אנטיפסטי ל'עצלנים' – שלל צבעים וטעמים במנה אחת

אנטיפסטי במקורו האיטלקי נועד להיות נישנוש שלפני הארוחה עצמה. אם הזמנתם אורחים לארוחת ערב חגיגית או ארוחת צהריים, אנטיספטי בשילוב לחם איכותי קלוי בשמן זית ושום יכול להיות מנת פתיחה משגעת. היתרון הוא שאנטיפסטי יכול להיות גם תוספת משובחת ובריאה לכל מנה עיקרית, גם בשרית וגם חלבית.

האופציות להכנת אנטיפסטי טעים הן רבות ומגוונות, אבל המתכון הבא נועד 'לעצלנים', כי במאה ה-21 כששני בני הזוג עובדים ורצים את מירוץ העכברים, למי יש זמן להשקיע שעתיים רק במנת פתיחה? אבל אם ממש רוצים, אפשר להקדיש תשומת לב לכל ירק, לטגן, ולתבל בנפרד, לפני שמשלבים את הירקות והטעמים. אני מוותרת על טיגון ופשוט אופה בתנור – התוצאה משובחת ופשוטה להכנה.
 

מצרכים

מלח גס
פלפל שחור (רצוי טחון/גרוס)
עשבי תיבול קצוצים: תימין, בזיליקום, אורגנו (לא חובה)
מגע קל של חומץ (לא חובה)
ירקות מומלצים: חצילים, בטטה, גמבה אדומה/צהובה, קישואים, כרוביות, בצל סגול, ודלעת
 

אופן הכנה

מחממים תנור ל 200 מעלות.

פורסים את כל הירקות שבוחרים לפרוסות (לא עבות) או קוביות.

רצוי לאפות יחד בתבנית שטוחה את כל הירקות שרמת הקושי שלהם דומה (חצילים, קישואים, גמבה), ובטטה, דלעת וכדומה בתבנית שטוחה נפרדת. מאחר ובטטה ודלעת לרוב דורשים זמן אפייה ארוך יותר, ניתן להוציא מהתנור את הירקות הרכים מוקדם.

הזליפו שמן זית איכותי מעל כל הירקות (לא להתקמצן)

תבלו במלח ופלפל שחור

אופים בן 20-30 דקות תוך ערבוב הירקות מדי פעם עד שהירקות שחומים אבל לא רכים מדי. כאן השלב שבו ניתן להוציא את תבנית הירקות הרכים מוקדם יותר ולהשאיר את תבנית הירקות הקשים עד שהם מגיעים לשחימות ולרכות האהובה עליכם.

כאשר הירקות אפויים ומוכנים, ניתן (לא חובה) להוסיף עשבי תיבול ומגע קל של חומץ.
 

שלל הצבעים בפני עצמו מגרה ומעורר תיאבון ויש בו מעין הצהרה של שדרוג הארוחה. ואם בא לכם לפנק את עצמכם ואת האורחים שלכם, צלו על הגריל פרוסות של לחם איכותי בשמן זית ושום כתוש והוסיפו אפטייזר נוסף לאנטיפסטי שלכם. אל תיבנו על שאריות למחר.

בתאבון!
 

אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל