מביא לעיון את הצרה הצרורה שהביאה עלינו המשיחיות אחרי 67

אחרי שקוראים את הקטע שהעלתה פרופ. רחל אליאור, להלן, אפשר לומר בצער גדול מאד כי בדומה לפאולוס שלקח דת יהודית והעביר אותה לגויים לעוותה, כך גוש אמונים הדתציוני לקח את הציונות כמדינה דמוקרטית מדינתית לעוותה לקולוניאלית שיבטית:

אחרי שקוראים את הקטע שהעלתה פרופ. רחל אליאור, להלן, אפשר לומר בצער גדול מאד כי בדומה לפאולוס שלקח דת יהודית והעביר אותה

"

מביא לעיון את הצרה הצרורה שהביאה עלינו המשיחיות אחרי 67
צבי כסה

אחרי שקוראים את הקטע שהעלתה פרופ. רחל אליאור, להלן, אפשר לומר בצער גדול מאד כי בדומה לפאולוס שלקח דת יהודית והעביר אותה לגויים לעוותה, כך גוש אמונים הדתציוני לקח את הציונות כמדינה דמוקרטית מדינתית לעוותה לקולוניאלית שיבטית:

הקמת 'ממלכת כוהנים וגוי קדוש', השבת השכינה לציון, כינון ממלכת בית דוד ובניין בית המקדש-כנקודת מפתח לתיקון עולם במלכות שדי". – רחל אליאור -
בתמונה מסוף שנות העשרים או ראשית שנות השלושים של המאה העשרים, הרב אברהם יצחק הכהן קוק (1935-1865) זצ"ל, שהאמין "כי שייכותו של עם ישראל לארצו נובעת מהמקור האלוהי", ורצה לייסד מחדש את הסנהדרין, והאמין ב"בתחיית הקודש על אדמת הקודש", והאמין ב'אתחלתא דגאולה' בימיו, בעקבות זוועות מלחמת העולם הראשונה, שאותה ראה כ'מלחמת גוג ומגוג' המקדימה את 'חבלי משיח', וראה בתנועה הציונית 'פעמי משיח' ותחילת הגאולה, ועודד את מפעליה, ולידו, הרב איסר זלמן מלצר (1953-1870), ז"ל, ראש ישיבת עץ חיים בירושלים ויושב ראש מועצת גדולי התורה.

'גוש אמונים' ראה עצמו מתחילתו כממשיך דרכו של הרב קוק האב שהאמין כאמור "כי שייכותו של עם ישראל לארצו נובעת מהמקור האלוהי", ושל בנו רב צבי יהודה, שהכריז על 'אתחלתא דגאולה', בכל הקשור להכנסת שיח הגאולה העל זמנית, הקשורה בביאת המשיח ובמקדש משמים, למציאות הזמנית לגמרי שבה אנו חיים. מבחינתם למציאות אין שום מעמד אם איננה חלק משיח הגאולה, ובשמו של שיח זה מותר להתעלם מהמציאות.



אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...

כותבי המדור

הצג הכל