחנו. הפלשתינים אמרו רק אנחנו. הצדק אתנו. (היה).

שני שבטים נלחמים על ארץ
כולנם יודעים את התולדות. No man's Land בשילטון התורכים והאנגלים ושני שבטים (לא מדינות) נלחמים על הארץ. והבעיה מתגלגלת לאו"מ המכריע על שתי מדינות. ויש בן גוריון שמוריד אותנו מחלום ארץ ישראל וזוכה ברוב לחלוקה. הפלשתינים מסרבים. האנגלים יוצאים קמה מדינת ישראל ופורצת מלחמה . במלחמת העצמאות ניצחנו את השבט השני והצבאות שגויסו למלחמה . וייצבנו את הגבולות בהסכמים עם כל המדינות מסביב. תוצאות המלחמה הזאת הן בבחינת "בריאת העולם" למהפיכת הריבונות של העם היהודי. ניצחנו וצדקתנו עמנו.

לא היינו קולונים ולא בנינו קולוניות
ההאשמה שמדינת ישראל היא זרוע קוניאליאלית של המערב מופרכת. ביום שהוכרזה המדינה הערבים יושבי גבולותיה היו לאזרחים. לא היה כיבוש ואין כבושים במדינת ישראל. וכך מהפיכת הריבונות הייתה מימוש של הגדרה עצמית, צודקת ולא קולוניאלית. כל נאורי עולם השתאו לה.

הבגידה בצדקתנו - מהפך !
כיבוש הגדה ב – 67 והמדיניות מאז, עיצבו מדינת ישראל אחרת: עם תרבות אחרת. יש כובש ויש כבוש. יש סיירת שלוחה של עובדי כוכבים וגבעות עומדת כאבר לדפוק את הפלשתינים. מי שמתכחש לאמת הצומחת מארץ: שאין ולא יכול להיות כובש וצדק בידו. אין חיה כזאת, הוא עיוור לבגידה ב"צדק בצדק נגע" של ויצמן, שעליו קמנו, אל צדק בלעדי של רק אנחנו, שמביאה תרבות ההתנחלות המשיחית ומשת"פיה בימין הלאומני. צדק בלעדי הוא לעולם פסול. הגון הוא מי שמפרש את "הבחירה" לחובות יתר. ונבל ברשות התורה הוא מי שמפרש אותה לזכויות יתר.. היש תרבות יהודית בלי "מִשְׁפָּט אֶחָד יִהְיֶה לָכֶם וְלַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם"? הסטייה התרבותית הזאת, שגולשת מגבעות השומרון, היא לא תרבות ישראל. היא תרבות איזבל - כרם נבות הפלשתיני. וסכנתה גדולה מהגרעין האיראני. אותו המעצמות בולמות. מי יבלום את תרבות הבגידה בצדקתנו, שרוקמים המתנחלים האידיאולוגיים להפוך אותנו לקולונים דכאני עם אחר.

בין 48 ל - 67
הנה ההבדל בין 48 שבה הקמנו מדינה הומניסטית ומגילתה יהודית-דמוקרטית ללא כבושים עד 67, שמאז שונו פניה ללאומנות ששוללת ממיליונים זכויות אדם ואזרח. הלאומנים מעלילים כי 67 היא אחת עם 48 כדי לקבל לגיטימציה למעשיהם הפסולים. בזה הם חוברים לשונאי המדינה בעולם הטוענים זאת כמוהם כהוכחה להיותנו קולוניאליסטים מלכתחילה.

ולגלעד (גילי), זה ההבדל בין מלחמת העצמאות למציאות ימינו מאז 67. וזה ההבדל בין התיישבות בנגב ובגליל לבין ההתנחלות בשטחים. רק כאן ולא שם יש פלשתינים אזרחים לא כבושים. ואנחנו היינו נקיים עד 67 ולא עוד כי נוגענו ובגדנו בצדקתנו.






אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...

כותבי המדור

הצג הכל