מיהו העם הנבחר? הוויכוח של אלפי שנים מפעיל את מלחמת העולם השלישית

הַסֵפֶר מֵבִיא אֶת תוֹלְדוֹת הִתְפַּתְחוּת הָאַנְטִישֵׁמִיוּת הַדָתִית כְּלַפֵּי-הַיְהוּדִים בַּנַצְרוּת וּבָאִסְלָאם בְּדֶרֶךְ מְעַנְיֶינֶת מֶאֹד. כָּל קוֹרֵא יָכוֹל לְהִיכָּנֵס לָעוֹלָם שֶׁבּוֹ לַדָת יֵשׁ עֵרֶךְ פּוֹלִיטִי וְשַׁרְשֶׁרֶת הִיסְטוֹרִית עַל-פְּנֵי אַלְפַּיִים שָׁנָה, תוֹךְ דָגֵשׁ גָדוֹל עַל הַמְדִינוֹת הַנוֹצְרִיוֹת וְהַמוּסְלֵמְיוֹת

מיהו העם הנבחר
קוראי היקרים,
הפעם אני מבקש להביא בפניכם את ספר-הספרים של המאה העשרים-ואחת.
שנכתב על-ידי אבי בקר ז"ל. שם הספר: "מיהו העם הנבחר" (על-ידי האלוקים).
נתקלתי בספר כאשר הצצתי על תצוגת ספרים בסניף של רשת הפצה גדולה ומהיותי ער מאד לשאלה של איך זה שהאסלאם והנצרות טוענות, כל אחת על עצמה: "אנחנו העם הנבחר!".
למרות שאני לא מהמחבבים ספרי עיון, קראתי את הספר בשקיקה. נוסח הכתיבה פשוט ותמציתי. הבקיאות של הסופר בחומר היא מדהימה מפני שהיא כוללת את עיקרי האמונה של שתי הדתות האחרות, ואת ההיסטוריה של התפתחות התפיסה של "העם הנבחר".
הטיעון העקרוני של שתי הדתות הוא שמיסד הדת שלהם (ישוע בן מרים, ומוחמד) קיבל את דתו מהאלוקים, והדת החדשה באה במקום הדת הישנה של משה רבנו.
על הבסיס הזה כל אחת מהדתות אמורה לקבל את היהודים כמאמינים אבל הגרעין הקשה של העם היהודי דחה את הדתות המוצעות לו.
תופעת פיתוי היהודים לקבל את הקדוש החדש הייתה זהה הן בפיתויי הכנסייה הקתולית והכנסייה הפרוטסטנטית, והן לנביא מוחמד.
השלבים הראשונים של ייסוד הדתות, המייסדים פנו אל היהודים והראו להם שקבלת הדת החדשה מתאימה לדת משה מסיני.
מאחר ובעשרת הדיברות (ועוד מקומות ביסודות הדת היהודית) הכתוב "לא יהיו אלוקים אחרים על פני, לא תשתווה להם ולא תעבדם" נתפש ביהדות חד-משמעי.
והסיבה השנייה, מייסדי הדתות החדשות הגדירו את דתם החדשה בתבנית-מיוחדת לעובדי האלילים, וההנהגות הדתיות של היהדות עמדו על כך, לא היה ניתן ליצור מצב שההנהגות היהודיות יקראו לעם לקבל את הנצרות אות את האסלאם.
בנקודה זאת, כאשר פטרוס, מיסד הנצרות, ומוחמד מייסד האסלאם, הסגנון המפתה והמפנק אל היהודים התחלף בהתקפה-קשה ובהגדרות שנאה קשות נגד היהודים. שני נביאי הנצרות והאסלאם תקפו את היהודית בדיוק אל ליבה. הנצרות והאסלאם העבירו את תואר "העם הנבחר" לעצמן. הטיעון העיקרי התקף עד היום: "אלוקים הפך מאוהב זרע אברהם, לשונא זרע אברהם. הסיבה: "האלוהים כועס על היהודים על שדחו את הדת החדשה של בנו הנוצרי ואת נביאו הערבי ולכן האלוקים שונא את היהודים, מעניש אותם ולעולם לא יסלח להם. היהודים נידנו לנדידה נצחית בין העמים, ארצם תישלל מהם והם יהיו נתונים להתעללות, לגנבה ושוד מצד מאמיני ילדיו-החדשים של הקדוש ברוך הוא.
רבים מהקוראים עשויים לחשוב שמדובר בחלומות של מנהיגי-דת שאין להם ערך במאה שלנו. אֲבָל הַמַפָּה שֶׁל הַפּוֹלִיטִיקָה הַבֵּיִן לְאוּמִית תְקוּעָה עָמוֹק בַּבּוֹץ בְּדִיוּק עַל הַבְּעָיָה הַזֹאת.
לֹא נִיתֵן לְצַפּוֹת שֶׁהַמְעוֹרָבִים בַּמַאֲבָק הָעֲנָקִי הַזֶה שֶׁל הָאִסְלָאם וְהַנַצְרוּת יוֹדוּ בַּסִיבּוֹת וּבִמְנִיעִים לְהִתְנַהֲגוּתָם, אֲבָל הָעִיתוֹנוּת הֵבִין-לְאוּמִית וְהַמַאֲבָק הַקָשֶׁה שֶׁל נוֹצְרִים וּמוּסְלְמִים לְהַשְׁחָרַת פְּנֵי הַיַהֲדוּת וְיִשְׂרָאֵל, צָפָה עַל פָּנַי הַמַיִם בִּכְתָמִים גְדוֹלִים וְשֶׁחוֹרִים.
גַם בַּמִלְחָמָה הַקָשָׁה בְּתוֹךְ הָאִסְלָאם מְרַחֶפֶת עַל הַשְׁאֵלָה: "מִיהוּ הַיוֹרֵשׁ הָאֲמִתִי שֶׁל מוּחַמַד? הסונים אוֹ השיעים? וּבַמַקְבִּיל, מִי הָעָם הַנִבְחָר הַיַהֲדוּת אוֹ הָאִסְלָאם.
בעשור השני של המאה ה- 21, הארצות הנוצריות באירופה ואמריקה כביכול מגלות כאילו-חרטה על הסבל היהודי במלחמת העולם השנייה, והן קיבלו עשרות-מיליוני פליטים מוסלמים מאפריקה ומהמזרח-התיכון, והיום הן מסובכות בכל הקשיים הקשים שנובע מקליטה מהירה של עשרות מיליוני בני אדם,
והנה, הפלא ופלא... המדינות הנוצריות באירופה במקום להתמודד עם קשיי המהגרים, הם מראים נטייה חזקה ללחוץ על ישראל ועל החמס כדי לכונן מדינה פלסטינאית שתקלוט מיליונים של ערבים לשטח יהודה-ושומרון.
את הפעילות הזאת ליצירת שלום אמת במזרח התיכון, אפשר היה להבין את נכונותן לוותר על הזמן והמאמץ של הטיפול בשאלת הפליטים כדי לעסוק בשאלת השלום בין ישראל ושכנותיה, אבל הן יודעות שהחמס בעזה ובגדה ספרי הלימוד של הרשות הפלסטינית מלאים הסתה גסה לרצח של יהודים. הם יודעים שהתנאי הפלסטיני העיקרי שמונע כניסה-לשיחות שלום הוא: מדינת-ישראל תהיה מדינת כל האזרחים שגרים בשטח שלה, שהיא לא תכריז שזאת מדינת כל היהודים, שהעיר העתיקה תימסר לאחזקת המוסלמים, ועוד כהנה וכהנה.
המאמץ הנוצרי-מערבי להכריח את ישראל לוותר לערבים ולעשות איתם 'כאילו-שלום...', כדי לְאַפְשֵׁר חדירת מֵאוֹת-אֲלָפִים שֶׁל עֲרָבִים לֵשֶׁטַח יִשְׂרָאֵל עַל הַבָּסִיס שֶׁל הַכֵּאִילוּ-שָׁלוֹם, נוֹלָד כְּדֵי לִשְׁבּוֹר אֶת הָאֲחִיזָה שֶׁל הַיְהוּדִים עַל מוֹלַדְתָם כדי לְהַבְרִיחַ אֶת קוֹמֶץ הַיְהוּדִים אֶל הָעוֹלָם הַגָדוֹל וּלְשַׁחְרֵר אֶת אֶרֶץ-הַקוֹדֶשׁ לַמַאֲבָק בֵּין הָאִסְלָאם וְהַנַצְרוּת, כַּאֲשֶׁר בָּרוּר שבבוא הזמן לָעֲרָבִים לֹא יִהְיֶה שׁוּם סִיכּוּי לְנַצֵחַ אֶת הַמַעֲרָב בַּמִלְחָמָה עַל הָאֶרֶץ הַקְדוֹשָׁה.
לאזרח ישראלי שאינו בקי בפוליטיקה


ספר "מיהו העם הנבחר" נכתב על-ידי אדם שהבנת המאבק הארוך במזרח-התיכון היה המקצוע שלו והתחביב שלו, בו זמנית.
הַסֵפֶר מֵבִיא אֶת תוֹלְדוֹת הִתְפַּתְחוּת הָאַנְטִישֵׁמִיוּת הַדָתִית כְּלַפֵּי-הַיְהוּדִים בַּנַצְרוּת וּבָאִסְלָאם בְּדֶרֶךְ מְעַנְיֶינֶת מֶאֹד. כָּל קוֹרֵא יָכוֹל לְהִיכָּנֵס לָעוֹלָם שֶׁבּוֹ לַדָת יֵשׁ עֵרֶךְ פּוֹלִיטִי וְשַׁרְשֶׁרֶת הִיסְטוֹרִית עַל-פְּנֵי אַלְפַּיִים שָׁנָה, תוֹךְ דָגֵשׁ גָדוֹל עַל הַמְדִינוֹת הַנוֹצְרִיוֹת וְהַמוּסְלֵמְיוֹת בְּמֵאָה וַחֲמִישִׁים הַשָׁנִים הָאַחֲרוֹנוֹת.
עיון מעמיק בספר יכול לתת לכל קורא נבון את הכלים להערכה כיצד תתפתח ההיסטוריה של המאה שלנו.
באתר ויקפדיה קיים ערך " אבי בקר". למרות שהסופר כתב רק שלושה ספרים, ויקפדיה הקנה מקום רחב לסיפור היותו אחד היהודים הגדולים של הדור בהנהגת הציונות העיונית והערכית. הוא מציב בפני הדור שלנו תמונה קשה מאד.
הנוצרים רוצים מאד את ארץ-ישראל.
המוסלמים החליטו שבעתיד הם כובשים את ארץ-ישראל.
והכל על רקע אמונה דתית קשה ועיקשת. הגרעין: רגש נחיתות נוראי של הנצרות ושל האסלאם מול העם היהודי שמונה בעולם רק 14 מיליון נפש ומדינתו מחזיקה רק שבעה מיליון יהודים, ובכל אופן היא מעצמה חזקה שכולם משחרים לפתחה.
נשאלת שאלה פשוטה: אם המדינות הנוצריות מתעבות את שיבת ציון של ימינו אלה, מדוע הם לא יוצאות נגדנו באופן גלוי? מדוע הן צריכות לצפות עד שהערבים ישמידו את המדינה הזאת? הרי היא כה קטנה לעומת העמים הנוצריים באירופה ובעוד יבשות?
שאלה טובה ועל כן צריך תשובה טובה.
1) מדינות אירופה לא יכולות לתקוף אותו כי מדובר בסכסוך בין דתות ולא בין מדינות.
2) מדינות אירופה חייבות להראות התנהגות של כבוד למדינה שקלטה את שארית הפליטה היהודית אחרי מלחמת העולם השנייה, לאחר שלפני ובזמן המלחמה ארצות אירופה לא נקפו אצבע להצלת היהודים.
3) מדינת ישראל מצוידת בכל כל הנשק המרתיעים שכל מדינה בעולם רוצה להחזיק במחסניה כדי להבטיח לעצמה עתיד ללא איום מצד אויבים מבחוץ.
4) כל עמי אירופה ואירופה ניזונים במידע עדכני שישראל מספקת להם על התנועות המאיימות על העולם המערבי .
5) כל בעלי הכוח במערב שהמניע הדתי שהם ספוגים בו לוחש להם "היהודים הם קוץ בבשר הנצרות", חוששים מקשר נוסף להשמדת יהודים שהרי תוכנית וביצוע ונגנון-מוות מעולה כבר ניסה את "הפתרון-הסופי" וסופם של היטלר ואנשיו היה גרוע מכל גרוע, ושני שליש של העם היהודי ניצל, הקים מדינה חזקה ויעילה. אז אולי אלוקים של כולם באמת עומד לצידם... אז כדי שאם הערבים ינצחו אותם, ארץ הקודש תגיע אחר-כך לידיים נוצריות, ואם הערבים יפסידו ויובסו, אז הרווח יהיה שבכול אופן נפטרנו משבט שמי ענקי ואכזרי.

סוף המאמר תחילת הנספחים
נספח מס' 1
צִיטוּט מִתוֹךְ ויקיפדיה עַל הַמְחַבֵּר "אָבִי בֶּקֶר" וְסִיפְּרוֹ הַדָן בְּנוֹשֵׂא "הַמַאֲבָק הַדָתִי בֵּין שְׁלוֹשֶׁת הַדָתוֹת".
מדינת ישראל אינה לוחמת בשתי-הדתות אבל היא נוכחת במלחמת העולם ומתגוננת בטכסיסים להפילה בלי דמו של המתקיף.
בנובמבר 2013 יצא ספרו מיהו העם הנבחר? - סיפור מאבק הרעיונות הגדול בהיסטוריה" בהוצאת ידיעות ספרים שהיה גם ברשימות רבי המכר. הספר נכתב בהשפעת פעילותו של בקר שבמהלכה, הוא הופתע ללמוד, תחילה באו"ם ואחר כך בקונגרס היהודי העולמי "כיצד שב ועולה רעיון העם הנבחר היהודי בשיחות עם מדינאים ומנהיגים, באופן ישיר ועקיף, גם אם ברמיזה רועמת ולעתים צורמת, ברקעם של דיונים מנומסים ומתורבתים."[54]
הספר נבנה סביב סיפור חייהם של ארבעה-עשר דמויות המייצגות פסיפס מגוון ביותר של תקופות היסטוריות, דתות, תפקידים ומגדר. כולן דמויות מפתח להבנת מקומו של רעיון הבחירה בתקופתן: מל גיבסון, רבי עקיבא, רבי יהודה הלוי, אוגוסטינוס הקדוש, מוחמד, מרטין לותר, בנימין דישראלי, ג'ורג' אליוט, הרב אברהם יצחק קוק, הסופר יוסף חיים ברנר, ש"י עגנון, המופתי חאג' אמין אל-חוסייני, האפיפיור יוחנן העשרים ושלושה, אנה פרנק. באמצעותם מנסה בקר להוכיח עד כמה משמעותי היה המאבק על כתר העם הנבחר בפרשות דרכים שונות במהלך ההיסטוריה וכיצד, באופן פרדוקסלי, היו היהודים למודל האולטימטיבי לחיקוי ובה בעת ליעד של שנאה שלא נודעה כמותה.
"מיהו העם הנבחר?" נשען על כתבי הקודש של שלוש הדתות המונותיאיסטיות אך גם על מאות מקורות מן המחקר המודרני ההיסטורי, הפוליטי, התאולוגי והפסיכולוגי. מבחינה יהודית, טוען בקר, לא ניתן להתעלם מתפקידו ההיסטורי של רעיון הבחירה כמתסיס, מפרה אך גם כמוקד לשנאה, ולכן לא ניתן להבין את שנאת ישראל לדורותיה בלעדיו. עבור היהודים משמשת הבחירה כייעוד וכשליחות אך גם כגורל שקשה להימלט ממנו.
סוף ציטוט מויקיפדיה



ציטוט מתוך הספר:

הרעיון שהנצרות היא היורשת הטבעית של מעמד "העם הנבחר" על-ידי האלוקים הוא אבן יסוד של חכמי הנצרות כבר במאות הראשונות לאחר מותו של ישוע.
ציטוטים מתוך הספר "מיהו העם הנבחר".
נספח מספר 2.
מבוא: בעמוד הבא מופיע תיאור הרקע שהספר עוסק בו.

נספח מספר 3
















הערות לסרט "ישו הנוצרי" בבימויו של מל גיבסון.
מל גבסון הוא במאי ידוע ומוערך, אבל הוא לא בעל סמכות לבטא את דעת ההנהגה הנוצרית הרשמית. מחבר הספר מתייחס לסרט הנורא של גיבסון מפני שהסרט מבטא את העמדה הנוצרית המסורתית שתקפה כבר כאלף וחמש-מאות שנים כלפי היהודים, על היות הנוצרים העם הנבחר של האלוקים, עמדה שירדה קצת מגדולתה בסוף המאה העשרים, אבל עדיין חיה ובועטת בכל רחבי העולם הנוצרי. יש לציין שיש כנסיות שהביעו שאט-נפש מהסרט, אבל לא הכנסייה הקתולית ולא הפרוטסטנטית. הסרט הוצג ברוב ארצות הנצרות והביא נזק גדול ליחסים בין שתי הדתות.


נספח מספר 4.

הסבר: "מוטיבים של החילופין": הפרוש המקובל למילה מוטיב: "רעיון מרכזי".
כאן הכוונה לרעיונות של הנצרות המנמקות כיצד הנצרות היא התחליף ליהדות
כפי שהיא מוגדרת בתורת משה.
אֶחָד הַכֵּלִים לִשְׁלוֹל אֶת תוֹאַר "הֵעֵם הַנִבְחָר" מֵהַיְהוּדִים הָיָה לְהַטִיף שֶׁהַיְהוּדִים הֵם
הַצֶאֱצָאִים שֶׁל עֵשַׂוְ והנוצרים הם הצאצאים של יעקב, האח הצעיר יותר.

שים לב: המאבק על התואר "העם הנבחר הוא קצה הקצה של המטרה לירושת
התואר מהסיבה שיורש התואר "העם הנבחר" זוכה לרשת את "הארץ-הקדושה".




להלן הסבר על השימוש בנבואה של הנביא ירמיהו כדי להישען על התנ"ך הוכחה שהנצרות היא "העם הנבחר על-ידי האלוקים.
התקופה הראשונה של עבודת הקודש בבית המקדש הייתה תקופת השלטון המלכותי ביהודה, והחלק השני לאחר חורבן הבית-הראשון. בתקופה שלפני החורבן ירמיהו הזהיר מפני חורבן, בחלק השני ירמיהו ניחם את העם והבטיח תקומת העצמאות המחודשת.
אִילוּ יִרְמְיָהוּ הָיָה רוֹאֶה בְּחָזוֹן אֶת בִּיטוּל חוּקֵי הַתוֹרָה עֲבוּר עֲבוֹדַת אֱלִילִים לְאֵל-אֱנוֹשִׁי הוּא הָיָה אוֹמֵר זֹאת בִּמְפוֹרָשׁ, וְלֹא מְפַרְסֵם זֹאת בַּפָּסוּק שֶׁאֵין לוֹ נָשׂוּא בָּרוּר, פְּרָט לַנָשׂוּא שֶׁהַיַהֲדוּת בָּחֲרָה לְהַאֲמִין בּוֹ.
אֲבָל יִרְמְיָהוּ הָיָה נְבִיא-אֱמֶת שֶׁעָשָׂה כְּמֵיטָב יְכָולְתוֹ לְהַצִיל אֶת הָעָם מִזַעַם הָאֱלוֹקִים, וְזֶה לֹא מִתְיַישֵׁב עִם חִיבּוּר בֵּין אֱלוֹקַי-הָעוֹלָם וּבֵין עֲבוֹדַת צְלָמִים וּפְסָלִים נוֹצְרִיִים.

ההסבר: י.ב.


















אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל