חזרה לנופים הדרומיים: אל מרחבי מדבר יהודה

סוף סוף הסתיו כבר כאן ומזג האויר הנוח מאפשר את קיום טיולי מיטיבי הלכת בנופים הדרומיים. פתחנו את העונה ב"חוג גלעד" בטיול באזור הר נמר, נחל הרדוף ובמרחב שמעל נחל צאלים. בסוף הכתבה יש קישור לכל התמונות מהטיול, מומלץ לראות.

טיול ברמת המדבר עם נגיעה בנחלים באזור נחל צאלים

האמת היא שכבר התגעגענו. בחודשי הקיץ הישראלי הלוהט, לא אנושי לטייל במרחבים הדרומיים. אך משמגיע הסתיו כבכל שנה, אנחנו שבים אל הדרום הקסום (כשמו של אחד משירי) ונהנים מאווירת השלווה והנופים היחודיים.
עונת הטיולים 2014 – 2013 ב"חוג גלעד" למיטבי לכת מטעם החברה להגנת הטבע, בהדרכת גלעד בן צבי, נפתחה אתמול בטיול מקסים בנופיו המרהיבים של מדבר יהודה. הפעם טיילנו באזור שמעל הנחלים הרדוף וצאלים. מלבד הצצה קצרה לגבי הרדוף המרתקים אך הריקים ממים בעונה זו של השנה , התרכזנו הפעם בסביבה ולא בנחל עצמו. וזה הנוף שקידם את פנינו:

חיש מהר התגלה לנו המראה המדהים של נחל צאלים. טיילתי כאן המון פעמים ובכל פעם מחדש החיזיון הזה מרגש:

ראשית שמנו פעמינו לבריכת צפירה, לראות כמה מים יש בה. מי שרצה גם טבל במימיה הצוננים:

אל הבריכה הזו, יש לדעת, צריך לרדת בזהירות:

המשכנו לכיוון רמת נמר, אבל בדרך חצינו את נחל שפן :

וכשראינו שפן סלע נח וצופה בנו, הבנו מדוע זה שמו של הנחל:

בהמשך טיפסנו להר נמר הנראה כאן מלמטה:

מהר נמר כבר ניתן היה לראות את הערוץ המדהים של נחל הרדוף:

לא פספסתי את ההזדמנות להצטלם על רקע נחל הרדוף

כשירדנו יותר לכיוון הנחל, הנוף שהתגלה היה פשוט מדהים:

בהמשך, עלינו לתצפית הרדוף, חצינו את נחל צפצפה ועלינו שוב לתצפית על עין צפצפה. בתמונה כאן נראה החיבור של נחל צפצפה עם נחל הרדוף. פשוט מרהיב.

מכאן, בשעת אחר הצהרים, צעדנו לכיוון ראש מעלה צאלים על מנת לרדת אותו עד לרמת ים המלח. מראש המעלה התגלה מחזה מרהיב של בקעת ים המלח:

לסיום ירדנו את מעלה צאלים. ירידה מכובדת, אם כי לא כל כך "מפרקת ברכיים" כמו ירידות אחרות קשות יותר במדבר יהודה.

לסיכום: טיול נחמד מאד, ומומלץ, במיוחד כשמטיילים איתך אנשים נחמדים, זה מעלה לעין ערוך את ההנאה מהטיול.