מיטיבי לכת: טיול נהדר ברמת חדב

הרחקנו עד לרמת חדב, 25 ק"מ מדרום למצפה רמון על מנת לטייל בנוף המרהיב של הר הנגב הדרומי, ובכללם נחל חדב ונחל קינן. טבלנו בגבי מים צוננים ונהננו מאד. התמונות כאן הן רק לדוגמה, כדאי לראות את כל אלבום בעזרת הקישור בסוף.

קסם המדבר על נופיו המרהיבים תידלקו בנו מאגרי אנרגיה להמשך

למדבר קסם מיוחד. אנו חשים בכך בכל טיול בנגב, בערבה ובמדבר יהודה. היטיב לבטא זאת גלעד בן צבי שאיתו טיילנו אתמול כשהגדיר
את המראות שראינו מרמת חדב כתמונה מופלאה שנוצרה לא ממשיכת מכחול אחת, אלא מריבוי מאורעות שונים וכוחות מנוגדים
שלמרות השונות שבהם, יצרו נוף מרהיב שאין דומה לו. ואכן, המטיילים ברמת חדב בהחלט יכולים לחוות ולהבין זאת.

הטיול שלנו לא היה על שבילים מסומנים ולכן יש קושי מסוים לתאר אותו. מי שרוצה ללכת במסלול הזה צריך להסתייע במדריך
שמכיר אותו או לאחוז בעצמו במפת סימון שבילים מספר 17 ולנווט. לכן לא אכנס לפירוט המסלול אבל אציין שהשארנו רכבים
בנקודות ההתחלה (הכביש המוביל לרפא"ל, כ 22 ק"מ דרומית למצפה רמון) ובנקודת הסיום (כביש נוסף שרפא"ל משתמשת
בו , החננו את הרכב כק"מ + מנק' גובה 674, מעל נחל קינן) , צעדנו מהתחלה לכיוון מערת אשכולות , משם המשכנו לנחל חדב
מהגב העליון בנחל טיפסנו וחתכנו דרום מערבה לנחל קינן בו צעדנו וטבלנו בגב המים הגדול שבו ובסיום המשכנו בו דרומה
וטיפסנו על המצוק של נקודת גובה 674 עד כביש השביל שהוביל אותנו צפונה כק"מ עד לרכבים בנקודת הסיום.
מזג האויר היה מעולה, במסלול טבלנו במימי הגבים בנחל חדב ובנחל קינן ונהננו מהנוף המרהיב בכל רגע. המים אגב, הם
תוצאה של המבול שירד כאן קצת לפני יום הכיפורים. האזור ספג במכה אחת כמה עשרות מילימטרים של גשם, ממש לא
אופייני לשנים "נורמליות" בהן כל הכמות השנתית הממוצעת כאן היא כ 50 מ"מ.

הנה כמה תמונות נבחרות. בסוף הכתבה יש קישור לכל התמונות מהטיול - מומלץ ביותר לצפות.

מעט אחרי ההתחלה התייצבנו על נקודת תצפית ראשונה מרהיבה לכיוון הרי המשאר ומישורי הנגב הדרומי, כאן בתמונה ברקע
שמאחורי נחמה אורה ונעמי

מהתצפית ירדנו לכיוון מערת אשכולות, זוהי מערה קטנה מאד אך קירותיה מעידים על הפעילות הקארסטית שהתחוללה באזור
כ 20,000 שנה לאחור, בתקופה קרה ששררה כאן.

ממערת האשכולות ירדנו לנחל חדב וצעדנו איתו בהתחלה מערבה. הנוף נעשה מעניין:

ממש מרהיב ללכת כאן. לאחר זמן מה ראינו סימנים ראשונים למים:

בדרך היו מידי פעם קטעים שבהם היה צריך לטפס בזהירות וגם לסייע:

עצרתי לצילום בנוף הטיפוסי של נחל חדב

לאחר זמן נוסף הגענו לגב העליון בו טבלנו במים צוננים ומרעננים. הנה למשל חן נהנית במים:

טיפסנו מכאן לרמה שמעל נחל חדב מתוך מגמה להגיע לנחל קינן. מלמעלה נוף ערוץ החדב מרהיב:

בדרך ירדנו למפל הגדול היבש בנחל קינן

המשכנו לגב הגדול בנחל קינן וכשהגענו אליו טבלנו בהנאה רבה:

והנה גם אורה, נחמה ושלומי:

המשכנו עוד דרומה בנחל קינן ולקינוח טיפסנו בעלייה לא קלה לאזור נקודת גובה 634 ושם ל 674. הנוף לפנות ערב נראה מרהיב עוד יותר:

זהו זה- טיול נהדר ומומלץ ביותר.