1501חופש-להקת המחול 'בלט נס ציונה'

בלט ניאוקלאסי יפה

1501חופש-בלט נס ציונה







בלט נס ציונה הציג אמש בסוזן דלל בפעם הראשונה בתל אביב..

שם היצירה"חופש".

זו היצירה שפתחה את העונה הראשונה של הבלט בנס ציונה.הלהקה נוסדה בשנת2014 והתחילה בפעילותה הסדירה בעונת 2015.

בעונה הראשונה שלה היציג הבלט 5 עבודות חדשות.

ברפרטואר שלה יצירות קלאסיות,ניאו קלאסיות ומודרניות.

היצירה חופש הנה בסיגנון הניאו קלאסי.

הלהקה קלטה רקדן וכוריאוגרף מפורסם –ישראלי בשם אלי לזר שעשה את רוב שנותיו בחו'ל וחזר לארץ.

הוא עבר לחו'ל ב1984 זכה להכרה בינלאומית ונשאר שם עד לשובו לארץ ללהקת הבלט נס ציונה.



היצירה חופש זכתה אז להצלחה גדולה ולתגובות מאוד מעודדות ומשובחות.כעת יש לקהל התל אביבי הזדמנות בפעם הראשונה לראות את הבלט בתל אביב מבלי לנסוע לנס ציונה.

אלי לזר-המנהל האמנותי של הלהקה מקוה ששיתוף פעולה זה עם סוזן דלל לא יהיה חד פעמי וימשיך גם להבא.



הרבה דובר אז על הלהקה,ההתענינות היתה גדולה ולראיה האולם בסוזן דלל היה מלא ולא נשאר אפילו מקום אחד.כך שאין כל סיבה ששיתוף הפעולה לא ימשך.



9 היו הרקדנים שלקחו חלק בבלט שראינו.רמתם גבוה ביותר.כולם רוקדים נפלא כאשר הדגש במחול זה הושם על הרקדנים ממין זכר הרוקדים רוב הזמן.

עפ'י התכניה'" הבלט מתאר את חיינו מצעירותינו ומשך כל החיים. הם עוברים מתקופה בחיים שהשחרור והחופש שניתן להם מהווה את היכולת לגלות גם את האמת העצמאית והפנימית השונה אצל כל אחד.החיים שלנו חולקו לשלוש תקופות .ההשתלטות,האיטית והשלישית בה אנו משלימים עם המציאות וחיים את החיים כפי שהם''.



כבר מזמן אינני משווה בין התוכן הכתוב לבין מה שאני רואה על הבמה בבלט הניאו קלאסי או המודרני כי לעתים רחוקות,אם בכלל,אפשר להבין עפ'י הנרקד את הכתוב או הכתוב עפ'י הנרקד.



הכוריאוגרפיה שעשה אלי לזר לבלט 'חופש' הנה כאמור בסגנון הניאוקלאסי.הרקדנים והרקדניות מעולות אלי לזר בנה מעמדים טובים מאוד.המוסיקה הנה עפ'י שירי יהודה פוליקר והתלבושות היפות עיצבה אנה חרושצ'ובה.התאורה היתה של שי יהודאי.

התאורה לא נתנה מנוח לעין.היא או שהתגברה או הצטמצמה לסרוגין ולא איפשרה לראות את המחול כפי שצריך באור מלא וללא שינויים כל הזמן.באופן כללh ,הכוונה אינה דווקה לתאורה בבלט זה,אין שום סיבה שמחול מודרני שאינו רומנטי ושלא נרקד על ידי זוג אחד אלא על ידי כל הלהקה לא ירקד באור מלא.


הכוריאוגרפיה של לזר היתה מדוייקת ביותר.היתה שימת דגש על כל פרט ופרט .ביצוע הטכני של הרקדנים היה מרשים.יגור מנשיקוב בתפקיד הגבר היה נהדר.תענוג היה לראותו רוקד ומבצע את רוב קטעי הסולו בצורה נפלאה. הכוריאוגרף התחשב ביכולתו וצורת הריקוד שלו.תנועותיו היו מחושבות.זהו רקדן וירטואוזי נהדר.

יואב בוסידן –הנפש –היה גם כן מצויין ושותף שוה לגבר –רגיש ומשתף פעולה.עוד השתתפו אנה קנון,מריה סלקטור,נטיה צ'יקויידזה,רונה לרנר,ג'וזף איטקין,דניאל אוסטפלד ומיכאל שניידר.


הוד והדר קרנו מהבמה.רוגע,שקט,רומנטיות,אסתטיות וחן רב ביותר היו מנת חלקם של הרקדנים,הכוריאוגרפיה וכן הצופים.בלט נס ציונה הנה להקת בלט איכותית,הריקוד איכותי והכוריאוגרפיה איכותית.


כל מי שבא לראות את הבלט לא הצטער וקיבל תמורה מלאה .זאת להקה שיש בה רקדנים מעולים,כוראוגרף טוב ופוטנציאל שמקוה אני ינוצל היטב.

בכוונת הבלט לכלול ברפרטואר שלו בעונת 2016-17 את הבלטים קופליה,מפצח האגוזים,ערב רפרטוארי ורומאו ויוליה.



לראות או לא לראות;לאור כל מה שאמרתי המלצתי לראות את הבלט היא חמה ביותר.אני מצפה לראות את שאר ההפקות.



נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 28/6/2016 11:12

עתונאי-מבקר אמנות
חבר אגודת העתונאים של תא
ותא המבקרים שלידה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה







אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל