"הרב-יקום": "הרב-יקום": מנגנון ענק שמנציח את החייםמנגנון ענק שמנציח את החיים

תוך כדי הקריאה בספרים היתה לי הרגשה שמשהו בכתיבתם של הספרים השתבש תוך כדי כתיבה, כאילו המחברים המשיכו לכתוב גם כאשר לא היו להם רעיונות איך מפענחים את השאלות שהם שואלים. למשל: 1. מדוע אנחנו לא יודעים איך נוצרו החיים על כדור-הארץ. נכון, הוא היה סטרילי ולא היו לו מקורות להעלאת חומר ביולוגיה, אבל האם היו על כדור-הארץ תהליכים שהיו צריכים לגרום להופעת

הסבר לתמונה המצורפת

"הרב-יקום": מנגנון ענק שמנציח את החיים
מבוא
קוראי היקרים,
הפעם אני מביא לכם סדרה של כמה מאמרים העוסקים בהצגת התמונה המלאה של הבריאה ומבנה היקום, כפי שהם מצטיירים מתוך התגליות החדשות של מדעי החלל.
ובראשית עלי להזהירכם: "אני לא מדען". אין לי תעודת בגרות ואין לי תואר אקדמי. אבל אני יודע לחשוב בצורה מסודרת, שאילולא כן לא הייתי מתאים לתפקידים שהוטלו עלי במקום העבודה שממנו יצאתי לגמלאות.
כשחזרתי הביתה בסוף יום העבודה המסודר האחרון שלי, התיישבתי בכורסתי הכחולה והאהובה והתחלתי לחשוב: "מחר בבוקר אני לא צריך לקום לעבודה. אבל אין לי מקום עבודה".
"אוי ואבוי, חשבתי לי. איזה חיים משעממים הולכים ליפול עלי. אני צריך לעשות משהו".
הרבה ימים ישבתי וחיכיתי שיזמינו אותי לחזור לתפקידי האחרון, שהרי בחברה הענקית שעבדתי בה, אין אפילו אדם אחד שיודע משהו בתחומים שהחזקתי בהם...
עברה שנה. שום דואר או דוא"ל לא קיבלתי.
ביום השנה לחופשתי הכפויה, יצאתי העירה ועברתי בחנויות שלאורך הדרך.
אחת מהן הייתה של חברה גדולה להפצת ספרים. בלי משים, נכנסתי לחנות והתחלתי נובר בערמות הספרים שעל השולחנות ובמדפים.
כאשר עמדתי מול מדפי "ספרי מדע" הבחנתי בספרו של "סטיבן הוקינג": "קיצור תולדות הזמן". לפתע הבליחה בי מחשבה: "כל חיי העברתי בטכנולוגיות. במדעים אין לי שום מושג", יהיה מעניין לראות "מה חדש במדע".
הספר של הוקינג שבה את ליבי. פתאום ישבתי בחללית וסיירתי בחלל היקום וראיתי את הגלקסיות, הערפיליות , השמשות והכוכבים, וראיתי שהספר גדוש במילים "...את זה אי אפשר לדעת..."
חזרתי לחנות הספרים, קניתי וקראתי את "המפץ-הגדול" של סיימון סינג. ושוב חזרה התופעה: המון ידע והסברים ארוכים, אבל תכל'ס... יותר מידע על ספקות והשערות. קראתי ספרים נוספים כשבידי עט-סימון, וסימנתי את הכתוב על השאלות שהמדע מתקשה לפענח.
זה נראה לי לא הגיוני שהמדע לא יודע איך הופיעו חיים על "כדור-הארץ", אחרי שהתקרר והשכבה החיצונית שלו הפכה למוצק, ולא הצליחה להיכנס להיריון....
סליחה... "אדמת-הארץ" לא הצליחה ליצור חיים מפני שהיא הייתה סטרילית, עד שיום רחוק אחד, היא כן הצליחה "ללדת-חיים", למרות שלא ידוע על-פי המדע, מי ואיך הביאו אליה חיים...?
עברו כמה שנים, קראתי הרבה חומר ומצאתי את התשובה, היא נרמזת בתגליות מדעיות על-פני כמה עשרות שנים, אבל אף אחד לא עלה על-כך לפני. ואני, בסך הכול טכנאי, מציע לממסד המדעי פתרון הגיוני לשאלה.
תוך כדי הקריאה בספרים היתה לי הרגשה שמשהו בכתיבתם של הספרים השתבש תוך כדי כתיבה, כאילו המחברים המשיכו לכתוב גם כאשר לא היו להם רעיונות איך מפענחים את השאלות שהם שואלים. למשל:
1. מדוע אנחנו לא יודעים איך נוצרו החיים על כדור-הארץ?. נכון, הוא היה סטרילי ולא היו לו מקורות להעלאת חומר ביולוגיה, אבל האם היו על "כדור-הארץ" הסטרילי, תהליכים כל-שהם שהיו יכולים לגרום להופעת חומר ביולוגי?
מדוע השתעשענו ברעיונות שכדור הארץ "זוהם" על-ידי חי-זרים?, הרי גם הפלנטה שהם הגיעו ממנה הייתה פעם סטרילית. אז מה? החיים בפלנטות המתאימות לשאת חיים ממתינים לחי-זרים שיבואו להפרות אותם?

2. מדוע אין לנו מושג אמתי מה קדם ל"מפץ-הגדול" ?
מדוע נאחזנו בהערכה שה"מפץ-הגדול" נבנה מחומר שהופיע משום-מקום? שהרי רק המאמינים הדתיים מאמינים שהאלוקים ברא את היקום ”יש-מאין"!

3. מדוע לא שאלנו את עצמנו האם יש כמה אלטרנטיבות להתחדשות היקום חוץ מאשר האחת שהייתה: "היקום יגיע להתפשטות מרבית, ואז הוא יתכווץ ויגיע לנקודת היציאה של "מפץ-גדול" ?"
4. מדוע לא שאלנו את עצמנו: "מדוע הגלקסיות המרוחקות בעומק היקום מאיצות את מהירות הבריחה מתוך היקום אל מחוצה לו"?
מדוע התעקשנו על כך שהכוח-מסתורי נמצא בתוך היקום שלנו, והוא סוחף את הגלקסיות החוצה? מדוע לא שאלנו את עצמנו: האם יתכן שהיקום שלנו נמשך החוצה על-ידי "כוחות-חיצוניים"?.

עוד ועוד שאלות מסוג זה שגרמו לעיכוב מיותר בהתפתחות המדע החדש.

לפי דעתי העיכוב בהתפתחות התאוריה של מבנה היקום נובע ממחלת-החרדה לכבודם של המדענים שמחזיקים את הסטודנטים שלהם בעבותות של חשיבה שלא תיתן להם את הכוח לחשוב לבד.
לדעתי, התאוריות הישנות והקפואות שאין לפגוע בהן אלא על בסיס של מחקרי מעבדה יקרים, מאפשרים להחזיק בהם עדרים של סטודנטים חסרי-רצון לחשוב "מחוץ-לקופסה" שהפרופסורים סגרו אותם בתוכם.
אתם יכולים לתאר לעצמכם שסטודנטים המונחים על-ידי פרופסורים, יעלו רעיונות מקוריים שלהם במקום לכתוב עבודה שכול כולה נבחנת אם הם יכולים לכתוב עבודה שכולה נשענת על ציטוטים של מדענים קודמים בהכשרתם?
תסתכלו על "עבודות-תואר" בכל הדרגות ותראו שרשימת הביבליוגרפיה ארוכה מהעבודה שהם מגישים...
כלום אתם יכולים שלא להבין שהטכנולוגיות החדשות לא צומחות באוניברסיטאות אלא בעשרות אלפי חברות-הייטק קטנות הממומנות על-ידי משקיעים ולא על-ידי הממשלות ועל-ידי תרומות של נדבנים שמשוחדים בכיבודים ובתארי-כבוד רשמיים.
הרי המפעלים הפרטיים שבהם מתפתחת הטכנולוגיה בקצב מטורף שמעולם לא היה כמוהו, עושים את המיליארדים שהיו נופלים בחלקם של האוניברסיטאות והממשלות, אם האוניברסיטאות היו מאפשרות חשיבה חופשית של הסטודנטים והחוקרים שלהם.
פרופסור אלברט איינשטיין הוא הדוגמה הכי גדולה והכי טובה מה עושה מוח יצירתי. פעם שאלו אותו: "פרופסור איינשטיין, איפה אתה עובד הכי הרבה?" והוא ענה: "בכורסא השחוקה שבחדר שלי".
השאלה הבאה הייתה: "פרופסור איינשטיין, איפה המעבדה לפיזיקה שלך?"
והוא ענה: "מתחת לשיער הפרוע שלי...".
כן "מר ממסד מדעי" אתה דואג למלא את המעבדות שלך בסטודנטים, ואת הראש שלהם בתפיסות המיושנות שלך!".

עד כאן המבוא הכללי למאמרים הבאים שבהם אתאר שלב אחרי שלב את המבנה האמתי של היקום, ואת התהליכים האמתיים של הבריאה. ואם ימצא שאני טועה ביותר מחמישה אחוז מהחידושים, אני מרשה לכם לרגום אותי באלפי כדורי מרשמלו בטעם וניל-תות.

המאמר הבא שלי יתאר את המבנה האמתי של היקום ואת השיטה שבה הוא מתחדש לנצח, בלי להכנס לפרטים שיבואו לתורם בבוא העת.
להתראות במאמר הבא.

יגאל בור
נכתב ביום:‏יום חמישי ט"ז באדר א תשע"ו ‏25 בפברואר 2016 13:28:35






http://www.daaton.co.il/images/articles/PICS/4/28ac1b01-3782-469f-b527-2fa9e8669a16.jpg







אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל