שיח בפייסבוק עם הכתובת "פורום קפה שפירא" – 5000 חברים

1 נגד 5000 (למעט כמה עשרות) באי קפה שפירא. השיח אתכם מזמן לי ללמוד את הפלנטה שלכם. בהתקרבי לעשור העשירי עלי להשמיע – לכרה אוזן – את הדברים מהפלנטה שלי. בשיח הקודם העליתי כי כל שיש לנו התחיל ממלחמת התרבות בין היהדות הפתוחה למודרנה ולזהות הלאומית לבין האורתודוקסית הנעולה לשניים

1 נגד 5000 (למעט כמה עשרות) באי קפה שפירא. השיח אתכם מזמן לי ללמוד את הפלנטה שלכם. בהתקרבי לעשור העשירי עלי להשמיע – לכר

שיח בפייסבוק עם הכתובת "פורום קפה שפירא" – 5000 חברים
צבי י' כסה

1 נגד 5000 (למעט כמה עשרות) באי קפה שפירא. השיח אתכם מזמן לי ללמוד את הפלנטה שלכם. בהתקרבי לעשור העשירי עלי להשמיע – לכרה אוזן – את הדברים מהפלנטה שלי. בשיח הקודם העליתי כי כל שיש לנו התחיל ממלחמת התרבות בין היהדות הפתוחה למודרנה ולזהות הלאומית לבין האורתודוקסית הנעולה לשניים. זהות לאומית היא דיסקט אחר. זו הפרישה מאורתודוקסיה של צדק אלוהי וצידוק הדין אל הצדק האנושי שאין בו צידוק הדין. אין אשם לנו. ישועתנו לא משמים. גורלינו בידינו. הזהות הלאומית היא הכָּן לזינוק אל מעגל הצדק האנושי = זכותו של כל עם לריבונות! בתפילות ו"בעם לבד ישכון" אין עתיד, אומר הרצל, אלא בפריצה אל מוקד המערבולות האסטרטגיות של המעצמות כעם בין העמים ומדינה בין המדינות. ושם לתבוע את הצדק האנושי לעם היהודי. אותו קיבלנו מהעמים בנובמבר 47 וב – 48 לקחנו אותו כאן במלחמה כדי לממש את מטרת העל: "לנרמל את הקיום היהודי".

לא היה בהיסטוריה האנושית צדק יותר צודק וזכינו לממש אותו עפ"י תורת ויצמן "צדק בצדק נגע". וככזה עמדנו מול הפלשתינים לא רק במבחן הכוחי אלא במבחן המוסרי. על פי עמוס עוז שננו: טובע בים מוצא קרש הצלה ועליו אנשים. אם הם אומרים "גם אתה" הם אנושיים. אם הם אומרים "רק אנחנו" הם רשעים. אנחנו טבענו בים ומצאנו קרש – ארץ ישראל – אנחנו אמרנו לפלשתינים "גם אנחנו". והם השיבו "ברק אנחנו". ועל כן ניצחנו גם מוסרית והקמנו מדינה – צדק לעם היהודי.

עד 67 הצלחנו עפ"י "גם אנחנו" להתגבר על כל אויבינו ועשינו למרות המלחמות "ריבונות אנושית". ואז באו הניצחון בששת הימים ואתו המשיחיות הדתית והלאומנית של "רק אנחנו". והפרטיטורה התחלפה מצדק לעם היהודי לעוול לעם הפלשתיני. האחד שהבין – אחרי אכזבות - שהקשר הגורדי ישראל-פלשתינים גורר אותנו להטות את המדינה "מריבונות אנושית" "לריבונות רשעית" משיחית לאומנית לא יהודית של אפרטהייד, היה יצחק רבין.

והוא ידע שאת הקשר הגורדי אפשר לנתק רק במכת חרב. זה היה הניסיון של אוסלו. לרוע מזלו הוא הגיע להניף את החרב מאוחר מידי. אחרי אשכול מנהיגי מפלגתו ,הביאו את יום הכיפורים והמטולטלת הפוליטית נדדה "מהגם אנחנו" למנהיגות של "רק אנחנו". והמשיחיים הדתיים והלאומניים היו חזקים לטפח תרבות שתרמה לרציחתו.

והיום, 5000 באי קפה שפירא, שתיים הן האפשרויות: מדינת ישראל ריבונית אנושית או מדינת ישראל ריבונית רשעית. כל ההתפתלויות האמוניות, הצֶֶדֶקוּתִיות, המדיניות הן קש וגבבה נחלתם של אלה שמסרבים להבין את כוח הצדק בהיסטוריה של עמים קטנים (אותו הצדק שקיבלנו ב – 47). וזו המחלוקת נטו לא בין הימין לשמאל אלא בין הלאומנים והמשיחיים לבין המחנה של הישראלים המבינים היום ויבינו בעתיד שלא אפשר לממש את מטרת העל של מהפיכת הריבונות לנרמל את הקיום היהודי יחד עם כיבוש עם אחר ושלילת זכויותיו האנושיות והאזרחיות. ואלה הם הקרויים ומנואצים כשמאל.
בשיח הבא אעלה בפניכם מה זה שמאל שרובכם נעולים מולו. אנסה למסור לכם מפתח.










אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...

כותבי המדור

הצג הכל