צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ אֶת-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-יְהוָֹה אֱלהֶיךָ נֹתֵן לָךְ:

צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ אֶת-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-יְהוָֹה אֱלהֶיךָ נֹתֵן לָךְ: (דברים טז,כ). יש מספר פירושים לכפל לשון זה. אחד הפירושים הרדיפה אחרי הצדק צריכה אף היא להיות בצדק, בדרכים ישרות ולא בדרכי שקר ומרמה. ואני מפרש ברוח התקופה צדק, צדק תרדוף קרי לרדוף צדק פה ולרדוף צדק שם.

צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ אֶת-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-יְהוָֹה אֱלהֶיךָ נֹתֵן לָךְ: (דברים טז,כ). יש מספר פירושים לכפל לשון זה. אחד הפירושים הרדיפה אחרי הצדק צריכה אף היא להיות בצדק, בדרכים ישרות ולא בדרכי שקר ומרמה. ואני מפרש ברוח התקופה צדק, צדק תרדוף קרי לרדוף צדק פה ולרדוף צדק שם. לרדוף צדק רק בצד אחד של המפה, ומאידך להכשיר כל פשע עוולה או זדון כשזה בצד האחר של המפה זה לא צדק. רודף הצדק האמתי זה שרודפו בכל מקום גם אם זה בביתו.
ולצערנו הרב היום כל צד מכסה את ערוותו ברבע עלה תאנה, וטורח קשות לחשוף כל פסיק ערווה אצל האחר זה לא צדק. מלחמה בשחיתות לוחמים בכל החזיתות או שלא לוחמים בכלל. ובערת הרע מקרבך בעיקר מקרבך אצלך בביתך, ואחר כך אצל חברך אצל שכנך. ושחיתות מבערים ומכלים בכל מקום ומכל מקום. אי אפשר לכבות חצי שרפה, אי אפשר לבער פה ולהשאיר שם, כי שחיתות כאש בשדה קוצים מטבעה להתפשט.
יש ויתייגו אותי כביביסט או כימיניסט מה שאני לא. מה שמלמד שכבר מזמן הפרספקטיבה אינה עניינית, אינה לגופה של דעה, או סברה, אלא לשייכות הדעה. אמור לי מה דעתך ואומר לך מי אתה או להיפך אמור לי מי אתה ואומר לך מה דעתך ימין או שמאל? דתי או חרדי? יהודי או ערבי? ודעה מגזרית זו לא דעה.
מעל ראשו של מנדבליט להק עננים מקצתם כבדים אפורים ושחורים, ומקצתם קלים, מקצתם חשוכים, ומקצתם בהירים כענני נוצה, אך בכולם מנדבליט מסרב בתוקף להסירם מעל ראשו. מתעקש לא להשמיע תוכן הקלטת שבה חשוד לכאורה בפשעים חמורים למרות בקשות חוזרות ונשנות. וזה די מובן אדם קרוב לעצמו ואף טבעי הוא שכל איש, ארגון, מערכת, מוסד, אין רואים את דבשתם וטבעי הוא שיתגוננו ויגוננו גם אם הכובע בוער בלהבות ענק. ובו זמנית יזעקו גיוואלט על דמוי דבשת אצל האחר
לית מאן דפליג שבחקירות תיקי ראש הממשלה הופעלה מוטיבציה יתרה שלא בהכרח כשרה. יעיד על כך תיק השוחד לסיקור חיובי שהוא תקדים עולמי. חז"ל אין מענישים אלא אם מזהירין. לית מאן דפליג שהופעלו לחצים לא כשרים לכאורה על עדי מדינה ואחרים. לית מאן דפליג שהתקשורת מתעבת שונאת את נתניהו וזאת אמרו בפיהם ובריש גלי ובכל זאת יש להגיע לחקר האמת.
אני מכיר אנשים רבים תמימי דרך וישרים כסרגל. אך הדיכוטומיה של שמאל ימין, חרדי חילוני, יהודי ערבי, רק לא ביבי, ורק ביבי, עיוורה את עינם וסילפה את יושרתם ונמצאים מזמן על טייס אוטומטי דורשי צדק סלקטיבי.
כאשר היועמ"ש התמהמה בהחלטה לגבי תיקי נתניהו קמו טובים ישרים והכפישו את שמו והשחירו את פניו, וכאשר סוף סוף החליט מה שהחליט אותם שהכפישו והשחירו את פניו כתרו כתרים לראשו פארו האדירו שבחו והללו לאמור יחיה היועמ"ש, ובו זמנית קמו אחרים מהצד האחר של המפה הכפישו והשחירו את פניו . זו לא התנהגות של עשיית צדק. זו לא התנהגות של יושרה. זו התנהגות של חנפנות וצביעות מושחתת.
כאשר אנשים רבי דרג ורבי מעלה קוראים לביבי בוגד מושחת דיקטטור מסוכן יותר מאשר אירן אני כבר יודע שאין פה אמת ואין פה צדק והשאיפה לצדק ולביעור השחיתות מהם והלאה. ושוב איני ביביסט וביבי אינו כפית התה שלי ( he is not my cup of tea )
כאשר היועמ"ש החליט להאשים את רוה"מ בשלושה תיקים קמו "צדיקים ישרים ותמימים " לכאורה והאשימו אותו בהחלטה שגויה. ומהצד האחר קמו "צדיקים ישרים ותמימים" וברכו על ההחלטה. אך כאשר היועמ"ש החליט לסגור תיק הצוללות קמו אותם ישרים וצדיקים לכאורה ומערערים על החלטתו. מה שמלמד אלו ואלו לא לוחמי שחיתות הם. אלא אלו ואלו חנפנים וצבועים ורחוקים רחוקים מדבר יושרה או הוגנות. אז אנא חדלו!!! כפתגם הגשש אמור לי מי אתה ואומר לך מה דעתך. איפה ואיך אתה נלחם בשחיתות.
כאשר בוגי יעלון מעל כל במה מצהיר שתיק הצוללות זו השחיתות החמורה ביותר מאז קום המדינה. ואני נער הייתי וגם זקנתי וידעתי פרשיות שחיתות אחרות מבין אני שהאיש מדבר מנהמת לבו מתסכולו האישי ותו לא. מה גם שמנגד מופיע יעקב נגל ראש המלל לשעבר מעל כל במה ומצהיר בפה מלא שלא מיניה ולא מקצתי. אז אני מבין שכל אחד בוכה מאיפה שכואב לו. ללא קשר לאמת. לעובדות או לצדק. זה לא רוצה לשמוע את האמת כשלא נוחה לא. וזה לא רוצה לשמוע את האמת כשלא נוח לו. אז רודפי הצדק מבערי השחיתות אל נא לכם אל יתהלל חוגר כמפתח. מבערי שחיתות סלקטיבית השחיתות בכם.


אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...

כותבי המדור

הצג הכל