מסלול משפחות קלאסי במכתש רמון: גבעט חרוט, נחל ארדון, נחל נקרות עין סהרונים.

רגע לפני שנהיה חם מידי למסלולי טיולים בדרום, טיילנו בנופים המרהיבים של נחל ארדון ונחל נקרות. ירדנו לישון בחניון "בארות" ביום ששי בערב ובשבת טיילנו במסלול שהוא חובה לכל משפחה חובבת טבע שעדיין לא טיילה כאן. מראות המדבר מהממים

שלוות המדבר ונוף בראשית מרהיב - מתכון לטיול מעולה

המדבר יפה כל כך ,בודאי האזור של מכתש רמון. מכיוון שלחלק מהמשפחות היתה זו פעם ראשונה לטייל כאן ,הלכנו לטייל
במסלול קלאסי באזור חניון בארות. לאחר הסבר קצר על אופן היווצרותם של המכתשים בארצנו שהיא תופעה ייחודית עולמית,
התחלנו במגרש החנייה שלפני הירידה לנחל ארדון מכיון מערב (שביל בסימון שחור), ןהמשכנו בנחל ארדון בסימון אדום, בו
ניתן היה לראות חלק מהתופעות הגאולוגיות המרתקות הבולטות באזור זה - הדייקים הניצבים על קירות הנחל למשל. מנחל
ארדון, פנינו לכיוון מפער נקרות עם שביל ישראל והמשכנו בנחל נקרות בסימון כחול. עם סיום הקטע של פרסת נקרות,
המשכנו בשביל בסימון כחול עד חאן סהרונים כשמעט לפני כן הספקנו להתרשם מכמות המים הגדולה יחסית השנה בעין-סהרונים.
קטע לא ארוך, של כ 6.5 ק"מ, מומלץ מאד לכל משפחה (בודאי למטיילים בכלל) שעדיין לא טיילה כאן.
להלן מספר תמונות מהטיול. בסוף הכתבה מופיע קישור לכל התמונות מהטיול- מולץ מאד לצפות.

בדרך ראינו פריחה מדהימה:

הילדים שמחו לחסות בצילו של כל עץ

נוף נחל ארדון מרתק ונשלט בעיקר על ידי הצבע האדמדם אך יש בו גם גוונים ירוקים על דפנות קירות הנחל - תוצאה של המצאות
תחמוצת ברזל או נחושת בקרקע.

תוך כדי הליכה הבחנו בדייק אריכא - אותו תא מגמתי שעלה לפני השטח מתוך סדקים במעבה האדמה, התקרר והתמצק
על גבי דופן הנחל:

המפגש עם נחל אדום היורד ממזרח לגבעת חרוט ומתחבר עם נחל ארדון מרהיב:

נוף טיפוסי לנחל ארדון:

והנה כרבולת חררים במלוא תפארתה:

בחלק מהזמן היהה רוח נעימה שהפיגה את החום. בכניסה לפרסת נקרות תפסתי את אליה על סלע קיומנו...