1608אילוף הסוררת-בלט ירושלים=פסטיבל תא דאנס

מחול מקסים לרוץ ולראות גם אלו שאינם אוהבים מחול




שאפו לבלט ירושלים.הינה כמה סופרלטיבים-מקסים,מעולה,נהדר,צעיר, רענן,מענין,מבוצע נהדר,כוריאוגרפיה מעולה,מהנה ביותר לא רק לאוהבי מחול.


נראה לי ששורות אלו מספיקות כדי לסקרן את הקהל לרוץ ולראות את המופע.


מזמן לא ראינו כוריאוגרפיה כל כך רעננה ,כל כך מענינת ,כל כך זורמת ומהנה.


הבלט מתחיל בכך שמקרינים סרט על אילוף הסוררת והרקדנים יושבים וצופים בסרט.


מיד מתחילים הריקודים .המוסיקה היא אוסף של להיטים שכתב נינו רוטה האיטלקי לסרטים רבים.
כל הערב הוא רצף של ריקודים מקסימים כל אחד בבימוי אחר וכוריאוגרפיה אחרת כאשר אין רגע ללא התרחשות,אין רגע משעמם.


הכוריאוגרפיה ,לפי הכתוב בתכניה,הנה למופע על פי המחזה"אילוף הסוררת 'מאת שקספיר המוצג לראשונה בארץ בעיבוד לבלט.
זה טוב שיש תוכן למופע אך הפעם התוכן לא היה חשוב.חשוב היה הריקוד והוא היה נהדר.


שקספיר מוזכר במודעות אך נראה לי שהקהל שבא למופע לא התענין בכך כי חסרונו לא הורגש,וטוב שכך.היתה זו כוריאוגרפיה תוססת שדמתה יותר לקטעי ריקוד ממחזמר. מוסיקה עליזה קיצבית והריקודים בהתאם.
כאשר בוצעו דואטים נוגנו שירים רומנטיים והריקוד היה שקט,רומנטי,מקסים.


היה גיוון בהרכבים
ראינו סולן או סולנים,דואטים,שלישיות,רביעיות ריקודים קבוצתיים,ריקוד איטי,מהיר,סוער,גיוון רב ביותר.
הרקדנים הגברים וגם הנשיםהיו גמישים ביותר,גוף אתלטי,טכניקת ריקוד מעולה.


אם הוזכר שקספיר הוא היה צעיר, רענן,אמריקאי שדמה יותר לכותב לרביו קברטי מעולה הכל במובן הטוב של המילים.


סיגנון המופע היה משהו בין הסיגנון הניאו קלאסי למודרני-עכשוי..מופע שמתאים גם לאלו שלא אוהבים מחול קלאסי או מודרני אך אוהבים בידור ולהנות ממופע.
סיגנון המופע כלל מוטיבים מקומדיה דל ארטה והציג שקספיר עכשוי,מודרני .
הסיגנון כלל הכל.כאשר הכל היה מקצועי,עשוי בטוב טעם ובלי להתחשב יתר על המידה במוסכמות .
הכוריאוגרפית מרינה קסלר מאסטוניה דגלה בחופש היצירה.
היא למדה באקדמיה הרוסית לאמנות התיאטרון במוסקוה ועברה לטאלין-בירת אסטוניה.


בארץ כבר יצרה את הכוריאוגרפיה של אותלו עבור בלט ירושלים וכן בית ברנרדה אלבה ,כוריאוגרפיות שהוצגו בהרבה מקומות בעולם.
קסלר כוריאוגרפית מוכשרת ביותר היוצרת יצירות עכשויות,מודרניות ביצירתיות נהדרת.
בכוריאוגרפיה "אילוף הסוררת"שפע רעיונות,יש לה דמיון מפותח,ויודעת מה זה טוב ומה הקהל אוהב.


כל הרקדנים 13 במספר היו נהדרים.הם ביצעו את המחולות בקלות,התעופפו כנוצה,הכל היה נקי,מדוייק בזרימה בלתי פוסקת של מחול מעולה וביצוע נהדר.


מריה סלקטור בתפקיד קתרינה התעלתה על עצמה.ה יא היתה סוררת אך נשיקה בסוף השקיטה והרגיע אותה.
מיתר בסון כפטרוציו היה נהדר בעל מרץ,נעורים רעננות.
מירי לפידוס-ביאנקה ,מיכאל שניידר,אלכסנדר שבצוב כולם היו נהדרים.
בנוסף לרקדנים שהזכרתי הופיעו בתפקידים שונים גם ענאל זטייקין,יגור מנשיקוב,תמר ברזילי-אבנרי,דניאל אוסטפלד,אלכסנדר לבינטון,אנטולי שיינפלד,שרה למפרט ואברהם לרנר.


את התלבושות שהתחלפו בכל ריקוד עיצב בטעם טוב ושלל צבעים סרגי ברזין.
את התאורה הנהדרת מלאת האור,השמחה והעליזות עיצב שי יהודאי


חבל שבינתיים המופע מוצג בתל אביב פעם אחת בלבד אחרת היתי הולך לראותו פעם שניה ושלישית.

לראות או לא לראות:יפה,מהנה,קליל,כל מרכיביו מעולים.לרוץ ולראות.

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 20/8/2017 23:40


עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו
מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,תפוז,פרשן
WORD PRESS





אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל