עיתונאות ועיתונאות מגוייסת

בגיליון של "מעריב" , ביום ו' 26/1/18 פורסם מאמר של קלמן ליבסקינד, איש השייך כנראה למחנה של הדתיים – לאומיים. בכתבה של עמוד וחצי הוא מספר על משפט שנערך בשנה האחרונה בבג"ץ, בנושא של סידורי הביטחון הנהוגים על ידי ישראל בהר הבית, לגבי יהודים המבקרים שם.

בגיליון של "מעריב" , ביום ו' 26/1/18 פורסם מאמר של קלמן ליבסקינד, איש השייך כנראה למחנה של הדתיים – לאומיים.
בכתבה של עמוד וחצי הוא מספר על משפט שנערך בשנה האחרונה בבג"ץ, בנושא של סידורי הביטחון הנהוגים על ידי ישראל בהר הבית, לגבי יהודים המבקרים שם.
לבג"ץ פנתה העמותה "שוחרי הר הבית והמקדש". הטענה הייתה שיש אפליה גדולה ובולטת ביחס של המשטרה ל-"בעלי כיפות" לעומת חילוניים.
במאמרו מפרט ליבסקינד את פרטי האפליה – בדיקות קפדניות ל-"בעלי הכיפות" וחובתם לסייר בקבוצות, בליווי שוטרים. לעומת זאת את החילוניים לא בודקים והם רשאים להסתובב לבד. המאמר מפרט גם את עדותו "המגומגמת" של מפקד המחוז במשטרה ואת החלטת בג"צ לדחות. ליבסקינד תוקף בחריפות את קצין המשטרה ואת החלטת בג"צ.
ציטוט של שני משפטים במאמר:
משפט פותח – "בתחרות פסקי הדין העלובים והמעליבים ביותר שיצאו תחת ידיהם של שופטי בג"צ, זה יהיה כנראה אחד הטוענים לכתר".
משפט מסיים – "לא שופטים ישבו בתיק הזה אלא שלושה ראשים קטנים שלא רצו לבדוק, שלא התעניינו, ושדי ברור שיש כמה כמה עניינים שמטרידים אותם בחיים יותר מאפליה של יהודים דתיים על הר הבית"
הרי ברור לכל בר-דעת, כולל לקלמן ליבסקינד, שסידורי הביטחון המיוחדים כלפי הדתיים נובעים מפחד ממעשה של קיצוני מטורף, שעלול לעשות אחד מהם, שיגרום למהומה גדולה ולנזק רציני למדינת ישראל. ראה הטבח במערת המכפלה בחברון והרצח של ראש הממשלה, יצחק רבין.
בג"צ החליט נכון כשסירב להתערב בבעיה מסובכת מבחינה ביטחונית ופוליטית. הנושא הוא בתחום האחריות של השר הממונה על המשטרה.
מדוע הדתיים לא פעלו בכנסת ובממשלה כדי שיקבעו למשטרה לא להפלות בסידורי הביטחון בין דתיים וחילונים ??!!. הרי יש ממשלה וכנסת עם רוב ימיני- דתי !
אבל לעמותה "שוחרי הר-הבית והמקדש" הייתה כנראה מטרה יותר חשובה -לפגוע ככל האפשר בבג"צ, שהם ממש לא סובלים! והמאמר הוא דוגמה טובה לעיתונות מגוייסת !


אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...

כותבי המדור

הצג הכל