מיטיבי לכת: בין נחל גודרים לנחל דישון

מסלול נוסף בגליל העליון שירוק כל ימות השנה. הפעם, בקטע של נחל דישון זרמו מים לעתים בשצף קצף. מסלול נחמד שיותר מחציו מוצל ולכן מתאים גם לאביב , עם הנופים היפים והשקט של הגליל העליון

טיול נוסף בגליל העליון המרכזי. האביב במחוזותינו חם אך כשני שליש של מסלול הטיול הזה מוצלים כך שניתן לטייל בו גם בעונה
זו ומומלץ להתחיל מוקדם. טיילנו הפעם במסלול שהוא המשכו של הטיול בחודש הקודם אלא שהלכנו ממערב למזרח. ירדנו בשביל
המוביל לנחל גודרים. עברנו בנחל גודרים ובנחל דובב, המשכנו לנחל צבעון וסיימנו בקטע של נחל דישון בחיבור לנחל ברעם.
לא מסלול ארוך במיוחד (כ 12 ק"מ) שתוכנן כך בהתחשב במזג האוויר. בגליל העליון כרגיל ירוק והנופים פסטורליים ומשרים שלווה.
על הגאולוגיה של הגליל כתבתי לאחרונה מספר פעמים והיא לא השתנתה בשנה האחרונה... אציין רק שכל אזור הגליל העליון על
שלושת חלקיו (מערבי מרכזי ומזרחי) הוא אזור שבור שבו הורסטים וגרבנים (התרוממויות ושקעים) רבים. המורפולוגיה הנוכחית
היא תוצאה של שילוב המסלע הפריך (גיר ודולומיט בעיקר) עם המאמצים הטקטוניים שהופעלו על אזורי קרקע נרחבים, כפועל
יוצא של תנועת טרנספורם ים המלח והיווצרות הבקע לאורך החלק המזרחי של ישראל. ממש על קצה המזלג ומי שמעוניין בהרחבה
יכול לקרוא באתר תיאורים מפורטים יותר של טיולים שתיארתי בגליל. נחל דישון, הוא הנחל המרכזי באזור שראשיתו במורדותיו
הצפוניים - מזרחיים של גוש הרי מירון. במהלכו מזרחה , אל עמק חולה והירדן , נשפכים אל הנחל ערוצים אחדים המתכנסים
ויוצרים מערכת ניקוז גדולה ומסועפת על פני שטח של 180 קמ"ר . היובלים המרכזיים של נחל דישון הם : נחל צבעון , נחל גוש
חלב ונחל אביב . ערוצים אלה מבתרים את רמות הגליל המזרחי לשלוחות הצונחות במדרונות תלולים אל האפיק המרכזי של הנחל
תופעות גיאומורפולוגיות מגוונות יוצרות כאן נוף של מצוקים נישאים . הנחל משנה מעת לעת את כיוון זרימתו , והוא עשיר בבתי
גדול מגוונים לצומח ולחי בתחומו . בהתחתרותו העמוקה חושף הנחל את המסלע הבונה את האזור .
הקטע שבו הלכנו נושק מצפון לשמורת מירון. זהו אזור הגן הלאומי ברעם. מאופיין ביערות נעימים וצמחיה ירוקת עד. מרבית המסלול
מסומנת בסימון שבילים אך נחל גודרים לא מסומן בשטח, מלבד סימון בודד שהבחנו בו רק זמן רב לאחר שפנינו אליו. לכן יש צורך
לנווט אליו במהלך ההליכה. חלק מפריחת האביב עדיין קיים. פרחי העולש, הלוטם על שני סוגיו (מרווני ושעיר) , לוע הארי, שלהבית
דביקה, בוצין סורי, דם המכבים המצוי במקבצים גדולים, אחי רותם בתפוצה נרחבת וריחנית משכרת וסוגי תלתנים עודם מחזיקים
מעמד בימים חמים אלה. משובב עין ונפש. הקטע כולל את נחל גודרים, קטע מנחל דובב, קטע מנחל צבעון והקטע האחרון בנחל
דישון שבו גם ראינו מים בחלק נכבד של המקטע החל מנחל גוש חלב היורד ונשפך אליו ומזרחה.
יובלים של נחל דישון שהוא אחד הגדולים באזור.

הנה כמה תמונות מהטיול. כל התמונות מצויות באלבום המלא.