1582קונצרט במסגרת הסידרה הליטורגית באופרה-בקלוב,מרקז,אורף

היצירה כרמינה בורנה בביצוע מקסים











1582קונצרט בסידרה הליטורגית-באופרה-בקלוב,מרקז,אורף.
צילומים-יחצ'ן

אמש שמעתי בבית האופרה בתל אביב בסידרה הליטורגית קונצרט נפלא בביצוע מקסים עם מנצח כריזמטי ביותר.
שמענו שלוש יצירות כאשר רק אחת מהן-כרמינה בורנה מאת קרל אורף היתה ידועה לרוב הקהל. את שתי היצירות האחרות מיסה טנגו מאת לואיס בקלוב ודנסון מס 2 מאת ארתורו מרקז הכירו מעטים בלבד.

גם המנצח חן צ'ימבליסטה לא היה מוכר לקהל כמנצח אלא יותר כמנגן כלי הקשה כמרימבה.
צ'ימבליסטה עומד בראש המחלקה לכלי הקשה של אוניברסיטת דלאור בארה'ב . לביצוע חלק מהיצירות בקונצרט השתתפו המקהלה ואנסמבל כלי ההקשה של האוניברסיטה שהגיעו במיוחד כדי להשתתף בקונצרטים אלו בירושלים ותא.
המנצח ניצח על הקונצרט בעדינות אך גם בלהט מובהק בצורה הבעתית ביותר.כל גופו היה בתנועה כדי להביע את המוסיקה עליה ניצח.כל חלק בגופו היה קשור למוסיקה.
לא לחינם זכה לאהדת הקהל כולו עוד עם השמעת הצלילים הראשונים של היצירה הראשונה
.
לא שמעתי את תזמורת ירושלים תקופה ארוכה כי היא לא מופיעה בקונצרטים בתל אביב אלא במסגרת סידרת הליטורגיה של האופרה בלבד.יש לתזמורת צליל מגובש ויפה וחבל שהיא אינה מגיעה לתל אביב בקונצרטים עצמאיים.
יש האומרים- לא הופעת בתל אביב כאילו ואתה לא קיים.
יש אמת רבה באמירה זו.
צ'ימבליסטה הכין את התזמורת בצורה נהדרת,בקפדנות ובכשרון רב.

ניצן אלון הופיע כסולנית עם קול המצו סופרן המעולה שלה וכן ריקרדו טמורה -טנור
היתה זו המיסה טנגו מאת המלחין היהודי-בולגרי מארגנטינה שנכתבה ל בנדונאון,טנור, מצו סופרן ומקהלה.
זאת יצירה מאוד מלודית, מיסה חילונית מלאת קצב,יצירה סוערת שמבחינים בה בתוכה מאבק,הדר,הילה ועוד.

היצירה נכתבה לפני כ10 שנים ובה טכסט בתרגום לספרדית מטקסטים קאנוניםי המדברים על שלוש הדתות המונוטאיסטיות.
כאמור המיסה אינה דתית אלא לדברי המלחין כלל עולמית המגשרת בין הדתות.יש בה תפילה קתולית אך גם קצב טנגו וריקודים.
המלחין אומר שלטנגו פנים רבות וקצב זה מתאים גם למוסיקה ליטורגית בת זמננו.

במיסה גם נגינת בנדונאון הן כליווי והן כסולן
הבנדונאון הנו כלי נגינה הדומה במקצת לאקורדאון אך אינו אקורדאון.הוא אופיני במוסיקת הטנגו.הוא הקובע את הקצב בטנגו.
הכלי הגיע לארגנטינה במחצית השניה של המאה ה19 וחושבים שהגיע מגרמניה.
בכלי המודרני 71 לחצנים-כפתורים מחולקים בשני צידי הכלי.
כל לחצן מפיק שני צלילים שונים אחד כשהמפוח נפתח והשני כשהמפוח נסגר.
קשה מאוד ללמוד לנגן על הכלי וגם קשה מאוד לתקנו.
הצליל מופק מתנועת האויר בין הלשוניות המתכת של הלחצנים.

היצירה השניה היתה אינסטרומנטלית-כלית בלבד מאת ארתורו מרקז המקסיקאי
ושמה דנסון 2
דנסון הינו מחול קובני המכיל בתוכו את היסודות של המוסיקה העממית המקסיקנית.
היצירה מלאת קצב,הרבה כלי הקשה,מאוד עליזה,בהרכב התזמורתי גם פסנתר ונשמעים גם צלילים של קסטניאטות וסולו כינור.
יצירה נהדרת .מלאת מוטיבים עממיים מקסיקניים.נוגנה ב'פול ווליום' עוצמה מירבית בביצוע מרשים

הקונצרט הסתיים בכרמינה בורנה.ביצוע מעולה,נפלא,שונה מכל ביצוע אחר ששמעתי עד כה.
הופיעו ביצירה כל ההרכבים שהגיעו מהאוניברסיטה בחו'ל וכן מקהלת קולות מבשרת ומקהלת הילדים של בית הספר הניסויי.
כל המקהלות היו טובות מאוד.
הסולן הבריטון דייויד אדם מור היה מצויין.יש לו קול מעולה נהדר .כן הופיע אלון הררי קונטרה טנור בעל הקול הנהדר והנעים לאוזן.
הילה בג'יו -סופרן היתה מקסימה כתמיד.

ביצוע היצירה ששמענו היה מקסים.הוא היה מלא מתח,דריכות ושיאים רבים.
הקהל לא יכול היה להתאפק ופרץ במחיאות כפיים תוך כדי היצירה פעמים מספר.המנצח גם נישק את ידה של בג'יו כאשר נכנסה לאולם באמצע היצירה לבצע את תפקידה.

מזמן לא שמעתי ביצוע מרשים כזה של יצירה זו.
קונצרט נהדר בזכות היצירות הלא מוכרות והיצירה המוכרת שכאמור ביצועה היה מרשים.

לראות או לא לראות; קונצרט נהדר.מי שלא שמע אותו הפסיד בגדול.

נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 29/5/2017 07:02






אלי ליאון
elybikoret@gmail.com
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו
מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,פרשן
WORD PRESS











1582קונצרט בסידרה הליטורגית-באופרה-בקלוב,מרקז,אורף.
צילומים-יחצ'ן

אמש שמעתי בבית האופרה בתל אביב בסידרה הליטורגית קונצרט נפלא בביצוע מקסים עם מנצח כריזמטי ביותר.
שמענו שלוש יצירות כאשר רק אחת מהן-כרמינה בורנה מאת קרל אורף היתה ידועה לרוב הקהל. את שתי היצירות האחרות מיסה טנגו מאת לואיס בקלוב ודנסון מס 2 מאת ארתורו מרקז הכירו מעטים בלבד.

גם המנצח חן צ'ימבליסטה לא היה מוכר לקהל כמנצח אלא יותר כמנגן כלי הקשה כמרימבה.
צ'ימבליסטה עומד בראש המחלקה לכלי הקשה של אוניברסיטת דלאור בארה'ב . לביצוע חלק מהיצירות בקונצרט השתתפו המקהלה ואנסמבל כלי ההקשה של האוניברסיטה שהגיעו במיוחד כדי להשתתף בקונצרטים אלו בירושלים ותא.
המנצח ניצח על הקונצרט בעדינות אך גם בלהט מובהק בצורה הבעתית ביותר.כל גופו היה בתנועה כדי להביע את המוסיקה עליה ניצח.כל חלק בגופו היה קשור למוסיקה.
לא לחינם זכה לאהדת הקהל כולו עוד עם השמעת הצלילים הראשונים של היצירה הראשונה
.
לא שמעתי את תזמורת ירושלים תקופה ארוכה כי היא לא מופיעה בקונצרטים בתל אביב אלא במסגרת סידרת הליטורגיה של האופרה בלבד.יש לתזמורת צליל מגובש ויפה וחבל שהיא אינה מגיעה לתל אביב בקונצרטים עצמאיים.
יש האומרים- לא הופעת בתל אביב כאילו ואתה לא קיים.
יש אמת רבה באמירה זו.
צ'ימבליסטה הכין את התזמורת בצורה נהדרת,בקפדנות ובכשרון רב.

ניצן אלון הופיע כסולנית עם קול המצו סופרן המעולה שלה וכן ריקרדו טמורה -טנור
היתה זו המיסה טנגו מאת המלחין היהודי-בולגרי מארגנטינה שנכתבה ל בנדונאון,טנור, מצו סופרן ומקהלה.
זאת יצירה מאוד מלודית, מיסה חילונית מלאת קצב,יצירה סוערת שמבחינים בה בתוכה מאבק,הדר,הילה ועוד.

היצירה נכתבה לפני כ10 שנים ובה טכסט בתרגום לספרדית מטקסטים קאנוניםי המדברים על שלוש הדתות המונוטאיסטיות.
כאמור המיסה אינה דתית אלא לדברי המלחין כלל עולמית המגשרת בין הדתות.יש בה תפילה קתולית אך גם קצב טנגו וריקודים.
המלחין אומר שלטנגו פנים רבות וקצב זה מתאים גם למוסיקה ליטורגית בת זמננו.

במיסה גם נגינת בנדונאון הן כליווי והן כסולן
הבנדונאון הנו כלי נגינה הדומה במקצת לאקורדאון אך אינו אקורדאון.הוא אופיני במוסיקת הטנגו.הוא הקובע את הקצב בטנגו.
הכלי הגיע לארגנטינה במחצית השניה של המאה ה19 וחושבים שהגיע מגרמניה.
בכלי המודרני 71 לחצנים-כפתורים מחולקים בשני צידי הכלי.
כל לחצן מפיק שני צלילים שונים אחד כשהמפוח נפתח והשני כשהמפוח נסגר.
קשה מאוד ללמוד לנגן על הכלי וגם קשה מאוד לתקנו.
הצליל מופק מתנועת האויר בין הלשוניות המתכת של הלחצנים.

היצירה השניה היתה אינסטרומנטלית-כלית בלבד מאת ארתורו מרקז המקסיקאי
ושמה דנסון 2
דנסון הינו מחול קובני המכיל בתוכו את היסודות של המוסיקה העממית המקסיקנית.
היצירה מלאת קצב,הרבה כלי הקשה,מאוד עליזה,בהרכב התזמורתי גם פסנתר ונשמעים גם צלילים של קסטניאטות וסולו כינור.
יצירה נהדרת .מלאת מוטיבים עממיים מקסיקניים.נוגנה ב'פול ווליום' עוצמה מירבית בביצוע מרשים

הקונצרט הסתיים בכרמינה בורנה.ביצוע מעולה,נפלא,שונה מכל ביצוע אחר ששמעתי עד כה.
הופיעו ביצירה כל ההרכבים שהגיעו מהאוניברסיטה בחו'ל וכן מקהלת קולות מבשרת ומקהלת הילדים של בית הספר הניסויי.
כל המקהלות היו טובות מאוד.
הסולן הבריטון דייויד אדם מור היה מצויין.יש לו קול מעולה נהדר .כן הופיע אלון הררי קונטרה טנור בעל הקול הנהדר והנעים לאוזן.
הילה בג'יו -סופרן היתה מקסימה כתמיד.

ביצוע היצירה ששמענו היה מקסים.הוא היה מלא מתח,דריכות ושיאים רבים.
הקהל לא יכול היה להתאפק ופרץ במחיאות כפיים תוך כדי היצירה פעמים מספר.המנצח גם נישק את ידה של בג'יו כאשר נכנסה לאולם באמצע היצירה לבצע את תפקידה.

מזמן לא שמעתי ביצוע מרשים כזה של יצירה זו.
קונצרט נהדר בזכות היצירות הלא מוכרות והיצירה המוכרת שכאמור ביצועה היה מרשים.

לראות או לא לראות; קונצרט נהדר.מי שלא שמע אותו הפסיד בגדול.

נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 29/5/2017 07:02






אלי ליאון
elybikoret@gmail.com
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו
מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,פרשן
WORD PRESS











1582קונצרט בסידרה הליטורגית-באופרה-בקלוב,מרקז,אורף.
צילומים-יחצ'ן

אמש שמעתי בבית האופרה בתל אביב בסידרה הליטורגית קונצרט נפלא בביצוע מקסים עם מנצח כריזמטי ביותר.
שמענו שלוש יצירות כאשר רק אחת מהן-כרמינה בורנה מאת קרל אורף היתה ידועה לרוב הקהל. את שתי היצירות האחרות מיסה טנגו מאת לואיס בקלוב ודנסון מס 2 מאת ארתורו מרקז הכירו מעטים בלבד.

גם המנצח חן צ'ימבליסטה לא היה מוכר לקהל כמנצח אלא יותר כמנגן כלי הקשה כמרימבה.
צ'ימבליסטה עומד בראש המחלקה לכלי הקשה של אוניברסיטת דלאור בארה'ב . לביצוע חלק מהיצירות בקונצרט השתתפו המקהלה ואנסמבל כלי ההקשה של האוניברסיטה שהגיעו במיוחד כדי להשתתף בקונצרטים אלו בירושלים ותא.
המנצח ניצח על הקונצרט בעדינות אך גם בלהט מובהק בצורה הבעתית ביותר.כל גופו היה בתנועה כדי להביע את המוסיקה עליה ניצח.כל חלק בגופו היה קשור למוסיקה.
לא לחינם זכה לאהדת הקהל כולו עוד עם השמעת הצלילים הראשונים של היצירה הראשונה
.
לא שמעתי את תזמורת ירושלים תקופה ארוכה כי היא לא מופיעה בקונצרטים בתל אביב אלא במסגרת סידרת הליטורגיה של האופרה בלבד.יש לתזמורת צליל מגובש ויפה וחבל שהיא אינה מגיעה לתל אביב בקונצרטים עצמאיים.
יש האומרים- לא הופעת בתל אביב כאילו ואתה לא קיים.
יש אמת רבה באמירה זו.
צ'ימבליסטה הכין את התזמורת בצורה נהדרת,בקפדנות ובכשרון רב.

ניצן אלון הופיע כסולנית עם קול המצו סופרן המעולה שלה וכן ריקרדו טמורה -טנור
היתה זו המיסה טנגו מאת המלחין היהודי-בולגרי מארגנטינה שנכתבה ל בנדונאון,טנור, מצו סופרן ומקהלה.
זאת יצירה מאוד מלודית, מיסה חילונית מלאת קצב,יצירה סוערת שמבחינים בה בתוכה מאבק,הדר,הילה ועוד.

היצירה נכתבה לפני כ10 שנים ובה טכסט בתרגום לספרדית מטקסטים קאנוניםי המדברים על שלוש הדתות המונוטאיסטיות.
כאמור המיסה אינה דתית אלא לדברי המלחין כלל עולמית המגשרת בין הדתות.יש בה תפילה קתולית אך גם קצב טנגו וריקודים.
המלחין אומר שלטנגו פנים רבות וקצב זה מתאים גם למוסיקה ליטורגית בת זמננו.

במיסה גם נגינת בנדונאון הן כליווי והן כסולן
הבנדונאון הנו כלי נגינה הדומה במקצת לאקורדאון אך אינו אקורדאון.הוא אופיני במוסיקת הטנגו.הוא הקובע את הקצב בטנגו.
הכלי הגיע לארגנטינה במחצית השניה של המאה ה19 וחושבים שהגיע מגרמניה.
בכלי המודרני 71 לחצנים-כפתורים מחולקים בשני צידי הכלי.
כל לחצן מפיק שני צלילים שונים אחד כשהמפוח נפתח והשני כשהמפוח נסגר.
קשה מאוד ללמוד לנגן על הכלי וגם קשה מאוד לתקנו.
הצליל מופק מתנועת האויר בין הלשוניות המתכת של הלחצנים.

היצירה השניה היתה אינסטרומנטלית-כלית בלבד מאת ארתורו מרקז המקסיקאי
ושמה דנסון 2
דנסון הינו מחול קובני המכיל בתוכו את היסודות של המוסיקה העממית המקסיקנית.
היצירה מלאת קצב,הרבה כלי הקשה,מאוד עליזה,בהרכב התזמורתי גם פסנתר ונשמעים גם צלילים של קסטניאטות וסולו כינור.
יצירה נהדרת .מלאת מוטיבים עממיים מקסיקניים.נוגנה ב'פול ווליום' עוצמה מירבית בביצוע מרשים

הקונצרט הסתיים בכרמינה בורנה.ביצוע מעולה,נפלא,שונה מכל ביצוע אחר ששמעתי עד כה.
הופיעו ביצירה כל ההרכבים שהגיעו מהאוניברסיטה בחו'ל וכן מקהלת קולות מבשרת ומקהלת הילדים של בית הספר הניסויי.
כל המקהלות היו טובות מאוד.
הסולן הבריטון דייויד אדם מור היה מצויין.יש לו קול מעולה נהדר .כן הופיע אלון הררי קונטרה טנור בעל הקול הנהדר והנעים לאוזן.
הילה בג'יו -סופרן היתה מקסימה כתמיד.

ביצוע היצירה ששמענו היה מקסים.הוא היה מלא מתח,דריכות ושיאים רבים.
הקהל לא יכול היה להתאפק ופרץ במחיאות כפיים תוך כדי היצירה פעמים מספר.המנצח גם נישק את ידה של בג'יו כאשר נכנסה לאולם באמצע היצירה לבצע את תפקידה.

מזמן לא שמעתי ביצוע מרשים כזה של יצירה זו.
קונצרט נהדר בזכות היצירות הלא מוכרות והיצירה המוכרת שכאמור ביצועה היה מרשים.

לראות או לא לראות; קונצרט נהדר.מי שלא שמע אותו הפסיד בגדול.

נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 29/5/2017 07:02






אלי ליאון
elybikoret@gmail.com
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו
מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,פרשן
WORD PRESS











1582קונצרט בסידרה הליטורגית-באופרה-בקלוב,מרקז,אורף.
צילומים-יחצ'ן

אמש שמעתי בבית האופרה בתל אביב בסידרה הליטורגית קונצרט נפלא בביצוע מקסים עם מנצח כריזמטי ביותר.
שמענו שלוש יצירות כאשר רק אחת מהן-כרמינה בורנה מאת קרל אורף היתה ידועה לרוב הקהל. את שתי היצירות האחרות מיסה טנגו מאת לואיס בקלוב ודנסון מס 2 מאת ארתורו מרקז הכירו מעטים בלבד.

גם המנצח חן צ'ימבליסטה לא היה מוכר לקהל כמנצח אלא יותר כמנגן כלי הקשה כמרימבה.
צ'ימבליסטה עומד בראש המחלקה לכלי הקשה של אוניברסיטת דלאור בארה'ב . לביצוע חלק מהיצירות בקונצרט השתתפו המקהלה ואנסמבל כלי ההקשה של האוניברסיטה שהגיעו במיוחד כדי להשתתף בקונצרטים אלו בירושלים ותא.
המנצח ניצח על הקונצרט בעדינות אך גם בלהט מובהק בצורה הבעתית ביותר.כל גופו היה בתנועה כדי להביע את המוסיקה עליה ניצח.כל חלק בגופו היה קשור למוסיקה.
לא לחינם זכה לאהדת הקהל כולו עוד עם השמעת הצלילים הראשונים של היצירה הראשונה
.
לא שמעתי את תזמורת ירושלים תקופה ארוכה כי היא לא מופיעה בקונצרטים בתל אביב אלא במסגרת סידרת הליטורגיה של האופרה בלבד.יש לתזמורת צליל מגובש ויפה וחבל שהיא אינה מגיעה לתל אביב בקונצרטים עצמאיים.
יש האומרים- לא הופעת בתל אביב כאילו ואתה לא קיים.
יש אמת רבה באמירה זו.
צ'ימבליסטה הכין את התזמורת בצורה נהדרת,בקפדנות ובכשרון רב.

ניצן אלון הופיע כסולנית עם קול המצו סופרן המעולה שלה וכן ריקרדו טמורה -טנור
היתה זו המיסה טנגו מאת המלחין היהודי-בולגרי מארגנטינה שנכתבה ל בנדונאון,טנור, מצו סופרן ומקהלה.
זאת יצירה מאוד מלודית, מיסה חילונית מלאת קצב,יצירה סוערת שמבחינים בה בתוכה מאבק,הדר,הילה ועוד.

היצירה נכתבה לפני כ10 שנים ובה טכסט בתרגום לספרדית מטקסטים קאנוניםי המדברים על שלוש הדתות המונוטאיסטיות.
כאמור המיסה אינה דתית אלא לדברי המלחין כלל עולמית המגשרת בין הדתות.יש בה תפילה קתולית אך גם קצב טנגו וריקודים.
המלחין אומר שלטנגו פנים רבות וקצב זה מתאים גם למוסיקה ליטורגית בת זמננו.

במיסה גם נגינת בנדונאון הן כליווי והן כסולן
הבנדונאון הנו כלי נגינה הדומה במקצת לאקורדאון אך אינו אקורדאון.הוא אופיני במוסיקת הטנגו.הוא הקובע את הקצב בטנגו.
הכלי הגיע לארגנטינה במחצית השניה של המאה ה19 וחושבים שהגיע מגרמניה.
בכלי המודרני 71 לחצנים-כפתורים מחולקים בשני צידי הכלי.
כל לחצן מפיק שני צלילים שונים אחד כשהמפוח נפתח והשני כשהמפוח נסגר.
קשה מאוד ללמוד לנגן על הכלי וגם קשה מאוד לתקנו.
הצליל מופק מתנועת האויר בין הלשוניות המתכת של הלחצנים.

היצירה השניה היתה אינסטרומנטלית-כלית בלבד מאת ארתורו מרקז המקסיקאי
ושמה דנסון 2
דנסון הינו מחול קובני המכיל בתוכו את היסודות של המוסיקה העממית המקסיקנית.
היצירה מלאת קצב,הרבה כלי הקשה,מאוד עליזה,בהרכב התזמורתי גם פסנתר ונשמעים גם צלילים של קסטניאטות וסולו כינור.
יצירה נהדרת .מלאת מוטיבים עממיים מקסיקניים.נוגנה ב'פול ווליום' עוצמה מירבית בביצוע מרשים

הקונצרט הסתיים בכרמינה בורנה.ביצוע מעולה,נפלא,שונה מכל ביצוע אחר ששמעתי עד כה.
הופיעו ביצירה כל ההרכבים שהגיעו מהאוניברסיטה בחו'ל וכן מקהלת קולות מבשרת ומקהלת הילדים של בית הספר הניסויי.
כל המקהלות היו טובות מאוד.
הסולן הבריטון דייויד אדם מור היה מצויין.יש לו קול מעולה נהדר .כן הופיע אלון הררי קונטרה טנור בעל הקול הנהדר והנעים לאוזן.
הילה בג'יו -סופרן היתה מקסימה כתמיד.

ביצוע היצירה ששמענו היה מקסים.הוא היה מלא מתח,דריכות ושיאים רבים.
הקהל לא יכול היה להתאפק ופרץ במחיאות כפיים תוך כדי היצירה פעמים מספר.המנצח גם נישק את ידה של בג'יו כאשר נכנסה לאולם באמצע היצירה לבצע את תפקידה.

מזמן לא שמעתי ביצוע מרשים כזה של יצירה זו.
קונצרט נהדר בזכות היצירות הלא מוכרות והיצירה המוכרת שכאמור ביצועה היה מרשים.

לראות או לא לראות; קונצרט נהדר.מי שלא שמע אותו הפסיד בגדול.

נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 29/5/2017 07:02






אלי ליאון
elybikoret@gmail.com
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו
מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,פרשן
WORD PRESS











1582קונצרט בסידרה הליטורגית-באופרה-בקלוב,מרקז,אורף.
צילומים-יחצ'ן

אמש שמעתי בבית האופרה בתל אביב בסידרה הליטורגית קונצרט נפלא בביצוע מקסים עם מנצח כריזמטי ביותר.
שמענו שלוש יצירות כאשר רק אחת מהן-כרמינה בורנה מאת קרל אורף היתה ידועה לרוב הקהל. את שתי היצירות האחרות מיסה טנגו מאת לואיס בקלוב ודנסון מס 2 מאת ארתורו מרקז הכירו מעטים בלבד.

גם המנצח חן צ'ימבליסטה לא היה מוכר לקהל כמנצח אלא יותר כמנגן כלי הקשה כמרימבה.
צ'ימבליסטה עומד בראש המחלקה לכלי הקשה של אוניברסיטת דלאור בארה'ב . לביצוע חלק מהיצירות בקונצרט השתתפו המקהלה ואנסמבל כלי ההקשה של האוניברסיטה שהגיעו במיוחד כדי להשתתף בקונצרטים אלו בירושלים ותא.
המנצח ניצח על הקונצרט בעדינות אך גם בלהט מובהק בצורה הבעתית ביותר.כל גופו היה בתנועה כדי להביע את המוסיקה עליה ניצח.כל חלק בגופו היה קשור למוסיקה.
לא לחינם זכה לאהדת הקהל כולו עוד עם השמעת הצלילים הראשונים של היצירה הראשונה
.
לא שמעתי את תזמורת ירושלים תקופה ארוכה כי היא לא מופיעה בקונצרטים בתל אביב אלא במסגרת סידרת הליטורגיה של האופרה בלבד.יש לתזמורת צליל מגובש ויפה וחבל שהיא אינה מגיעה לתל אביב בקונצרטים עצמאיים.
יש האומרים- לא הופעת בתל אביב כאילו ואתה לא קיים.
יש אמת רבה באמירה זו.
צ'ימבליסטה הכין את התזמורת בצורה נהדרת,בקפדנות ובכשרון רב.

ניצן אלון הופיע כסולנית עם קול המצו סופרן המעולה שלה וכן ריקרדו טמורה -טנור
היתה זו המיסה טנגו מאת המלחין היהודי-בולגרי מארגנטינה שנכתבה ל בנדונאון,טנור, מצו סופרן ומקהלה.
זאת יצירה מאוד מלודית, מיסה חילונית מלאת קצב,יצירה סוערת שמבחינים בה בתוכה מאבק,הדר,הילה ועוד.

היצירה נכתבה לפני כ10 שנים ובה טכסט בתרגום לספרדית מטקסטים קאנוניםי המדברים על שלוש הדתות המונוטאיסטיות.
כאמור המיסה אינה דתית אלא לדברי המלחין כלל עולמית המגשרת בין הדתות.יש בה תפילה קתולית אך גם קצב טנגו וריקודים.
המלחין אומר שלטנגו פנים רבות וקצב זה מתאים גם למוסיקה ליטורגית בת זמננו.

במיסה גם נגינת בנדונאון הן כליווי והן כסולן
הבנדונאון הנו כלי נגינה הדומה במקצת לאקורדאון אך אינו אקורדאון.הוא אופיני במוסיקת הטנגו.הוא הקובע את הקצב בטנגו.
הכלי הגיע לארגנטינה במחצית השניה של המאה ה19 וחושבים שהגיע מגרמניה.
בכלי המודרני 71 לחצנים-כפתורים מחולקים בשני צידי הכלי.
כל לחצן מפיק שני צלילים שונים אחד כשהמפוח נפתח והשני כשהמפוח נסגר.
קשה מאוד ללמוד לנגן על הכלי וגם קשה מאוד לתקנו.
הצליל מופק מתנועת האויר בין הלשוניות המתכת של הלחצנים.

היצירה השניה היתה אינסטרומנטלית-כלית בלבד מאת ארתורו מרקז המקסיקאי
ושמה דנסון 2
דנסון הינו מחול קובני המכיל בתוכו את היסודות של המוסיקה העממית המקסיקנית.
היצירה מלאת קצב,הרבה כלי הקשה,מאוד עליזה,בהרכב התזמורתי גם פסנתר ונשמעים גם צלילים של קסטניאטות וסולו כינור.
יצירה נהדרת .מלאת מוטיבים עממיים מקסיקניים.נוגנה ב'פול ווליום' עוצמה מירבית בביצוע מרשים

הקונצרט הסתיים בכרמינה בורנה.ביצוע מעולה,נפלא,שונה מכל ביצוע אחר ששמעתי עד כה.
הופיעו ביצירה כל ההרכבים שהגיעו מהאוניברסיטה בחו'ל וכן מקהלת קולות מבשרת ומקהלת הילדים של בית הספר הניסויי.
כל המקהלות היו טובות מאוד.
הסולן הבריטון דייויד אדם מור היה מצויין.יש לו קול מעולה נהדר .כן הופיע אלון הררי קונטרה טנור בעל הקול הנהדר והנעים לאוזן.
הילה בג'יו -סופרן היתה מקסימה כתמיד.

ביצוע היצירה ששמענו היה מקסים.הוא היה מלא מתח,דריכות ושיאים רבים.
הקהל לא יכול היה להתאפק ופרץ במחיאות כפיים תוך כדי היצירה פעמים מספר.המנצח גם נישק את ידה של בג'יו כאשר נכנסה לאולם באמצע היצירה לבצע את תפקידה.

מזמן לא שמעתי ביצוע מרשים כזה של יצירה זו.
קונצרט נהדר בזכות היצירות הלא מוכרות והיצירה המוכרת שכאמור ביצועה היה מרשים.

לראות או לא לראות; קונצרט נהדר.מי שלא שמע אותו הפסיד בגדול.

נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 29/5/2017 07:02






אלי ליאון
elybikoret@gmail.com
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו
מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,פרשן
WORD PRESS



אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל