ציונות סוג א' - ציונות סוג ב'

את האידיאולוגיה של ישראל הראל, שיזם את גוש אמונים והניגזרות ממנו "אם תרצו" ו"עד כאן" ו"תגי מחיר" ואח', יש להכות בבסיס.

את האידיאולוגיה של ישראל הראל, שיזם את גוש אמונים והניגזרות ממנו "אם תרצו" ו"עד כאן" ו"תגי מחיר" ואח', יש להכות בבסיס.

ציונות סוג א' – ציונות סוג ב'

צבי י' כסה

מעוות לא יוכל לתקון וחסרון לא יוכל להמנות

את האידיאולוגיה של ישראל הראל, שיזם את גוש אמונים והניגזרות ממנו "אם תרצו" ו"עד כאן" ו"תגי מחיר" ואח', יש להכות בבסיס.
העיוות הציוני שלהם הוא בסיסי. הציונות שהם מתפארים בה פגומה. יש דרגות במוסר וברשע, בתרבויות, בלאומיות וגם בציונות. וזו של הראל ובנותיו ומשת"פיו היא ציונות מסוג ב'. אני קובע ועלי ההסבר:

המניע שהביא למדינה ליהודים הייתה האנטישמיות המודרנית. זו הדתית נתנה ליהודי מוצא להמיר דתו. ורוב היהודים מימשו. מ - 5 או 6 מיליון היינו לכמיליון - ב - 1800. בעידן "הנאורות" האנטישמיות הייתה לגזענית. אדם יכול להשתחרר מדתו אך לא מגזעו. הראל מתרץ שמעמד המדינה דועך בעולם כי לא מסבירים את הזכויות שלנו על א"י. שטויות !!!. "יהודי לך לפלשתינה" הייתה קריאת הקרב הגזענית. שני מיליארד נוצרים מודעים מהתנ"ך לקשר שלנו לארץ ואף המוסלמים כך.

האנטישמיות מתועבת מכל כי לא עוולנו עוול. שור וחמור לא לקחנו – אז מדוע הם שונאים אותנו? היו שתי תשובות: של האורתודוקסים - כי חטאנו וניגאל עם המשיח. וזו של היהודים, שיצאו למודרנה (כולם נשא הרוח כולם סחף האור. ביאליק , לבדי) ונכוו באנטישמיות הגזענית ואמרו שהסיבה היא כי אנחנו לא עם נורמלי. וכשנהיה עם נורמלי היא תתפוגג.
כאן הקוד המכונן לציונות: זהות לאומית במקום הדתית כדי לנרמל את הקיום של העם היהודי. זה הייעוד ! - המדינה היא האמצעי לנרמל את הקיום היהודי: עם בין עמים מדינה בין מדינות. זו המהות. ארורה המוסכמה "עם לבדד ישכון". כל הדבק בעיקר הזה ציונותו מליאה, סוג א'. כל המתנגד לנרמל את ההוויה הלאומית, ציוניותו פגומה והיא סוג ב'. ואין ולא יכולה להיות מדינה נורמלית עם שליטה במיליונים חסרי זכויות אדם ואזרח. לכן, חרף כל הטפותיו של הראל ורבניו כל מעשיהם מכוונים למנוע את נירמול הקיום היהודי, והם ציונים פגומים, סוג ב'.
א"י שלנו לא מהבטחה האלוהית. גם לאחרים אלוהים. וכשהכל נעשה בדברו מדוע הלכנו ל – 2000 שנות ייסורים. ואולי נלקחה מאתנו הבחירה שהיא והארץ ניתנו לנו על תנאי? זכותנו על הארץ באה "מצדק" זכותו של כל עם לריבונות, שאם מונעים ממנו, הוא רשאי ללכת לכל מקום ולממש את ריבונותו, ואנחנו הלכנו למקום האחד שהוא היסטורית שלנו.
אשר על כן הציונות לא באה להפוך את א"י למדינה אלא להקים מדינה בא"י. כמה א"י? – כדרוש להבטחת קיומה הביטחוני ולא המיסתי. הנאורים שבאומות נשאו את המהפיכה הריבונית שלנו על כפיים כי היא הוכרה במשפט העמים ונשפטה על "צדק אנושי" לעם היהודי. "וצדק" זה היה עמוד האש להצלחה הפנומנלית של התקומה.
הבעיות הביטחוניות עימעמו בתרבות הארץ את ההבנה לכוחו של הצדק כמרכיב אסטרטגי. בהיענות לקריאה "יהודי לך לפלשתינה" צץ העניין הערבי – הפלשתיני. "עם ללא ארץ לארץ ללא עם" היה עלול להיות מראש אי צדק. הרצל התחיל במשפט העמים, ולא במשפט האלוהים. לכן, הזכות שלנו היא לא על הארץ אלא על זכותנו המוחלטת לריבונות בארץ. מושג הריבונות - מהיחיד ועד מדינתו הלאומית – עומד על הפילוסופיה של "גם אני" כנגד זו של "הרק אני".

אנחנו באנו לארץ הזאת על פי "גם אנחנו". תקשיבו לעמוס עוז: טובע בים מוצא קרש ועליו אנשים. אם הם אומרים "גם אתה" הם מהצדק. אם הם אומרים "רק אנחנו" הם מהרשע, אנחנו טבענו בים ומצאנו קרש הצלה – ארץ ישראל – אנחנו אמרנו להם "גם אנחנו". והם ענו ב"רק אנחנו". "הצדק" שאתנו ניצח. זו הציונות של "צדק בצדק נגע" , שהציג וייצמן לוועדת האו"מ. זה ההיפוך של "רק אנחנו" התת-מוסרי של הראל והיפוך של "יש רק צדק אחד" של נתניהו.

מעוות לא יוכל לתקון כי הכיבוש, שגוש אמונים בתכסיסנות תת-מוסרית הצליח לרתום את הפוליטיקה לעיוות נורא של שליטה ושדידה של עם אחר, ובכך להמיר את צידקנו למדינה מנורמלת לעם ישראל, למדינה מעוולת לישמעאל. 48 שנות הכיבוש העלימו מהשיח הציבורי את ההבנה וההפנמה לכוחו של האוחז "בצדק". חובת המנהיגות לרענן ידע זה לבני הארץ, על אלה ננזף סגן הרמטכ"ל ועל העיוותים במדינה נזעק שר הביטחון והודח.

יהודי ארה"ב ניפצו את חומות האנטישמיות, השחורים בארה"ב ניפצו את האפליות, האירים ניצחו את האנגלים, האלג'ירים את הצרפתים, הבוסנים את הסרבים, השחורים את האפארתהייד באפריקה ואחרים. איך? כי אחזו "בצדק" אבי האומה העברית הכתיב לכל משפחות האדמה בשש מילים: "השופט כל הארץ לא יעשה משפט". מדינת ישראל קמה כי אחזנו בצדק של "גם אנחנו". והפלשתינים באי הצדק של "רק אנחנו". אם מתהפך הגלגל והם יאחזו במקומנו בצדק – הם ינצחו. וקץ לחלום לנרמל את הקיום היהודי.



אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...

כותבי המדור

הצג הכל