1660הצאר שלטן-רימסקי קורסקוב-ביקורת

אופרה בביצוע אופרה ממוסקבה-מומלץ בחום מכל הלב











1660סיפורו של הצאר סלטן-רימסקי קורסקוב-האופרה הישראלית
צילומים-אלי ליאון

בית האופרה סטניסלבסקי ונמירוביץ-דנצ'נקו ממוסקבה מבקר זו הפעם השניה בארץ ומציג הפעם במסגרת עונת המנויים של האופרה הישראלית את האופרה הרוסית 'סיפורו של הצאר סלטן' מאת רימסקי קורסקוב.את ליברית האופרה נכתב עפ'י פואמה מאת פושקין על ידי ולדימיר בלסקי.

לא לעתים קרובות מוצגות באופרה הישראלית ובכלל בארץ אופרות רוסיות.הדבר אינו מפתיע כי אופרות רוסיות כמעט ולא מוצגות במערב.
יש לכך כמה סיבות והנה כמה מהם.
הנושאים של האופרה הרוסית שונים מהנושאים בהם עוסקים האופרות מהמערב.
כאשר סוג זה של אמנות הופיע במערב חיפשו נושאים והתרכזו בעיקר בנושאים שהיו ידועים לקהל.בהתחלה הם עסקו באלים יוניים,לאחר מכן ברוזנים כאשר מוצרט היה הראשון שהתחיל לעסוק גם בנושאים אחרים בחלק מהאופרות שלו.

בהמשך התחילו לכתוב אופרות מהחיים עצמם וקראו לתקופה -תקופת הוריזמו ובתקופתנו כותבים על הכל.

לא כך היה ברוסיה.
המסורת המוסיקלית הרוסית היתה המוסיקה הכנסיתית הפרבוסלבית.כאשר הכירו את האופרה האיטלקית המלחינים הרוסיים התחילו לכתוב בהתאם עד שבמאה ה19 בעקבות האופרה 'החיים למען הצאר סלטן'ורוסלן ולודמילה של גלינקה התחילו לכתוב אופרות רוסיות המבוססות על אגדות עם.
כתיבת האופרה ברוסיה פרחה וכל מלחין רוסי מפורסם כתב כמה אופרות כאשר הנושא היה בעיקר מאגדות עם עפ'י פושקין.
ברוסיה האופרה שירתה את העם הרוסי או ההסטוריה שלו עם נושאים מהפולקלור הרוסי.

כזו גם האופרה ששמענו הערב שגם היא מבוססת על אגדה רוסית

שלוש אחיות מתחרות על אהבתו של המלך .כאשר הוא בחר את אהובתו ,הן מתוך נקמה מכניסות את אשתו ובנה שנולד לחבית וזורקות אותו לים.
הם מצליחים להגיע לאי בודד וגרים וגדלים שם.הבן הופך למפורסם. אביו המלך מבקר באי, רואה את אשתו שנעלמה לו ואת בנו והאופרה מסתיימת במצב רוח טוב ושמחה.

יש הבדל רב בין האופרות שאנו מכירים בהן בדרך כלל הגיבורה מתה בסוף בעוד שברוסיות הסוף טוב.

אין לי אלא רק מילים טובות ביותר מכל הבחינות על האופרה שראיתי אמש.
המוסיקה נעימה ביותר לאוזן ,קליטה ויפה. התזמור מקסים.שירת המקהלה נהדרת וכן של הסולנים השונים. התפאורה-יורי אוסטינוב נהדרת ויפה ,התלבושות -אירינה אקימובה-צבעוניות ביותר ומקסימות התאורה-אילדר בדרדינוב טובה ביותר.הבמאי -אלכסנגר טיטל יצר אגדה קסומה בקצב המתאים והרבה תמונות המוניות וסצינות מקסימות
חבל שאנו זוכים לשמוע אופרה רוסית בארץ לעתים כל כך רחוקות.

האופרה הובא כמעט בשלמותה ממוסקבה ,כולל התזמורת , כאשר למקהלת הילדים ממוסקבה הצטרפה מקהלת עפרוני הישראלית בניצוחה והדרכתה של יעל ענבר.

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 7/5/2018 09:32



אות או לא לראות;ערב מהנה ביותר.חגיגה לכל חובב אופרה.מומלץ בחום מכל הלב.






אלי ליאון

elybikoret@gmail.com

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

Word press














1660סיפורו של הצאר סלטן-רימסקי קורסקוב-האופרה הישראלית
צילומים-אלי ליאון

בית האופרה סטניסלבסקי ונמירוביץ-דנצ'נקו ממוסקבה מבקר זו הפעם השניה בארץ ומציג הפעם במסגרת עונת המנויים של האופרה הישראלית את האופרה הרוסית 'סיפורו של הצאר סלטן' מאת רימסקי קורסקוב.את ליברית האופרה נכתב עפ'י פואמה מאת פושקין על ידי ולדימיר בלסקי.

לא לעתים קרובות מוצגות באופרה הישראלית ובכלל בארץ אופרות רוסיות.הדבר אינו מפתיע כי אופרות רוסיות כמעט ולא מוצגות במערב.
יש לכך כמה סיבות והנה כמה מהם.
הנושאים של האופרה הרוסית שונים מהנושאים בהם עוסקים האופרות מהמערב.
כאשר סוג זה של אמנות הופיע במערב חיפשו נושאים והתרכזו בעיקר בנושאים שהיו ידועים לקהל.בהתחלה הם עסקו באלים יוניים,לאחר מכן ברוזנים כאשר מוצרט היה הראשון שהתחיל לעסוק גם בנושאים אחרים בחלק מהאופרות שלו.

בהמשך התחילו לכתוב אופרות מהחיים עצמם וקראו לתקופה -תקופת הוריזמו ובתקופתנו כותבים על הכל.

לא כך היה ברוסיה.
המסורת המוסיקלית הרוסית היתה המוסיקה הכנסיתית הפרבוסלבית.כאשר הכירו את האופרה האיטלקית המלחינים הרוסיים התחילו לכתוב בהתאם עד שבמאה ה19 בעקבות האופרה 'החיים למען הצאר סלטן'ורוסלן ולודמילה של גלינקה התחילו לכתוב אופרות רוסיות המבוססות על אגדות עם.
כתיבת האופרה ברוסיה פרחה וכל מלחין רוסי מפורסם כתב כמה אופרות כאשר הנושא היה בעיקר מאגדות עם עפ'י פושקין.
ברוסיה האופרה שירתה את העם הרוסי או ההסטוריה שלו עם נושאים מהפולקלור הרוסי.

כזו גם האופרה ששמענו הערב שגם היא מבוססת על אגדה רוסית

שלוש אחיות מתחרות על אהבתו של המלך .כאשר הוא בחר את אהובתו ,הן מתוך נקמה מכניסות את אשתו ובנה שנולד לחבית וזורקות אותו לים.
הם מצליחים להגיע לאי בודד וגרים וגדלים שם.הבן הופך למפורסם. אביו המלך מבקר באי, רואה את אשתו שנעלמה לו ואת בנו והאופרה מסתיימת במצב רוח טוב ושמחה.

יש הבדל רב בין האופרות שאנו מכירים בהן בדרך כלל הגיבורה מתה בסוף בעוד שברוסיות הסוף טוב.

אין לי אלא רק מילים טובות ביותר מכל הבחינות על האופרה שראיתי אמש.
המוסיקה נעימה ביותר לאוזן ,קליטה ויפה. התזמור מקסים.שירת המקהלה נהדרת וכן של הסולנים השונים. התפאורה-יורי אוסטינוב נהדרת ויפה ,התלבושות -אירינה אקימובה-צבעוניות ביותר ומקסימות התאורה-אילדר בדרדינוב טובה ביותר.הבמאי -אלכסנגר טיטל יצר אגדה קסומה בקצב המתאים והרבה תמונות המוניות וסצינות מקסימות
חבל שאנו זוכים לשמוע אופרה רוסית בארץ לעתים כל כך רחוקות.

האופרה הובא כמעט בשלמותה ממוסקבה ,כולל התזמורת , כאשר למקהלת הילדים ממוסקבה הצטרפה מקהלת עפרוני הישראלית בניצוחה והדרכתה של יעל ענבר.

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 7/5/2018 09:32



אות או לא לראות;ערב מהנה ביותר.חגיגה לכל חובב אופרה.מומלץ בחום מכל הלב.






אלי ליאון

elybikoret@gmail.com

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

Word press












1660סיפורו של הצאר סלטן-רימסקי קורסקוב-האופרה הישראלית
צילומים-אלי ליאון

בית האופרה סטניסלבסקי ונמירוביץ-דנצ'נקו ממוסקבה מבקר זו הפעם השניה בארץ ומציג הפעם במסגרת עונת המנויים של האופרה הישראלית את האופרה הרוסית 'סיפורו של הצאר סלטן' מאת רימסקי קורסקוב.את ליברית האופרה נכתב עפ'י פואמה מאת פושקין על ידי ולדימיר בלסקי.

לא לעתים קרובות מוצגות באופרה הישראלית ובכלל בארץ אופרות רוסיות.הדבר אינו מפתיע כי אופרות רוסיות כמעט ולא מוצגות במערב.
יש לכך כמה סיבות והנה כמה מהם.
הנושאים של האופרה הרוסית שונים מהנושאים בהם עוסקים האופרות מהמערב.
כאשר סוג זה של אמנות הופיע במערב חיפשו נושאים והתרכזו בעיקר בנושאים שהיו ידועים לקהל.בהתחלה הם עסקו באלים יוניים,לאחר מכן ברוזנים כאשר מוצרט היה הראשון שהתחיל לעסוק גם בנושאים אחרים בחלק מהאופרות שלו.

בהמשך התחילו לכתוב אופרות מהחיים עצמם וקראו לתקופה -תקופת הוריזמו ובתקופתנו כותבים על הכל.

לא כך היה ברוסיה.
המסורת המוסיקלית הרוסית היתה המוסיקה הכנסיתית הפרבוסלבית.כאשר הכירו את האופרה האיטלקית המלחינים הרוסיים התחילו לכתוב בהתאם עד שבמאה ה19 בעקבות האופרה 'החיים למען הצאר סלטן'ורוסלן ולודמילה של גלינקה התחילו לכתוב אופרות רוסיות המבוססות על אגדות עם.
כתיבת האופרה ברוסיה פרחה וכל מלחין רוסי מפורסם כתב כמה אופרות כאשר הנושא היה בעיקר מאגדות עם עפ'י פושקין.
ברוסיה האופרה שירתה את העם הרוסי או ההסטוריה שלו עם נושאים מהפולקלור הרוסי.

כזו גם האופרה ששמענו הערב שגם היא מבוססת על אגדה רוסית

שלוש אחיות מתחרות על אהבתו של המלך .כאשר הוא בחר את אהובתו ,הן מתוך נקמה מכניסות את אשתו ובנה שנולד לחבית וזורקות אותו לים.
הם מצליחים להגיע לאי בודד וגרים וגדלים שם.הבן הופך למפורסם. אביו המלך מבקר באי, רואה את אשתו שנעלמה לו ואת בנו והאופרה מסתיימת במצב רוח טוב ושמחה.

יש הבדל רב בין האופרות שאנו מכירים בהן בדרך כלל הגיבורה מתה בסוף בעוד שברוסיות הסוף טוב.

אין לי אלא רק מילים טובות ביותר מכל הבחינות על האופרה שראיתי אמש.
המוסיקה נעימה ביותר לאוזן ,קליטה ויפה. התזמור מקסים.שירת המקהלה נהדרת וכן של הסולנים השונים. התפאורה-יורי אוסטינוב נהדרת ויפה ,התלבושות -אירינה אקימובה-צבעוניות ביותר ומקסימות התאורה-אילדר בדרדינוב טובה ביותר.הבמאי -אלכסנגר טיטל יצר אגדה קסומה בקצב המתאים והרבה תמונות המוניות וסצינות מקסימות
חבל שאנו זוכים לשמוע אופרה רוסית בארץ לעתים כל כך רחוקות.

האופרה הובא כמעט בשלמותה ממוסקבה ,כולל התזמורת , כאשר למקהלת הילדים ממוסקבה הצטרפה מקהלת עפרוני הישראלית בניצוחה והדרכתה של יעל ענבר.

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 7/5/2018 09:32



אות או לא לראות;ערב מהנה ביותר.חגיגה לכל חובב אופרה.מומלץ בחום מכל הלב.






אלי ליאון

elybikoret@gmail.com

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

Word press











1660סיפורו של הצאר סלטן-רימסקי קורסקוב-האופרה הישראלית
צילומים-אלי ליאון

בית האופרה סטניסלבסקי ונמירוביץ-דנצ'נקו ממוסקבה מבקר זו הפעם השניה בארץ ומציג הפעם במסגרת עונת המנויים של האופרה הישראלית את האופרה הרוסית 'סיפורו של הצאר סלטן' מאת רימסקי קורסקוב.את ליברית האופרה נכתב עפ'י פואמה מאת פושקין על ידי ולדימיר בלסקי.

לא לעתים קרובות מוצגות באופרה הישראלית ובכלל בארץ אופרות רוסיות.הדבר אינו מפתיע כי אופרות רוסיות כמעט ולא מוצגות במערב.
יש לכך כמה סיבות והנה כמה מהם.
הנושאים של האופרה הרוסית שונים מהנושאים בהם עוסקים האופרות מהמערב.
כאשר סוג זה של אמנות הופיע במערב חיפשו נושאים והתרכזו בעיקר בנושאים שהיו ידועים לקהל.בהתחלה הם עסקו באלים יוניים,לאחר מכן ברוזנים כאשר מוצרט היה הראשון שהתחיל לעסוק גם בנושאים אחרים בחלק מהאופרות שלו.

בהמשך התחילו לכתוב אופרות מהחיים עצמם וקראו לתקופה -תקופת הוריזמו ובתקופתנו כותבים על הכל.

לא כך היה ברוסיה.
המסורת המוסיקלית הרוסית היתה המוסיקה הכנסיתית הפרבוסלבית.כאשר הכירו את האופרה האיטלקית המלחינים הרוסיים התחילו לכתוב בהתאם עד שבמאה ה19 בעקבות האופרה 'החיים למען הצאר סלטן'ורוסלן ולודמילה של גלינקה התחילו לכתוב אופרות רוסיות המבוססות על אגדות עם.
כתיבת האופרה ברוסיה פרחה וכל מלחין רוסי מפורסם כתב כמה אופרות כאשר הנושא היה בעיקר מאגדות עם עפ'י פושקין.
ברוסיה האופרה שירתה את העם הרוסי או ההסטוריה שלו עם נושאים מהפולקלור הרוסי.

כזו גם האופרה ששמענו הערב שגם היא מבוססת על אגדה רוסית

שלוש אחיות מתחרות על אהבתו של המלך .כאשר הוא בחר את אהובתו ,הן מתוך נקמה מכניסות את אשתו ובנה שנולד לחבית וזורקות אותו לים.
הם מצליחים להגיע לאי בודד וגרים וגדלים שם.הבן הופך למפורסם. אביו המלך מבקר באי, רואה את אשתו שנעלמה לו ואת בנו והאופרה מסתיימת במצב רוח טוב ושמחה.

יש הבדל רב בין האופרות שאנו מכירים בהן בדרך כלל הגיבורה מתה בסוף בעוד שברוסיות הסוף טוב.

אין לי אלא רק מילים טובות ביותר מכל הבחינות על האופרה שראיתי אמש.
המוסיקה נעימה ביותר לאוזן ,קליטה ויפה. התזמור מקסים.שירת המקהלה נהדרת וכן של הסולנים השונים. התפאורה-יורי אוסטינוב נהדרת ויפה ,התלבושות -אירינה אקימובה-צבעוניות ביותר ומקסימות התאורה-אילדר בדרדינוב טובה ביותר.הבמאי -אלכסנגר טיטל יצר אגדה קסומה בקצב המתאים והרבה תמונות המוניות וסצינות מקסימות
חבל שאנו זוכים לשמוע אופרה רוסית בארץ לעתים כל כך רחוקות.

האופרה הובא כמעט בשלמותה ממוסקבה ,כולל התזמורת , כאשר למקהלת הילדים ממוסקבה הצטרפה מקהלת עפרוני הישראלית בניצוחה והדרכתה של יעל ענבר.

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 7/5/2018 09:32



אות או לא לראות;ערב מהנה ביותר.חגיגה לכל חובב אופרה.מומלץ בחום מכל הלב.






אלי ליאון

elybikoret@gmail.com

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

Word press














1660סיפורו של הצאר סלטן-רימסקי קורסקוב-האופרה הישראלית
צילומים-אלי ליאון

בית האופרה סטניסלבסקי ונמירוביץ-דנצ'נקו ממוסקבה מבקר זו הפעם השניה בארץ ומציג הפעם במסגרת עונת המנויים של האופרה הישראלית את האופרה הרוסית 'סיפורו של הצאר סלטן' מאת רימסקי קורסקוב.את ליברית האופרה נכתב עפ'י פואמה מאת פושקין על ידי ולדימיר בלסקי.

לא לעתים קרובות מוצגות באופרה הישראלית ובכלל בארץ אופרות רוסיות.הדבר אינו מפתיע כי אופרות רוסיות כמעט ולא מוצגות במערב.
יש לכך כמה סיבות והנה כמה מהם.
הנושאים של האופרה הרוסית שונים מהנושאים בהם עוסקים האופרות מהמערב.
כאשר סוג זה של אמנות הופיע במערב חיפשו נושאים והתרכזו בעיקר בנושאים שהיו ידועים לקהל.בהתחלה הם עסקו באלים יוניים,לאחר מכן ברוזנים כאשר מוצרט היה הראשון שהתחיל לעסוק גם בנושאים אחרים בחלק מהאופרות שלו.

בהמשך התחילו לכתוב אופרות מהחיים עצמם וקראו לתקופה -תקופת הוריזמו ובתקופתנו כותבים על הכל.

לא כך היה ברוסיה.
המסורת המוסיקלית הרוסית היתה המוסיקה הכנסיתית הפרבוסלבית.כאשר הכירו את האופרה האיטלקית המלחינים הרוסיים התחילו לכתוב בהתאם עד שבמאה ה19 בעקבות האופרה 'החיים למען הצאר סלטן'ורוסלן ולודמילה של גלינקה התחילו לכתוב אופרות רוסיות המבוססות על אגדות עם.
כתיבת האופרה ברוסיה פרחה וכל מלחין רוסי מפורסם כתב כמה אופרות כאשר הנושא היה בעיקר מאגדות עם עפ'י פושקין.
ברוסיה האופרה שירתה את העם הרוסי או ההסטוריה שלו עם נושאים מהפולקלור הרוסי.

כזו גם האופרה ששמענו הערב שגם היא מבוססת על אגדה רוסית

שלוש אחיות מתחרות על אהבתו של המלך .כאשר הוא בחר את אהובתו ,הן מתוך נקמה מכניסות את אשתו ובנה שנולד לחבית וזורקות אותו לים.
הם מצליחים להגיע לאי בודד וגרים וגדלים שם.הבן הופך למפורסם. אביו המלך מבקר באי, רואה את אשתו שנעלמה לו ואת בנו והאופרה מסתיימת במצב רוח טוב ושמחה.

יש הבדל רב בין האופרות שאנו מכירים בהן בדרך כלל הגיבורה מתה בסוף בעוד שברוסיות הסוף טוב.

אין לי אלא רק מילים טובות ביותר מכל הבחינות על האופרה שראיתי אמש.
המוסיקה נעימה ביותר לאוזן ,קליטה ויפה. התזמור מקסים.שירת המקהלה נהדרת וכן של הסולנים השונים. התפאורה-יורי אוסטינוב נהדרת ויפה ,התלבושות -אירינה אקימובה-צבעוניות ביותר ומקסימות התאורה-אילדר בדרדינוב טובה ביותר.הבמאי -אלכסנגר טיטל יצר אגדה קסומה בקצב המתאים והרבה תמונות המוניות וסצינות מקסימות
חבל שאנו זוכים לשמוע אופרה רוסית בארץ לעתים כל כך רחוקות.

האופרה הובא כמעט בשלמותה ממוסקבה ,כולל התזמורת , כאשר למקהלת הילדים ממוסקבה הצטרפה מקהלת עפרוני הישראלית בניצוחה והדרכתה של יעל ענבר.

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 7/5/2018 09:32



אות או לא לראות;ערב מהנה ביותר.חגיגה לכל חובב אופרה.מומלץ בחום מכל הלב.






אלי ליאון

elybikoret@gmail.com

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

Word press










1660סיפורו של הצאר סלטן-רימסקי קורסקוב-האופרה הישראלית
צילומים-אלי ליאון

בית האופרה סטניסלבסקי ונמירוביץ-דנצ'נקו ממוסקבה מבקר זו הפעם השניה בארץ ומציג הפעם במסגרת עונת המנויים של האופרה הישראלית את האופרה הרוסית 'סיפורו של הצאר סלטן' מאת רימסקי קורסקוב.את ליברית האופרה נכתב עפ'י פואמה מאת פושקין על ידי ולדימיר בלסקי.

לא לעתים קרובות מוצגות באופרה הישראלית ובכלל בארץ אופרות רוסיות.הדבר אינו מפתיע כי אופרות רוסיות כמעט ולא מוצגות במערב.
יש לכך כמה סיבות והנה כמה מהם.
הנושאים של האופרה הרוסית שונים מהנושאים בהם עוסקים האופרות מהמערב.
כאשר סוג זה של אמנות הופיע במערב חיפשו נושאים והתרכזו בעיקר בנושאים שהיו ידועים לקהל.בהתחלה הם עסקו באלים יוניים,לאחר מכן ברוזנים כאשר מוצרט היה הראשון שהתחיל לעסוק גם בנושאים אחרים בחלק מהאופרות שלו.

בהמשך התחילו לכתוב אופרות מהחיים עצמם וקראו לתקופה -תקופת הוריזמו ובתקופתנו כותבים על הכל.

לא כך היה ברוסיה.
המסורת המוסיקלית הרוסית היתה המוסיקה הכנסיתית הפרבוסלבית.כאשר הכירו את האופרה האיטלקית המלחינים הרוסיים התחילו לכתוב בהתאם עד שבמאה ה19 בעקבות האופרה 'החיים למען הצאר סלטן'ורוסלן ולודמילה של גלינקה התחילו לכתוב אופרות רוסיות המבוססות על אגדות עם.
כתיבת האופרה ברוסיה פרחה וכל מלחין רוסי מפורסם כתב כמה אופרות כאשר הנושא היה בעיקר מאגדות עם עפ'י פושקין.
ברוסיה האופרה שירתה את העם הרוסי או ההסטוריה שלו עם נושאים מהפולקלור הרוסי.

כזו גם האופרה ששמענו הערב שגם היא מבוססת על אגדה רוסית

שלוש אחיות מתחרות על אהבתו של המלך .כאשר הוא בחר את אהובתו ,הן מתוך נקמה מכניסות את אשתו ובנה שנולד לחבית וזורקות אותו לים.
הם מצליחים להגיע לאי בודד וגרים וגדלים שם.הבן הופך למפורסם. אביו המלך מבקר באי, רואה את אשתו שנעלמה לו ואת בנו והאופרה מסתיימת במצב רוח טוב ושמחה.

יש הבדל רב בין האופרות שאנו מכירים בהן בדרך כלל הגיבורה מתה בסוף בעוד שברוסיות הסוף טוב.

אין לי אלא רק מילים טובות ביותר מכל הבחינות על האופרה שראיתי אמש.
המוסיקה נעימה ביותר לאוזן ,קליטה ויפה. התזמור מקסים.שירת המקהלה נהדרת וכן של הסולנים השונים. התפאורה-יורי אוסטינוב נהדרת ויפה ,התלבושות -אירינה אקימובה-צבעוניות ביותר ומקסימות התאורה-אילדר בדרדינוב טובה ביותר.הבמאי -אלכסנגר טיטל יצר אגדה קסומה בקצב המתאים והרבה תמונות המוניות וסצינות מקסימות
חבל שאנו זוכים לשמוע אופרה רוסית בארץ לעתים כל כך רחוקות.

האופרה הובא כמעט בשלמותה ממוסקבה ,כולל התזמורת , כאשר למקהלת הילדים ממוסקבה הצטרפה מקהלת עפרוני הישראלית בניצוחה והדרכתה של יעל ענבר.

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 7/5/2018 09:32



אות או לא לראות;ערב מהנה ביותר.חגיגה לכל חובב אופרה.מומלץ בחום מכל הלב.






אלי ליאון

elybikoret@gmail.com

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

Word press












1660סיפורו של הצאר סלטן-רימסקי קורסקוב-האופרה הישראלית
צילומים-אלי ליאון

בית האופרה סטניסלבסקי ונמירוביץ-דנצ'נקו ממוסקבה מבקר זו הפעם השניה בארץ ומציג הפעם במסגרת עונת המנויים של האופרה הישראלית את האופרה הרוסית 'סיפורו של הצאר סלטן' מאת רימסקי קורסקוב.את ליברית האופרה נכתב עפ'י פואמה מאת פושקין על ידי ולדימיר בלסקי.

לא לעתים קרובות מוצגות באופרה הישראלית ובכלל בארץ אופרות רוסיות.הדבר אינו מפתיע כי אופרות רוסיות כמעט ולא מוצגות במערב.
יש לכך כמה סיבות והנה כמה מהם.
הנושאים של האופרה הרוסית שונים מהנושאים בהם עוסקים האופרות מהמערב.
כאשר סוג זה של אמנות הופיע במערב חיפשו נושאים והתרכזו בעיקר בנושאים שהיו ידועים לקהל.בהתחלה הם עסקו באלים יוניים,לאחר מכן ברוזנים כאשר מוצרט היה הראשון שהתחיל לעסוק גם בנושאים אחרים בחלק מהאופרות שלו.

בהמשך התחילו לכתוב אופרות מהחיים עצמם וקראו לתקופה -תקופת הוריזמו ובתקופתנו כותבים על הכל.

לא כך היה ברוסיה.
המסורת המוסיקלית הרוסית היתה המוסיקה הכנסיתית הפרבוסלבית.כאשר הכירו את האופרה האיטלקית המלחינים הרוסיים התחילו לכתוב בהתאם עד שבמאה ה19 בעקבות האופרה 'החיים למען הצאר סלטן'ורוסלן ולודמילה של גלינקה התחילו לכתוב אופרות רוסיות המבוססות על אגדות עם.
כתיבת האופרה ברוסיה פרחה וכל מלחין רוסי מפורסם כתב כמה אופרות כאשר הנושא היה בעיקר מאגדות עם עפ'י פושקין.
ברוסיה האופרה שירתה את העם הרוסי או ההסטוריה שלו עם נושאים מהפולקלור הרוסי.

כזו גם האופרה ששמענו הערב שגם היא מבוססת על אגדה רוסית

שלוש אחיות מתחרות על אהבתו של המלך .כאשר הוא בחר את אהובתו ,הן מתוך נקמה מכניסות את אשתו ובנה שנולד לחבית וזורקות אותו לים.
הם מצליחים להגיע לאי בודד וגרים וגדלים שם.הבן הופך למפורסם. אביו המלך מבקר באי, רואה את אשתו שנעלמה לו ואת בנו והאופרה מסתיימת במצב רוח טוב ושמחה.

יש הבדל רב בין האופרות שאנו מכירים בהן בדרך כלל הגיבורה מתה בסוף בעוד שברוסיות הסוף טוב.

אין לי אלא רק מילים טובות ביותר מכל הבחינות על האופרה שראיתי אמש.
המוסיקה נעימה ביותר לאוזן ,קליטה ויפה. התזמור מקסים.שירת המקהלה נהדרת וכן של הסולנים השונים. התפאורה-יורי אוסטינוב נהדרת ויפה ,התלבושות -אירינה אקימובה-צבעוניות ביותר ומקסימות התאורה-אילדר בדרדינוב טובה ביותר.הבמאי -אלכסנגר טיטל יצר אגדה קסומה בקצב המתאים והרבה תמונות המוניות וסצינות מקסימות
חבל שאנו זוכים לשמוע אופרה רוסית בארץ לעתים כל כך רחוקות.

האופרה הובא כמעט בשלמותה ממוסקבה ,כולל התזמורת , כאשר למקהלת הילדים ממוסקבה הצטרפה מקהלת עפרוני הישראלית בניצוחה והדרכתה של יעל ענבר.

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 7/5/2018 09:32



אות או לא לראות;ערב מהנה ביותר.חגיגה לכל חובב אופרה.מומלץ בחום מכל הלב.






אלי ליאון

elybikoret@gmail.com

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

Word press











1660סיפורו של הצאר סלטן-רימסקי קורסקוב-האופרה הישראלית
צילומים-אלי ליאון

בית האופרה סטניסלבסקי ונמירוביץ-דנצ'נקו ממוסקבה מבקר זו הפעם השניה בארץ ומציג הפעם במסגרת עונת המנויים של האופרה הישראלית את האופרה הרוסית 'סיפורו של הצאר סלטן' מאת רימסקי קורסקוב.את ליברית האופרה נכתב עפ'י פואמה מאת פושקין על ידי ולדימיר בלסקי.

לא לעתים קרובות מוצגות באופרה הישראלית ובכלל בארץ אופרות רוסיות.הדבר אינו מפתיע כי אופרות רוסיות כמעט ולא מוצגות במערב.
יש לכך כמה סיבות והנה כמה מהם.
הנושאים של האופרה הרוסית שונים מהנושאים בהם עוסקים האופרות מהמערב.
כאשר סוג זה של אמנות הופיע במערב חיפשו נושאים והתרכזו בעיקר בנושאים שהיו ידועים לקהל.בהתחלה הם עסקו באלים יוניים,לאחר מכן ברוזנים כאשר מוצרט היה הראשון שהתחיל לעסוק גם בנושאים אחרים בחלק מהאופרות שלו.

בהמשך התחילו לכתוב אופרות מהחיים עצמם וקראו לתקופה -תקופת הוריזמו ובתקופתנו כותבים על הכל.

לא כך היה ברוסיה.
המסורת המוסיקלית הרוסית היתה המוסיקה הכנסיתית הפרבוסלבית.כאשר הכירו את האופרה האיטלקית המלחינים הרוסיים התחילו לכתוב בהתאם עד שבמאה ה19 בעקבות האופרה 'החיים למען הצאר סלטן'ורוסלן ולודמילה של גלינקה התחילו לכתוב אופרות רוסיות המבוססות על אגדות עם.
כתיבת האופרה ברוסיה פרחה וכל מלחין רוסי מפורסם כתב כמה אופרות כאשר הנושא היה בעיקר מאגדות עם עפ'י פושקין.
ברוסיה האופרה שירתה את העם הרוסי או ההסטוריה שלו עם נושאים מהפולקלור הרוסי.

כזו גם האופרה ששמענו הערב שגם היא מבוססת על אגדה רוסית

שלוש אחיות מתחרות על אהבתו של המלך .כאשר הוא בחר את אהובתו ,הן מתוך נקמה מכניסות את אשתו ובנה שנולד לחבית וזורקות אותו לים.
הם מצליחים להגיע לאי בודד וגרים וגדלים שם.הבן הופך למפורסם. אביו המלך מבקר באי, רואה את אשתו שנעלמה לו ואת בנו והאופרה מסתיימת במצב רוח טוב ושמחה.

יש הבדל רב בין האופרות שאנו מכירים בהן בדרך כלל הגיבורה מתה בסוף בעוד שברוסיות הסוף טוב.

אין לי אלא רק מילים טובות ביותר מכל הבחינות על האופרה שראיתי אמש.
המוסיקה נעימה ביותר לאוזן ,קליטה ויפה. התזמור מקסים.שירת המקהלה נהדרת וכן של הסולנים השונים. התפאורה-יורי אוסטינוב נהדרת ויפה ,התלבושות -אירינה אקימובה-צבעוניות ביותר ומקסימות התאורה-אילדר בדרדינוב טובה ביותר.הבמאי -אלכסנגר טיטל יצר אגדה קסומה בקצב המתאים והרבה תמונות המוניות וסצינות מקסימות
חבל שאנו זוכים לשמוע אופרה רוסית בארץ לעתים כל כך רחוקות.

האופרה הובא כמעט בשלמותה ממוסקבה ,כולל התזמורת , כאשר למקהלת הילדים ממוסקבה הצטרפה מקהלת עפרוני הישראלית בניצוחה והדרכתה של יעל ענבר.

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 7/5/2018 09:32



אות או לא לראות;ערב מהנה ביותר.חגיגה לכל חובב אופרה.מומלץ בחום מכל הלב.






אלי ליאון

elybikoret@gmail.com

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

Word press




אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל