"יְרוּשָׁלַיִם לַנֶצַח" הָעִיר שֶׁהָעָם הַיְהוּדִי קִידֵשׁ בְּעַצְמָאוּתוֹ, בְּגָלוּתוֹ בְּבִנְיָינוֹ, וּבִגְאוּלָתוֹ:

כֹּה אָמַר הָעָם הַיְהוּדִי עַל שְׁלוֹשָׁה פִּשְׁעֵי נוֹצְרִים וְעַל אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנוּ: עַל רְדִיפַת בָּנַי בֵּקֵהִילוֹתֵיִהֵם, עַל גֶרוּשׁ בָּנַי אֶל הַמִדְבָּר וְהַצוּקִים, עַל עֲלִילוֹת הַדָם לֶדוֹרוֹתֵיִהֶם, וְעַל הִימַנְעוּתָם מִלְהוֹשִׁיעַ אֶת בָּנַי מֵאֵשׁ הָמִשְׁרֵפוֹת וְתָאֵי הַגַזִים


יום רביעי 13 דצמבר 2017

"יְרוּשָׁלַיִם לַנֶצַח" הָעִיר שֶׁהָעָם הַיְהוּדִי קִידֵשׁ בְּעַצְמָאוּתוֹ, בְּגָלוּתוֹ בְּבִנְיָינוֹ, וּבִגְאוּלָתוֹ:
הביא לדפוס: יגאל בור
מאמר בשני חלקים
חלק א'
הָעוֹנֶשׁ שֶׁהוּטַל עַל הַהַנְהָגָה הַנוֹצְרִית בָּאֲרָצוֹת אֵירוֹפָּה וְהַמְחִיר שֶׁיְשׁוּלַם עַל חַטָאוֹתֶיִהֵם נֶגֶד הַכָּתוּב בְּסִפְרֵי הַקוֹדֶשׁ, כְּבָר נֶאֶמְרוּ עלידי הַנָבִיא עָמוֹס לִפְנֵי לְמַעְלָה מֵאַלְפַּיִים וַחֲמֵשׁ מֵאוֹת שָׁנִים:
'עמוס' פרק א':
(א) דִּבְרֵי עָמוֹס אֲשֶׁר הָיָה בַנֹּקְדִים מִתְּקוֹעַ אֲשֶׁר חָזָה עַל יִשְׂרָאֵל בִּימֵי עֻזִּיָּה מֶלֶךְ יְהוּדָה וּבִימֵי יָרָבְעָם בֶּן יוֹאָשׁ מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל שְׁנָתַיִם לִפְנֵי הָרָעַשׁ:
(ב) וַיֹּאמַר יְהֹוָה מִצִּיּוֹן יִשְׁאָג וּמִירוּשָׁלַם יִתֵּן קוֹלוֹ וְאָבְלוּ נְאוֹת הָרֹעִים וְיָבֵשׁ רֹאשׁ הַכַּרְמֶל:
(ג) כֹּה אָמַר יְהֹוָה עַל שְׁלשָׁה פִּשְׁעֵי דַמֶּשֶׂק וְעַל אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ עַל דּוּשָׁם בַּחֲרֻצוֹת הַבַּרְזֶל אֶת הַגִּלְעָד:

כֹּה אָמַר הָעָם הַיְהוּדִי עַל שְׁלוֹשָׁה פִּשְׁעֵי נוֹצְרִים וְעַל אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנוּ: עַל רְדִיפַת בָּנַי בֵּקֵהִילוֹתֵיִהֵם, עַל גֶרוּשׁ בָּנַי אֶל הַמִדְבָּר וְהַצוּקִים, עַל עֲלִילוֹת הַדָם לֶדוֹרוֹתֵיִהֶם, וְעַל הִימַנְעוּתָם מִלְהוֹשִׁיעַ אֶת בָּנַי מֵאֵשׁ הָמִשְׁרֵפוֹת וְתָאֵי הַגַזִים.
וְשִׁילַחְתִי לָאֲרָצוֹת הַגוֹיִים אֶת בָּנַי הָאֲחֵרִים, וְנִשְׂרְפוּ עָרֵי בִּירָה נוֹצְרִיִים בְּקִנְאָתִי לַבִּיזָיוֹן יְרוּשָׁלַיִם עִיר מֵכוֹרַתִי וּבֵית מִשְׁכָּנִי.
כֹּה אָמְרָה הַתוֹרָה :
ספר 'דברים', פרק ל'.
(א) וְהָיָה כִי יָבֹאוּ עָלֶיךָ כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה אֲשֶׁר נָתַתִּי לְפָנֶיךָ וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ בְּכָל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הִדִּיחֲךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה:
(ב) וְשַׁבְתָּ עַד יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ וְשָׁמַעְתָּ בְקֹלוֹ כְּכֹל אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם אַתָּה וּבָנֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשֶׁךָ:
(ג) וְשָׁב יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת שְׁבוּתְךָ וְרִחֲמֶךָ וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה:
(ד) אִם יִהְיֶה נִדַּחֲךָ בִּקְצֵה הַשָּׁמָיִם מִשָּׁם יְקַבֶּצְךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ וּמִשָּׁם יִקָּחֶךָ:
(ה) וֶהֱבִיאֲךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר יָרְשׁוּ אֲבֹתֶיךָ וִירִשְׁתָּהּ וְהֵיטִבְךָ וְהִרְבְּךָ מֵאֲבֹתֶיךָ:
(ו) וּמָל יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת לְבָבְךָ וְאֶת לְבַב זַרְעֶךָ לְאַהֲבָה אֶת יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשְׁךָ לְמַעַן חַיֶּיךָ:
(ז) וְנָתַן יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֵת כָּל הָאָלוֹת הָאֵלֶּה עַל אֹיְבֶיךָ וְעַל שׂנְאֶיךָ אֲשֶׁר רְדָפוּךָ:
(ח) וְאַתָּה תָשׁוּב וְשָׁמַעְתָּ בְּקוֹל יְהֹוָה וְעָשִׂיתָ אֶת כָּל מִצְוֹתָיו אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם:
לָשֶׁבֶת עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהֹוָה לַאֲבֹתֶיךָ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לָתֵת לָהֶם:
וְעוֹד עַל פְּשַׁעֵי מַנְהִיגִים וְשׁוֹעִים נוֹצְרִיִים:
עַל חֲתִירָה תַחַת אוֹשְׁיוֹת הִבְטַחְתִי לְהָשִׁיב בְּנֵי אַבְרָהָם, יִצְחַק וְיַעֲקֹב לְאַרְצָם, לְמַעַן כּוֹל עַם וְלָשׁוֹן עַל הָאֲדָמָה שֶׁנָתַתִי לְכָל עַם וְלָשׁוֹן,
עַל חֲתִירָה לְחוּרְבָּן שְׁלִישִׁי שֶׁל אֶרֶץ צִיוֹן וִירוּשָׁלַיםִ בִּתְמִיכָתָם בָּרְשָׁעוֹת הַגוֹי אֲשֶׁר לֹא שַׂמְתִי בּוֹ שְׁמִי וְיָדָיו אָדְמוּ מִדָם בָּנַי, בְּנֵי יִשְׁמָעֵאל וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל.
עַל חֲתִירָתָם לִמְכּוֹר אֶת עִיר צִיוֹן וִירוּשָׁלַיִם לְמִי שֶׁמֵעוֹלָם לֹא שָׁמַע הַבְטָחָה אֱלוֹקִית לְהַנְחִיל לָהֶם אֶת אֶרֶץ צִיוֹן וִירוּשָׁלַיִם.
הָעָם הַיְהוּדִי הוּא הָעָם שֶׁנִבְחָר לִהְיוֹת נוֹשֵׂא 'סֵפֶר-הַתִפְעוּל' שֶׁל הַחֶבְרָה הָאֱנוֹשִׁית עַד סוֹף הַדוֹרוֹת.
משום שהוא עם שנושא את המוסר החברתי של האנושות, מדינתו מוקמה במרכזה של החברה האנושית הקדומה.
המרכזיות של מדינת היהודים הייתה לאבן נגף מתמדת לחיים נורמאליים של עם הנושא אחריות חברתית. מיום שבמצרים, אסיה הקטנה, סוריה, עירק, פרס, ועוד היו עמים שצברו כוח ואמצעים להרחיב את גבולם ולהעשיר את מדינתם, כל הצבאות של עמים אלה נלחמו על הבעלות על ארץ-יהודה, שעושרה היחידי הם הדרכים המובילות בין אסיה ואפריקה.
בִּתְקוּפָתֵנוּ ההנהגות הַנוֹצְרִיוֹת והמוסלמיות נֶאֱבָקוֹת עַל הַתוֹאַר "הָעָם הַנִבְחָר עַל-יְדֵי הָאֱלוֹקִים", זֹאת מִתוֹךְ אִי הֲבָנַת הַמַטָרוֹת וְהַמַטָלוֹת שֶׁהַתוֹאַר מְחַיֵיב. שֶׁכֵּן לֹא נִיתַן לְשַׁמֵשׁ עַם נִבְחָר לְמִי שֶׁאֵינוֹ מְקַיֵים אֶת הַמִצְווֹת הַדָתִיוֹת וְהַחֶבְרָתִיוֹת הַכְּתוֹבוֹת בַּסֵפֶר שֶׁמַעֲנִיק אֶת הַתוֹאַר הַזֶה. מִי שֶׁמַכִּיר אֶת סִפְרוּת הַקוֹדֶשׁ הַיְהוּדִית שֶׁהַתוֹאַר אֵינוֹ תוֹאַר כָּבוֹד כְּפִי שֶׁהוּא נִשְׁמַע. כָּל מִי שֶׁמֵבִין אֶת הַמַשְׁמָעוּת שֶׁל הַמוּנָח "הָעָם הַנִבְחָר" לֶשְלִיחוֹיוֹת הַאֶלוֹקִיוֹת, הָיָה דוֹחֶה אֶת הַתוֹאַר וְאֶת הַמְשִׂימוֹת וְהַמַטָלוֹת הַכְּרוּכוֹת בַּתוֹאַר הַזֶה.
הַיַהֲדוּת קִיַימְתְ לְמַעְלָה מִשְׁלוֹשֶׁת אֲלָפִים וַחֲמֵשׁ-מֵאוֹת שָׁנִים. בְּמֶשֶׁךְ כָּל הַתְקוּפָה הַזֹאת הַיַהֲדוּת מֵעוֹלָם לֹא עָשְׂתָה מֵאוֹּם כְּדֵי לְהָפִיץ אֶת הַדָת הַיְהוּדִית לְעַמִים אֲחֵרִים.
בְּמֶשֶׁךְ כָּל הַתְקוּפָה הַזֹאת הָעָם הַיְהוּדִי לֹא יָצַא לַמִלְחָמָה לְצוֹרֵךְ כִּיבּוּשׁ עַמִים אֲחֵרִים.
באַלְפַּיִים שָׁנָה מִילְיוֹנִים שֶׁל יְהוּדִים גָרוּ בְּאֵירוֹפָּה וְאַסְיָה וּמֵעוֹלָם הֵם לֹא שֶׁאָפוּ לְהָקִים מְדִינָה בְּשֶׁטַח מוֹשָׁבָם.
אֵין זֶה נוֹבֵעַ מֵחוּלְשָׁה וְלֹא בִּגְלַל חוֹסֶר הָאֶמְצָעִים לָצֵאת לַכִּיבּוּשׁ. הַסִיבָּה הָיְיתָה "אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל".
הָעָם הַיְהוּדִי יוֹדֵעַ מַהִי מוֹלַדְתוֹ הַהִיסְטוֹרִית.
הָעָם הַיְהוּדִי יוֹדֵעַ אֶת גְבוּלוֹת אַרְצוֹ הַקְטַנָה וְהוּא מִסְתַפֵּק בַּכָּךְ.
אלפיים שנים ההנהגות הקתולית והפרוטסטנטית הטיפו שהעם היהודי הוא שנוא האל על שהיהודים בזו לישוע ומאנו להכיר בו כבנו של האלוקים עצמו.
לאחר אלפיים שנה של גלות היהודים, הושמדו שישה מיליון מהם על-ידי המפלצת הגרמנית.
הדבר הנורא הזה הסתיים כאשר פליטי השואה ונרדפי הדיקטטורות במזרח התיכון ורוסיה עלו לארץ-ישראל והקימו בה מדינה יהודית עצמאית שמפרנסת ומגינה על תושביה.

אֲבָל מַנְהִיגִי הָאִימְפֶּרְיָה הַקָתוֹלִית וְהֶעָנָף הַפְּרוֹטֶסְטַנְטִי לֹא מַשְׁלִימִים עִם הָעוּבְדָה שֶׁהַיְהוּדִים חָזְרוּ לְאֶרֶץ-הַקְדוֹשָׁה וּבַכָּךְ מַכְחִישִׁים התיאוריה הַנוֹצְרִית עַל שִׂנְאַת הָאֵל לָעַם הַיְהוּדִי שֶׁהִיא נִצְחִית מִשׁוּם שֶׁהַיְהוּדִים לֹא מַכִּירִים בִּקְדוּשָׁתוֹ שֶׁל יְשׁוּעַ, בְּנוֹ שֶׁל הָאֵל.
הָאַכְזָבָה הַנוֹצְרִית-אירופית הִיא כָּל כָּךְ גְדוּלָה וּמְיַיסֶרֶת שֶׁהַמַנְהִיגִים האירופים, שֶׁהֵם אֲנָשִׁים מַשְׂכִּילִים ואינטליגנטים, לַמְרוֹת שֶׁהֵם מַכִּירִים הֵיטֵב אֶת הַהִיסְטוֹרְיָה שֶׁל הָעָם הַיְהוּדִי, אֶת הַהִיסְטוֹרְיָה שֶׁל הָאֶרֶץ הַקְדוֹשָׁה, אֶת הַהִיסְטוֹרְיָה שֶׁל מְדִינַת יִשְׂרָאֵל, אֶת הַהִיסְטוֹרְיָה שֶׁל תַהֲלִיךְ הַשָׁלוֹם בֵּין הָעֲרָבִים-מוּסְלְמִים עִם הַמְדִינָה הַיְהוּדִית הַיְחִידָה שֶׁבָּעוֹלָם, כולם מַכְחִישִׁים אֶת עוֹבְדָת הֱיוֹתָה שֶׁל יְרוּשָׁלַיִם הַבִּירָה הַלֶגִיטִימִית שֶׁל מדינת ישראל!
לְאוֹר הַכָּתוּב עַד כָּאן, נִשְׁאֶלֶת שֶׁאֵלָה גְדוֹלָה: "מה טומן העתיד לסְתִירָה הַגְדוֹלָה בֵּין הָעוּבְדוֹת וְהָאִינְטֶרֶסִים שֶׁל שְׁלוֹשֶׁת הַדָתוֹת הָמוֹנוֹתֵאִיסְטִיוֹת ?"
הַתְשׁוּבָה הַטִבְעִית שֶׁל הֶעָבָר וְהַהֹוֶוה בִּרְאִיַית הֶעָתִיד:
הַתַהֲלִיךְ הַהִיסְטוֹרִי שֶׁהֵחֵל עִם הַהַכְרָזָה הַצִיוֹנִית שֶׁהָעָם הַיְהוּדִי חוֹזֵר לְאַרְצוֹ תוֹךְ מֵאָה שָׁנָה הִתְפַּתֵחַ בַּמְהִירוּת מַדְהִימָה:
1. במאה ה-20 מספר התושבים היהודיים גדל מ- 50 אלף בשנת 1900,
ל- 5 מיליון נפש בשנת 2000 . תוך מאה שנה גידול של פי 100 תוך מאה שנה.
2. בשנת 2000 מספר התושבים היהודיים היה 5 מיליון, בשנת 2016 חיו
בישראל 6,300,000 יהודים. גידול של 12.6% בשש-עשרה שנים.
בשנת 2017 למדינת ישראל יש כוח צבאי מודרני של מעצמה בין-לאומית. בחלל היקום - לישראל מרחפים לוויינים מודרניים שצופים על כל מה שהמדינה צריכה לאבטחת ביטחונה מחד, ומאידך תקשורת לוויינית עשירה ומתקדמת שמכניסה למדינה מיליארדים מידי שנה.
בארסנאל הנשק המתקדם, ישראל שוקדת ומשיגה פיתוח ישראלי מקורי שמיוצר בישראל, ומשיגה בכך את המעצמות האחרות.
היום אין מדינה אחת בעולם שתעז להילחם בישראל מהסיבה שלא ניתן לתקוף את מדינת-ישראל בפצצה אטומית מכיוון שנזק פצצה כזאת ישפיע על כול המזרח התיכון. מאידך, תקיפה יבשתית גם היא לא מעשית כי ברור לכול שאם למדינת-ישראל תשקף סכנת השמדה, היא לא תהסס להשתמש בנשק-ההגנה שיש לה.
מה הנהגת מדינת ישראל צריכה לעשות?

עד כאן החלק הראשון מתוך שניים
יְרוּשָׁלַיִם לָנַצֵחַ" הִיא עִיר שֶהָעָם הַיְהוּדִי קִידֵשׁ ביישובו העתיק, בְּבִנְיָינוֹ, וּבִגְאוּלָתוֹ:
הביא לדפוס: יגאל בור



אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל