מרכיב ה-x' הגורם להצלחה בלימודים. על בית ועל ספר.

אין נוסחה אחת ומדוייקת להצלחה בלימודים ולהצלחה בחיים, אבל!!! יש מרכיב אחד סודי, שכן מעניק תשובה חדה וברורה להצלחה.

גורם הx-
מהו הגורם להצלחה?
על בית ועל ספר\ רוני גז לנגרמן.
אי שם בין כרמים, שדות ורפתות, שוכן לו בית, בלי קומות.
בבית יש אבא אחד, שילדיו הם כל אלו שביקשו לחפש ולמצוא מהו המרכיב הבלעדי להצלחה בלימודים. זה לא מרכיב שנמצא במעמקי האדמה\ וגם לא במעמקי התודעה, זהו מרכיב בסיסי, ראשיתי- לאהוב את האדם כמו שהוא, מבלי רצון לשנות אותו. אך באופן כמעט מאגי- עצם קבלת האדם כפי שהוא יוצרת את השינוי הכי מרגש שתוכלו לגלות.
בעצם כאן, אפשר לסיים את ערך המוסף של הסיפור- לקבל את האדם כמות שהוא מבלי שום רצון לשנות אותו.... אבל זכרו קבלה זו היא המובילה לשינוי. לא שינוי שהאחר מעוניין בו, לא שינוי שהמערכת רוצה בה.... לא ולא!!!! השינוי שהאדם חושק בו.
אז כל אלו, שהמערכת התישה, העליבה, ואפילו נתנה להם דיפלומה על חוסר מסוגלות, כל אלו, ללא כל שיווק, מגיעים לבית, ששוכן בו ספר.
כן, לזו הכוונה, קודם יש כאן בית, ואחר כך, שוכן בו הספר.
האבא, מקבל את קולם, בחיוך, עם הומור, עם יכולת אדירה לחלץ את כל הפלונטרים של מערכות כושלות.
זהו מקום, שמפגישה לפגישה, האדם מסיר חליפות של התגוננות, כישלון וחוסר הבנה מה הוא רוצה לעצמו.
אז בהתחלה, הוא מקבל את השקט, כי אוהבים אותו כמו שהוא. ולאחר מכן, הוא מקבל את השייכות, ורק תגמול חיובי. ובהמשך, הוא מקבל אתגרים, למידותיו, אתגרים שבהם ניכרת ההצלחה. וגם היא מתעכבת קצת, יש חווית הצלחה, כי אוהבים אותי ורואים אותי, ואני בלי תווית, וכולם כאן אחרים וגן דומים.
ואז מתפרצת השמחה.
בבית הזה, מהלכים להם אנשים שמחים, שמגלים את התשוקה לידע. פתאום הם מבינים את כוחו של הידע. זה כבר לא כוח משפיל, אלא כוח מתגמל.
אותו אבא, ששמו הוא נמרוד, קיבל שם כל כך סימבולי, הוא מבקש מכולם למרוד בהשפלה, למרוד בהקטנה, הוא מבקש למרוד במוסכמות של בית ספר שמקטלג ואומר- הי, איתך איבדנו את התקווה.
אז אי שם בין כרמים, שדות ורפתות, בבאר טוביה, שוכן לו בית ספר שכולו פלוס.



אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל