שלוש שאלות מבריקות למראיין

שלוש שאלות מבריקות, החושפות בכל ראיון את המתראיין. שימו לב להיות דוברי אמת אך לקחת את המענה למקומות המתאימים לכם.

3 שאלות מבריקות שכל מראיין צריך לשאול וכל מרואיין חייב להתכונן אליהן


ראיונות עבודה שונים זה מזה בתכלית השינוי, ייתכן שתתבקשו לדבר על פרויקטים קודמים שעבדתם עליהם, ייתכן שתצטרכו לדבר על פרויקטים אותם סיימתם בהצלחה, או שתצטרכו לענות על שאלות מהירות של פנל מראיינים. כאשר אתה מראיין או מתראיין לחברות סטארט-אפ, שם נבדקים התשוקה לעיסוק, ערכי התרבות הארגונית שלכם והם חשובים בדיוק כמו הכישורים המקצועיים שלכם, בעצם אפשר לצפות שכל דבר יקרה..
שלושת השאלות החכמות, הקצרות והטובות ביותר לקבל מידע על המתראיין וכמובן להתכונן אליהן:
1. למה אתה בשוק העבודה?
שאלה פשוטה וישירה המכילה את סיפורו של העובד. סביר שמעסיק רוצה שהעובד שלו יישאר זמן רב ככל האפשר ולכן חשוב לו להבין מה גרם לך לעזוב את העבודה האחרונה שלך – זה יקבע מה הוא יחליט לגביך.
חשוב להיות כנים, אבל במידה. זה חיובי להראות כי התפקיד שאתה מתראיין עבורו הוא מתאים הרבה יותר בשבילך, מאשר הנוכחי שלך או המיקום האחרון. לדוגמה, במקום "אני רוצה לנסות משהו חדש", אומר "הרגשתי כאילו הגעתי לנקודה שבה אני כבר לא לומד דברים חדשים, אז אני רוצה לנסות אתגר חדש שיעזור לי לשפר כמנהל מוצר. "
או, אם אתה עוזב עבודה כי, בכנות, היה לך ממש רע, כדאי להתמקד במה שאתה מקווה ללמוד בתפקיד הבא שלך: "אני באמת אוהב להיות חלק בפיתוח המוצר מתחילתו ועד סופו, ואני יודע שיש לי הזדמנות כאן ".נסה לדבר כמה שפחות על העיסוק הקודם. הפוך כל אמירה שלילית לחיובית עם הפנים קדימה.
לא עזבת את העבודה האחרונה שלך על ידי בחירה? אם פוטרת, כדאי להיות כנה, בעצם אין לך יותר מדי בחירות...סביר שהעולם בו אתה עוסק קטן יותר ממה שנדמה לך ויש סיכוי גדול , שהמעסיק הפוטנציאלי שלך יגלה (או כבר גילה) מידע לא נעים.
חשוב להבהיר מראש מה קרה ובצורה לא רכילותית ולא כזו המשחירה את מנהליך הקודמים. תאר את המצב שנוצר ואת הבחירות שעשית, הסבר מה למדת ממה שקר (זהו ניסיון יקר ערך) והסבר מדוע זה לא יקרה שוב. אתה עשוי להרוויח מכך.
2. למה אתה מתעניין בתפקיד הזה?
בצורה הכי בוטה, אני יכולה לומר כי אם אינך יכול לענות טוב על השאלה הזו, אתה לא צריך להיות בראיון. זה מדהים לכמה מועמדים אין תשובה טובה!

ראשית ודא מהו העיסוק המרכזי של החברה בה אתה מתראיין ומהם המאפיינים הבולטים של העיסוק המוצע. הדגש למה אתה מעוניין בתפקיד, למשל איש מכירות : "אני אוהב את תמיכת הלקוחות כי אני אוהב את האינטראקציה האנושית המתמדת ואת הסיפוק שמגיע כאשר עזרתי ללקוח לפתור בעיית אמת שלו"
לאחר מכן, שקול למה אתה מעוניין בחברה עצמה. זכור כי החברה היא מקום עבודות של המראיין , לפעמים הוא מושקע בה ותשובות על מקפצה, קידום ממש לא לעניין. הוא כרגע מחפש עובד למשרה לא מאוישת לא את המנכ"ל הבא...
"תמיד הייתי נלהב מחינוך, ואני חושב שאתם עושים דברים נהדרים, אז אני רוצה להיות חלק ממנו" אילו משפטים שהמראיין יאהב לשמוע כי הם מחמיאים לו, לחברה בה הוא עובד ולמוצר אותו העסק משווק או יוצר.
לפעמים זה התפקיד עצמו שצריך להעלות על נס: "אני מאוד מתרגש להצטרף לצוות קטן, כך שאני אוכל ללמוד יותר על תפקידים אחרים ולהשפיע באופן אישי על החברה", זו תשובה מצוינת.
והכי חשוב, להיות כנים, לא לעשות overselling של עצמך על תפקיד שאתה לא באמת מתאים או טוב בו, לא יעזור, אחרי חודשים תשב מול מראיין חדש.
3. מה תעשה בשבוע הראשון לעבודתך?
רמז: התשובה לא צריכה להיות "מה שאתה צריך לעשות. זו ההזדמנות שלך להראות כי עשית את שיעורי הבית שלך. כאן תוכל להראות את חשיבתך היצירתית על החברה תוך שילוב שמות מוצרי אמת או שווקים.
התחל על ידי הסבר מה אתה חושב שאתה צריך לעשות כדי לקבל סיוע משותפיך לעבודה , איזה מידע אתה צריך כדי לעשות עבודה נהדרת? אילו חלקים של החברה יהיה עליך להכיר? מה עובדים אחרים עושים ועם מי תרצה להיפגש.
לאחר מכן, בחר כמה תחומים שבהם אתה חושב שאתה יכול לתת תרומה ממשית מידית אך היזהר עם ביקורת שלילית על הקיים. הצע שיפור ולא שינוי .
הראה התלהבות במה שאתה אומר, שאתה מזדהה עם המקום ומתרגש להתחיל לעבוד בו , ברור שמה שתציע לא בהכרח ריאלי אבל את הכריזמה שלך הבאת לידי ביטוי.
בסופו של יום, ראיון טוב הוא מיומנות כמו כל דבר אחר, ועליך לעשות עבודה מושלמת. גם אם אין לך כרגע מספר הצעות, עשה את הכי טוב שאתה יכול ואז תגיע למקום הנכון לך באמת.
 

 

אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...

כותבי המדור

הצג הכל