לבחור במורה הנכונה.

מהות המעשה החינוכי.

לבחור במורה הנכונה

לבחור במורה הנכונה\ רוני גז לנגרמן
סיפור שכתבתי בסוף שנת לימודים בהשראתן של נשות חינוך יוצאות דופן.
שדות יואב, יוני 2016
האגדה מספרת שבמחוז נידח בארץ רחוקה, כל ילדי הכפר, נדרשו לבחור את מורתם, ביום הראשון בחייהם בבית הספר.
כל מורה, נדרשה, להכין את האני המאמין שלה בחינוך ילדים, ולעטר את קירות הכיתה בדרכה שלה.
המורה חי-לי, האמינה שהדרך הנכונה ללמד ולחנך ילדים, היא אהבת הטבע והחי. חי-לי העבירה את המסר שלה, עם קירות מרהיבים. תמונות של חיות, נופים משגעים.
המורה סול-לי, האמינה שהדרך הטובה ביותר לחינוך ילדים היא דרך המוסיקה. כיתתה של סול-לי הייתה מלאה בכלי נגינה, הקירות היו מעוטרים בצלילים, שירים ומוסיקה ריחפה באוויר.
רק בכיתה אחת, נעמדה מורה במרכז הכיתה, וכל הקירות עירומים, לבנים. הילדים שעברו בין הכיתות ונדרשו להחליט עם מי הם לומדים, היו סקרנים כל-כך.
ראשיהם הקטנים הציצו לתוככי הכיתה, הריקה.
ניגשה אליהם המורה, עם מגש מלא בצבעים, הביטה בעינייה הישר לעיניי הילדים ואמרה: את קירות הכיתה אתם תקשטו, קחו תטביעו את חותמכם, כי אני המאמין שלי זה אתם.



אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל